Jump to content

Pro-Ject RMP4 en Rotel pre

JeroenKV
 Share

Recommended Posts

Bij een 2de hands Project platenspler zou ik goed opletten, mijn ervaring met project is dat de kwaliteit nog wel eens wil wisselen. Ik heb bij project wel binnen 1 model heele goede en hele slechte gezien. en deze waren nieuw.

maar andere hebben vast heel andere ervaringen

Da's nu de 2e keer dat Joopus dezelfde bijzonder informatieve maar helaas totaal nutteloze reactie geeft op een Pro-ject item. :angry:

Als hij aangeeft wat zijn ervaringen zijn dan kunnen we er misschien iets mee in tegenstelling tot deze reactie.

Zowel de Project RPM4 en de Rotel phonopre zijn prima produkten voor hun prijs hoewel ik 535 euro wel wat duur vind voor een 2ehandse. Of het bij elkaar past is een kwestie van uitproberen.

Da's nu de 2e keer dat Joopus dezelfde bijzonder informatieve maar helaas totaal nutteloze reactie geeft op een Pro-ject item. :angry:

Als hij aangeeft wat zijn ervaringen zijn dan kunnen we er misschien iets mee in tegenstelling tot deze reactie.

Zowel de Project RPM4 en de Rotel phonopre zijn prima produkten voor hun prijs hoewel ik 535 euro wel wat duur vind voor een 2ehandse. Of het bij elkaar past is een kwestie van uitproberen.

ik noem deze reactie oeverloos gezwets.

ik noem deze reactie oeverloos gezwets.

Gripen heeft gewoon gelijk. Jij geeft altijd in 3 woorden commentaar, maar onderbouwen, ho maar... En als er dan naar een onderbouwing wordt gevraagd, is het ineen oeverloos gezwets. Wat een onzin. Als jij nou eens met wat zinnigs komt... <_<:angry:

Beste Forummers!

Na een hele tijd dacht ik weer eens te reageren en helaas het is hier nog steeds de gewoonte om elkaar af te kraken of in den aars te kietelen ....

Neem een voorbeeld aan buitenlands Forums waar elke vraag of opmerking ( hoe dom of evt. onwaar ook) met RESPECT wordt behandeld.

Ik ga weer verder

DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Beste Forummers!

Na een hele tijd dacht ik weer eens te reageren en helaas het is hier nog steeds de gewoonte om elkaar af te kraken of in den aars te kietelen ....

Neem een voorbeeld aan buitenlands Forums waar elke vraag of opmerking ( hoe dom of evt. onwaar ook) met RESPECT wordt behandeld.

Ik ga weer verder

DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIII

leren om met kritiek om gaan. :D

I agree... <_<

Van een zwabberend motortje wordt ik ook niet vrolijk

I agree... <_<

Van een flinke speling op het lager wordt ik niet vrolijk.

I disagree ;)

Beste Forummers!

Ik ga weer verder

DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIII

Speciaal voor jouw :

Rotel RQ-970BX Phono Stage

by Ken Micallef

Review Summary

Sound "After the RQ-970BX warms up, it opens up and gets it mostly right"; "up-front presentation"; "not greatly detailed or vastly extended in any way, but the music is all there, and again, with good, solid punch."

Features "About as simple in operation as possible" -- and accommodates moving-magnet and moving-coil cartridges; "has remained largely unchanged for many years."

Use Sounds uninspiring without warm-up; power cord is attached, so you can't experiment with after-market cords.

Value "A contender in the sub-$500 range," and it costs less than $200.

Like Ford, RCA and Mickey D's, Rotel is a household name. Well, it's a household name for those in the know in the world of audio gear. Do you know any audiophile who hasn't owned at least one of Rotel's black boxes along his or her road to sonic paradisio? Recalling my entry into this madhatter's hobby (What? This is no hobby; this is the very stuff of life, like pinot noir, Penelope Cruz and tube rolling), I can cite Rotel amps, CD players and an earlier version of the RQ-970BX in my system, all of which performed their duties without a hitch, blameless and pure. This is not to say that Rotel is some workingman's notion of high end. Their CD players have offered big bang for the buck for years, and their functional, always conservatively rated power and integrated amps are, for my money, better than similar gear from equally popular companies like Adcom and Parasound.

