caramba65 Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Hallo forumlezers, Nu de componenten van mijn hifiset op het gewenste niveau zijn wil ik aan het optimaliseren van bekabeling gaan beginnen. In eerste instantie wil ik gaan beginnen met de interlinks, later de netsnoeren. Ja, zeven sets interlinks moet ik gaan aanschaffen..... Nu ben ik ondertussen op de hoogte wat de betere merken vragen voor hun kabels, en dat vind ik eigenlijk veel te duur (als ik eerlijk ben zakt mijn broek er echt vanaf als ik zie wat die durven te vragen !) Nu vroeg ik mij af of het mogelijk zou zijn om voor minder als 50 euro per set (interlinks van 1 meter) toch iets redelijks te maken; voor 50 euro en iets meer kun je namelijk ook al goede tweedehandse kopen ! Zijn er mensen met ervaring met dergelijke zaken, en weten die mij ook te vertellen waar ik het eventueel kan kopen, ook de bijbehorende artikelen zoals pluggen (nee geen dure WBT's) en goede soldeer. Alvast bedankt voor jullie reactie's. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Kijk eens op www.platenspeler.com Daar staan een heel stel interlinks en andere snoeren, die vrij gemakkelijk zijn te maken (de interlinks tenminste) en niet duur zijn. En ze werken prima... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Beste, kijk ook eens op www.canare.com Dit is fantastische kabel!!. De Apogee Wyde Eye is trouwens ook gewoon een coax van dit merk. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Mijn interlinks zijn van 5 mm Belden CATV coax met geschuimde isolatie, massieve kern en dubbele afgescherming, ca. 1 EU de meter. De plugjes zijn van Monacor, teflon isolatie en verguld binnenwerk, 8 EU per twee. Omdat het coax 75 ohm is, ook een prima digitale interlink. Voor onder de 10 EU een uitstekende interlink. Oh ja, de spullen komen gewoon bij de elektronicaboer op de hoek vandaan, incl. het harskernsoldeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Vanwege een verplaatsing van de set had ik een digitale interlink nodig, van cd-speler naar dac. Ik heb mezelf een naamloos merk setje rca-connectoren en 3 meter coax kabel aangeschaft en in elkaar geprutst. Tot zover ik kan zien en horen gaat de transmissie foutloos, voor mij prima de luxe. Kosten: 6,20 euro.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 Mijn interlinks zijn van 5 mm Belden CATV coax met geschuimde isolatie, massieve kern en dubbele afgescherming, ca. 1 EU de meter. De plugjes zijn van Monacor, teflon isolatie en verguld binnenwerk, 8 EU per twee. Omdat het coax 75 ohm is, ook een prima digitale interlink. Voor onder de 10 EU een uitstekende interlink. Oh ja, de spullen komen gewoon bij de elektronicaboer op de hoek vandaan, incl. het harskernsoldeer. Beste Pjotr, Ik weet welke je bedoeld. Dat is een waanzinnig goede kabel! Echter probeer ook de top coax van Canare eens. Die vond ik persoonlijk nog beter. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 En dan heb je DEZE nog. Ook dat is werkelijk een geweldige interlink En verder zou je nog kunnen denken aan enkele Prefer kabels (MGK-6 en MGK-18). Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Hoi Sebastian, Ben zeer nieuwsgierig geworden na jou verhaal over deze Canare kabel. Hoe heb je het geregeld, uit Amerika besteld of via de Nederlandse vertegenwoordiger (als die er dan is natuurlijk). En om welk type en prijs gaat het ? M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Als ik de gegevens van Canare coax vergelijk met Belden coax dan zit daar geen drol verschil in. Dikke kans dat het uit dezelfde machine rolt, alleen het kleurtje en de opdruk zal anders zijn. Maar als het een goed gevoel geeft om een lastig verkrijgbare en zeker duurdere kabel te gaan gebruiken ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Als ik de gegevens van Canare coax vergelijk met Belden coax dan zit daar geen drol verschil in. Dikke kans dat het uit dezelfde machine rolt, alleen het kleurtje en de opdruk zal anders zijn. Maar als het een goed gevoel geeft om een lastig verkrijgbare en zeker duurdere kabel te gaan gebruiken ... Beste Pjotr, Ten eerste is de Canare niet duur en niet moeilijk verkrijgbaar. Ten tweede gaf Canare een beter beeld dan de Belden. En toen ik dat meemaakte heb ik hem als s/pdif vergeleken met de Belden, en ik vond de Canare beter klinken. Beide kabels zijn niet hetzelfde. Dat zie en voel je meteen als zodra je eraan gaat werken. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Beste Bas, Het zal wel, maar op audioniveau verschil horen tussen kabels die tot in de GHz lage verliezen hebben? Beide goed afgeschermd zijn en allebei 55 pf/m zijn? Neem aan dat je het over de HDTV coax van Canare hebt? Iig is die Belden coax iets van 50 cent/m inkoop bij 100m. Wat kost die Canare dan ... ? Afijn voor audiofiele begrippen zijn dat soort prijzen gemier in de marge Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik heb net een DIY interlink gemaakt, zie mijn bevindingen bij de recensies. Deze is gevlochten van 8 dunne teflondraadjes (30AWG dikte). Ik gebruik bullit pluggen als connectors. Erg goed ontwerp, dus een aanrader!