Jump to content

Bestellen in usa

mozart99
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal

Ik heb een versterker en cd speler op het oog die ik graag zou willen aanschaffen.Nu is het alleen zo dat het hiet 1800 euros kost en bij Audio Cubes[omgerekend] inclusief verzendkosten 869. Bijzonder groot verschil. Ik zou het risico met garantie en stuk gaan nog wel willen nemen[laten maken kun je hier bij een dealer

volgens mij ook wel]. Maar hoe zit het met de voltage. Er wordt bij de bestelling

een transformer bijgeleverd, wat zelfs een positieve bijdrage aan de prestatie zou geven. Wie heeft hier ervaring mee of ziet nog andere onverzienigheden.

Mvg Martin

gewoon 120 volt daar

zijn adaptors / trafoos in de handel voor 220--naar --120 volt

en er zitten standaard van die platte stekkers aan (met de stripjes )

110V... Maar das niet het enige verschil, en zeker niet het lastigste. De netfrequentie is daar 60Hz en hier 50Hz. Ook dat moet dus worden aangepast, maar daar zijn idd apparaten voor...

gewoon 120 volt daar

zijn adaptors / trafoos in de handel voor 220--naar --120 volt

en er zitten standaard van die platte stekkers aan (met de stripjes )

110V... Maar das niet het enige verschil, en zeker niet het lastigste. De netfrequentie is daar 60Hz en hier 50Hz. Ook dat moet dus worden aangepast, maar daar zijn idd apparaten voor...

Beste Henrie,

Vaak zijn de trafo's voor zowel 50 als 60 Hz. ontworpen. In heel veel gevallen hebben de trafo's twee primaire wikkelingen. Die kun je dan seriel of parrallel schakelen om de juiste netspanning te krijgen. Soms zit er nog een varistor tussen die dan moet worden vervangen. Andere keren kun je gewoon wat brugjes omzetten.

In het ergste geval moet er een andere trafo in. Verhuistrafo's en dergelijke zijn niet de oplossing voor echt goede highend versterkers.

Heb dat een keer mee gemaak met een geimporteerde Adcom versterker. Die klonk voor geen meter meer met een verhuistrafo ertussen.

Groeten,

Bas