But what does it take to become a household audio name? Consistency, reliability, value and quality, of course, but it is also about meshing with the consumer's psyche and tapping that inner spirit that alludes to personal style and, of course, a unique sonic signature. Like many British companies, Rotel makes gear that just sounds right. They may not always achieve the absolute purity of sound and correctness of acoustic line that we might expect from some manufacturers, but like B&W, Musical Fidelity and Mission, Rotel typically offers sleek boxes with stylish sound that is full-bodied, realistic and often exciting. And you can't beat the prices.

Black ops, blaxploitation and you

As for black boxes and uniform consistency, the $199 USD Rotel RQ-970BX phono stage (or "external phono equalizer," as the Rotel literature states) has remained largely unchanged for many years. Rotel has only made minor revisions to their workhorse budget phono stage, so minor that a Rotel company representative was hard-pressed to tell me what those minor revisions were. "Just some tweaks and sonic twists of transition to accommodate the current turntable buyer's ever-changing needs," or some such PR speak. Anyway, like they say, if it ain't broken, why fix it?

My rig, at least for the past 24 hours: Oracle Alexandria Mk II turntable, Grado Platinum Reference cartridge, Kimber TAK phono cable to Camelot Lancelot Pro phono stage/Charm II power supply (Harmonic Technology Pro Silway II interconnects: phono to preamp). Electronics and speakers: Bel Canto DAC1, Theta Jade transport, Blue Circle BC21 preamplifier (with external-power-supply upgrade) and Audio Note M2 preamplifier, Atma-Sphere M60 Mk II monoblocks, Spendor SP2/3 monitors and Audio Physic Virgo speakers. Cabling: Cardas Golden Reference biwire speaker cables and interconnects, NBS Monitor IV interconnects, NBS Monitor IV and JPS Labs Superconductor digital cables. Power cords: JPS Labs Digital AC and Power AC, Shunyata PowerSnakes (King Cobra on the DAC, Black Mambas on the power amps, Sidewinders everywhere else). Power-line conditioners: Richard Gray's Power Company 400S on each amp, and a Multiwave-upgraded PS Audio P300 for front-end and preamp duties. Squishy feet, Seismic Sinks and different power pucks abound, all held aloft by Standesign, Studio Tech and Salamander racks and stands. RPG foam panels on ceiling (they work). My shirt is by Kmart, my jeans by Calvin, but only my new girlfriend knows if I'm a natural blonde.

Phono stage, not a sailboat

Unlike some phono stages, which are so small that a decent set of interconnects can lift them right off the rack (like my over-achieving Camelot), the Rotel RQ-970BX is a four-feet-to-the-ground, real-life piece of gear. But forget about adding a fat power cord for improved sonics and lower noise floor, because all you get here is a garden-variety attached lamp cord. Yeeccch. Strike one. I mean, how hard is it to just stick a female receptacle in the unit's butt, throw a Belden in the box and ship the thing? Granted, at this price point, we're not talking about a customer with Shunyata PowerSnake dollars, but doesn't the Audio Everyman deserve the chance, even the right, to the evah-lovin' upgrade? Maybe he will never see a dime from Dubya's three trillion dollar tax cut, but I got a couple of old TARA Labs cords I can let go cheap, and they'll boost the Rotel's performance up the sonic scale a tweak or two.

The RQ-970BX measures 17 3/8" x 2 7/8" x 7 3/4", weighs 7 pounds, and is about as simple in operation as possible. On the back side, one small button controls switching between moving-coil (210

Lees het verhaal van SODEJUU van 5 dec. 17.46 uur onder onderwerp Project, II of III....

Als je 2e hands wil dan een Thorens

Wil je nieuw dan meer uitgeven dan 1000 euro en dus niet aan een Project

Zo goed?

Nope niet goed, onzin zelfs

Wil je nieuw, dan is een 1 Xpression met Grado green en Musical fidelity X-lps V3 een goede no-nonsense en muzikale combi.

Een Thorens zal best goed klinken, dat weet ik niet, maar het is mij dat gefrot eraan niet waard.

Veel van julie reageren alsof Pro-ject een bedreiging is voor de rechtvaardiging van een duurdere platenspeler of de rechtvaardeging van het eeuwige gefrot met golden oldies.

Een Pro-ject zal best eens een rotte appel ertussen hebben, dat geld voor elk merk! Mijn NAD 541 CD speler wordt de hemel in geprezen. Ok, hij klinkt goed, maar een slecht functionerend loopwerk dat zich manifesteerde nadat de garantie was verlopen, maakt niet alles van NAD slecht of alle 541's slecht.

Ik zeg niet dat alles van Project slecht is mijn ervaringen met project zijn alleen minder positief.

Na Clear Audio, Project en Rega te hebben beluisterd is mijn keuze voor op een Rega P25 gevallen.

De bediening en de kwaliteit(bouw en luister) van de clearaudio en Rega vond ik en dit is geheel subjectief beter.

En nu ben ik weer blij met mijn clearaudio basic phono pre :)

Beste Scatman!

Heel aardig van je maar die site had ik al lang

Ook heb ik 8 jaar lang met dezelfde Phonotrap gedraaid met LinnK18 element op een ERA (modded) draaitafel met SME 3009S II en wel met veel plezier...( de draaitafel heb ik nog, al 30 jaar!)

Echter sinds een jaar begonnen aan een flinke upgrading van het front-end gebeuren

Wilde alleen maar vertellen dat het een prima middenklasse-instap phonotrap is en als je begint met analoog een Project 4 wel aardig is en er leuk uitziet.

Kwaliteit moet je leren waarderen en langzaam opbouwen vind ik.

Groeten uit ut zuiden

Beste Jurgen

Voor heel veel mensen is een Thorens een heel leuke draaitafel omdat het loopwerk prima is anders draaien ze geen 20, 30 jaar mee....

Ook als je nu nieuwe draaitafels zoekt, dan is het loopwerk toch wel een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten.

Lees de artikelen van Rene van Es er maar eens op na of ga luisteren bij Audio Excellence, waar de verschillen duidelijk worden...

groet uit Brabant

Beste Jurgen

Voor heel veel mensen is een Thorens een heel leuke draaitafel omdat het loopwerk prima is anders draaien ze geen 20, 30 jaar mee....

Ook als je nu nieuwe draaitafels zoekt, dan is het loopwerk toch wel een van de belangrijkste dingen waar je op moet letten.

Lees de artikelen van Rene van Es er maar eens op na of ga luisteren bij Audio Excellence, waar de verschillen duidelijk worden...

groet uit Brabant

Beste Christobal,

Begrijp ik uit jou post dat Pro-ject's geen goede loopwerken zouden hebben! Het zijn niet de draaitafels van 20 tot 30 jaar terug die men nu gebruikt. Op dti forum lees ik niets anders dan aanpassen hier, modificeren daar en de onderhoudsgevoeligheid van die dingen. Zonder al dit werk klinken ze waarschijnlijk lang niet zo goed en hadden ze al lang en breed bij het grof vuil gestaan. De Thorens platenspelers die draaiende zijn gehouden zullen zeker goed klinken, ik heb er geen ervaring mee. Ik ben zeer tevreden met de Pro-ject, deze speelt heerlijk en het is een No-nonsence draaitafel. Als het loopwerk het maar 10 jaar volhoud is dat een goed excuus om weer voor iets nieuws te gaan kijken. Als ie 10 draait zoals ie nu doet dan ben dik tevreden.

Beste Jurgen

Neen is het antwoord op je vraag of ik vind dat Pro-ject slechte loopwerken gebruikt..

Ik heb het over loopwerken van Thorens, Dual etc. die al meer dan een kwart eeuw draaien..., niet over slechte loopwerken

Momenteel is er veel belangstelling voor goede instap draaitafels en Pro-Ject is er een van ( in een Duits blad, Stereoplay of Audio ofzo van deze maand staat een project 4 getest met prima resultaat)

Kijk eens over de grens, surf naar sites, informeer je ,maar ga bij een dealer luisteren waar je draaitafels in gelijke condities kunt beluisteren

Veel plezier

turntabledoob B)