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Het zal wel, maar op audioniveau verschil horen tussen kabels die tot in de GHz lage verliezen hebben? Beide goed afgeschermd zijn en allebei 55 pf/m zijn? Jitter maakt het verschil tussen digitale kabels... Daar komt bij dat afscherming JUIST verschillen geeft tussen kabels. Afscherming betekent capaciteit/inductie en dus energieopslag (verliezen dus) De beste kabels dit ik ken zijn allemaal onafgeschermt. Bullit pluggen zijn inderdaad erg goed. Nog beter vind ik de pluggen van Furutech. Zij demagnetiseren hun pluggen bijvoorbeeld, dat betekent minder energieopslag en beter behoud van het originele signaal. Heel goed te horen. Zijn wel iets duurder geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Jitter maakt het verschil tussen digitale kabels...Daar komt bij dat afscherming JUIST verschillen geeft tussen kabels. Afscherming betekent capaciteit/inductie en dus energieopslag (verliezen dus) De beste kabels dit ik ken zijn allemaal onafgeschermt. Ah juist ik snap 'em. Een digitale niet afgeschermde interlink ????????? Dat zal me een jitter geven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Voor het laag gebruik ik LS snoer en binnenbekabeling dat ook van Canare afkomstig is (geconfectioneerd in USA, maar volgens mij kun je het ook in NL kopen). Made in Japan staat er trouwens op. Erg mooi afgewerkt spul, tussen de 4 sub aders zit katoen en daaromeen een soort rijstpapier (dan weer de buiten isolatie) maar het ging hier om interlink Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Jitter maakt het verschil tussen digitale kabels...Daar komt bij dat afscherming JUIST verschillen geeft tussen kabels. Afscherming betekent capaciteit/inductie en dus energieopslag (verliezen dus) De beste kabels dit ik ken zijn allemaal onafgeschermt. Ah juist ik snap 'em. Een digitale niet afgeschermde interlink ????????? Dat zal me een jitter geven Niet dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Het zal wel, maar op audioniveau verschil horen tussen kabels die tot in de GHz lage verliezen hebben? Beide goed afgeschermd zijn en allebei 55 pf/m zijn? Jitter maakt het verschil tussen digitale kabels... Zou je me iets kunen vertellen over hoeveelheden jitter? Waar moet ik aan denken bij een goedkoop stukje coax, en bij een dure merkkabel? Ik hoor namelijk totaal geen verschil tussen de mooie blauwe korte van den Hul die er eerst tussen zat en mijn zelfbouw goedkope witte coax van 3 meter die er nu tussen zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edo Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Je kan eens kijken naar Sommercable. Deze leveren een scala aan kabels per meter. Hier in Nederland niet zo bekend volgens mij, maar ik heb er erg goede ervaringen mee. Bijvoorbeeld deze kabel, The Spirit: Kost 1,54 per meter. Zet er een paar pluggen op van bijvoorbeeld Hicon: kosten 8 euro per 2. Klein beetje verzendkosten erbij vanuit Duitsland, en je komt op 20 a 25 euro per kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
caramba65 Posted 14 december 2004 Author Report Share Posted 14 december 2004 Geachte forumlezers, Ik snap er werkelijk geen kont meer van. Een van jullie adviseert mij Canare kabel, krijg ik een adres erbij, dus ik bellen en mailen. Zegt de beste man dat de coax van Canare erg goed is, maar niet de beste voor analoge verbindingen, zeg maar tussen voor- en eindversterker e.d. Ik ben nu weer terug bij af, weet ff niet meer wat nu te geloven, en dat verhaal over coax ? De een vlecht een paar zilverdraadjes ik elkaar, de ander neemt een stuk coax, de een gebruikt coax alleen voor de digitale verbinding, de ander zegt dat het zowel voor analoog en digitaal te gebruiken is.......................pfffffffffffffffffff Is er een van jullie die mij een echt goede tip kan geven over een topkabel voor analoog signaal die klinkt als een dijk, daarbij ook een adres waar ik het kan kopen of bestellen, en indien mogelijk ook een adres voor de rca pluggen. Mijn dank is groot. M.v.g. Roland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Welkom in het hifi-kabel-doolhof Roland Tja zoveel audiofielen, zoveel meningen. Je zal het dus allemaal zelf moeten proberen Maar goede CATV coax en ook goede cinch plugjes kun je gewoon bij een goed gesorteerde elektronicawinkel om de hoek halen. B.v. D.I.L in Rotterdam of Stuut en Bruin in den Haag of anders bij Conrad bestellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... Nee... geen kabeltopic. Een "goedkope kabel"-topic M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 Nee... geen kabeltopic. Een "goedkope kabel"-topic Een "goedkope kabel"-topic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 7 oktober 2009 Report Share Posted 7 oktober 2009 Zodat we op een goedkope (zeg maar de Gordon wijze) manier hier weer 156 pagina's over door kunnen leuteren.... Maar het is mogelijk om een goed(kope)e interlink te maken. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts