Jump to content

Dome-tweeters

Weerstand
 Share

Recommended Posts

Van een paar, terwille van een experiment, ergens van zolder opgediepte dome-tweeters, blijken de domes nogal stoffig of eigenlijk, beter, gewoon vies. Het zijn soft domes van textiel. Zijn die nog schoon te maken met bijvoorbeeld wasbenzine of zo of kunnen ze beter gelijk de vuilnisbak (chemobak?) in? <_<

Alvast bedankt.

Weerstand

Is het zo erg daar op zolder dat daar dome tweeters groeien? :P:lol:

Zou ze eerst eens met een zacht kwastje afborstelen. Oplosmiddelen zoals wasbenzine e.d. maakt ze gelijk rijp voor de afvalbak. Die moeite kun je je dus besparen. Zijn ze erg vies dan zou je het met wat water met afwasmiddel kunnen proberen en een zacht doekje. Maar pas wel op, een deukje in de dome krijg je er vrijwel niet meer goed uit.

;)

Guest muziekfreak

Textieldomes moet geen probleem zijn met deuken. Een dome tweeter is eigenlijk een van de meest makkelijke systemen. Schroef maar eens die dome eraf snap je meteen wat ik bedoel ;) Schoonmaken tja...dat zou ik proberen met een niet bijtend middel. Domes worden over het algemeen behandelt met een plakkerig goedje wat ze luchtdicht maakt,dat weet ik wel.

Klopt wel dat domes makkelijk terugveren. Overigens is dat "textiel" meestal een synthetisch materiaal en idd gecoat, alhoewel de Peerless doomjes zo te zien niet gecoat zijn en van een soort dichtgeweven nylon gemaakt. Maar coating lost dus wel gemakkelijk op in oplosmiddelen als wasbenzine en alcohol. Met gewoon water en afwas valt dat juist wel mee.

Afijn mocht het helemaal mislukken dan zijn voor de meeste dometweeters vervangingsdomes te krijgen.