JeroenKV Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Het lijkt wel of een gordijn is opengegaan. Mijn vrouw gaf aan dat ze nu eindelijk woordelijk kon verstaan wat er in een bepaalde passage precies gezongen werd door Nora Jones. Het laag is veel strakker en het hoog rustiger, geen spoor meer van scherpte. In het middengebied valt op hoe "los" e.a. is geworden. Erg tof om een dergelijke stap vooruit te maken!! Trouwens best lastig om op te schrijven hoe iets klinkt, misschien moeten we maar eens vaste termen introduceren net als bij een wijnproeverij. Hans, bedankt voor de uitleg en hulp!! JeroenKV Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Het lijkt wel of een gordijn is opengegaan. Mijn vrouw gaf aan dat ze nu eindelijk woordelijk kon verstaan wat er in een bepaalde passage precies gezongen werd door Nora Jones. Het laag is veel strakker en het hoog rustiger, geen spoor meer van scherpte. In het middengebied valt op hoe "los" e.a. is geworden. Erg tof om een dergelijke stap vooruit te maken!! Trouwens best lastig om op te schrijven hoe iets klinkt, misschien moeten we maar eens vaste termen introduceren net als bij een wijnproeverij. Hans, bedankt voor de uitleg en hulp!! JeroenKV als je de v/d hul zat ben,zou je eens voor de gein de afscherming eraf moeten slopen. wedden dat deze kabel dan beter gaat klinken,sterker nog je herkent de kabel niet meer. want dat zelfde gordijn gaat dan ook open, en hij houd dan ook niet meer in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Dus om een fabriekskabel van 180 euro net zo goed te laten klinken als mijn DIY kabel moet ik hem ook nog slopen?!?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Het lijkt wel of een gordijn is opengegaan. Mijn vrouw gaf aan dat ze nu eindelijk woordelijk kon verstaan wat er in een bepaalde passage precies gezongen werd door Nora Jones. Het laag is veel strakker en het hoog rustiger, geen spoor meer van scherpte. In het middengebied valt op hoe "los" e.a. is geworden. Erg tof om een dergelijke stap vooruit te maken!! Trouwens best lastig om op te schrijven hoe iets klinkt, misschien moeten we maar eens vaste termen introduceren net als bij een wijnproeverij. Hans, bedankt voor de uitleg en hulp!! JeroenKV als je de v/d hul zat ben,zou je eens voor de gein de afscherming eraf moeten slopen. wedden dat deze kabel dan beter gaat klinken,sterker nog je herkent de kabel niet meer. want dat zelfde gordijn gaat dan ook open, en hij houd dan ook niet meer in. Ik weet nog een setje vdH The First te koop (origineel dus standaard zonder afscherming) voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Het lijkt wel of een gordijn is opengegaan. Mijn vrouw gaf aan dat ze nu eindelijk woordelijk kon verstaan wat er in een bepaalde passage precies gezongen werd door Nora Jones. Het laag is veel strakker en het hoog rustiger, geen spoor meer van scherpte. In het middengebied valt op hoe "los" e.a. is geworden. Erg tof om een dergelijke stap vooruit te maken!! Trouwens best lastig om op te schrijven hoe iets klinkt, misschien moeten we maar eens vaste termen introduceren net als bij een wijnproeverij. Hans, bedankt voor de uitleg en hulp!! JeroenKV als je de v/d hul zat ben,zou je eens voor de gein de afscherming eraf moeten slopen. wedden dat deze kabel dan beter gaat klinken,sterker nog je herkent de kabel niet meer. want dat zelfde gordijn gaat dan ook open, en hij houd dan ook niet meer in. h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Het lijkt wel of een gordijn is opengegaan. Mijn vrouw gaf aan dat ze nu eindelijk woordelijk kon verstaan wat er in een bepaalde passage precies gezongen werd door Nora Jones. Het laag is veel strakker en het hoog rustiger, geen spoor meer van scherpte. In het middengebied valt op hoe "los" e.a. is geworden. Erg tof om een dergelijke stap vooruit te maken!! Trouwens best lastig om op te schrijven hoe iets klinkt, misschien moeten we maar eens vaste termen introduceren net als bij een wijnproeverij. Hans, bedankt voor de uitleg en hulp!! JeroenKV Mooi dat het gelukt is.... veel luisterplezier met je interlink. Nu de je interlinks nog vervangen door die gebreide....... Als je ze wat wil verstevigen, kun je ze nog door een 6/9 mm luchtleiding trekken. deze past precies in de kabelinvoer WBT pluggen. Hij wordt er wel wat stugger van. Je hebt behalve de bekende blauwe, ook zwarte en zilverkleurige luchtleiding.... Ziet er errug proffesioneel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 foto? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 foto? Foto.... Het zijn die oranje/zwarte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Ik heb nu een week mijn nieuwe interlink tussen mij CD speler en VV zitten. Ik heb deze gevlochten van teflondraad (verzilverd kopen, dikte 30 AWG). Per kanaal heb ik 8 draden gebruikt met bullet pluggen voor de aansluitingen. Hiervoor gebruikte ik de vd Hull the first metal screened. Mijn eerste conclusies zijn meer muziek!! Ik ben echt verbaast dat een zelfbouw interlink (kosten 47 euro) een fabrieksinterlink (van 180 euro) zo wegspeelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts