maximonster Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik zag onlangs dat Project een project debut III heeft uitgebracht met een nieuwe "verbeterde" arm. Nu vraag ik mij af of het de moeite waard is om voor deze te gaan en mijn "II" te verkopen. Of om het anders te zeggen (en wellicht wat ongelukkig) ; hoeveel procent klankwinst zal dit normaliter opleveren ? Wat ik me verder afvraag is hoe verhoudt zo'n debut zich eigenlijk met bijvoorbeeld spelers uit de serie dd of dq van Micro seiki of bijvoorbeeld een wat zware klassieke pioneer of kenwood ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik zag onlangs dat Project een project debut III heeft uitgebracht met eennieuwe "verbeterde" arm. Nu vraag ik mij af of het de moeite waard is om voor deze te gaan en mijn "II" te verkopen. Of om het anders te zeggen (en wellicht wat ongelukkig) ; hoeveel procent klankwinst zal dit normaliter opleveren ? Wat ik me verder afvraag is hoe verhoudt zo'n debut zich eigenlijk met bijvoorbeeld spelers uit de serie dd of dq van Micro seiki of bijvoorbeeld een wat zware klassieke pioneer of kenwood ? Vergeet die Debut en ga voor een goeie 2de hands Thorens TD160Mk2 (Super) of TD147. Ze maken echt meer muziek dan welke Project dan ook en worden regelmatig aangeboden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Lekker met je Debut II doospelen. Vergeet de Thorens tenzij platenspelers modificeren een grotere hobby van je is dan muziek luisteren. De Debut is een "simpele"platenspeler die het voor z'n geld best goed doet maar verwacht geen wonderen. Sorry Sodejuu maar in de staat waar je het overgrote deel van de Thorensen aantreft maken ze echt geen muziek meer. Maar iedereen z'n hobby. Tenslotte kun je er na de nodige modificaties best iets leuks van maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 ok goed, maar ik wil toch een goeie stap vooruit maken; en ik ben bang dat dat deze debut toch een te lichte basis is om er een behoorlijke phono pre of goed element bij te zoeken. En een Thorens, ik weet het niet. Ik heb laatst in een platenzaak een td 150 en een dual 701 naast elkaar gehoord en de Thorens klonk wel erg lusteloos. Mischien wat afgeragd, ik weet het niet maar het viel niet bepaald mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Ik zag onlangs dat Project een project debut III heeft uitgebracht met eennieuwe "verbeterde" arm. Nu vraag ik mij af of het de moeite waard is om voor deze te gaan en mijn "II" te verkopen. Of om het anders te zeggen (en wellicht wat ongelukkig) ; hoeveel procent klankwinst zal dit normaliter opleveren ? Wat ik me verder afvraag is hoe verhoudt zo'n debut zich eigenlijk met bijvoorbeeld spelers uit de serie dd of dq van Micro seiki of bijvoorbeeld een wat zware klassieke pioneer of kenwood ? Vergeet die Debut en ga voor een goeie 2de hands Thorens TD160Mk2 (Super) of TD147. Ze maken echt meer muziek dan welke Project dan ook en worden regelmatig aangeboden. in mijn perceptie, helemaal waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 ok goed, maar ik wil toch een goeie stap vooruit maken; en ik ben bangdat dat deze debut toch een te lichte basis is om er een behoorlijke phono pre of goed element bij te zoeken. En een Thorens, ik weet het niet. Ik heb laatst in een platenzaak een td 150 en een dual 701 naast elkaar gehoord en de Thorens klonk wel erg lusteloos. Mischien wat afgeragd, ik weet het niet maar het viel niet bepaald mee. nou......... koop dan die project dan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 "nou......... koop dan die project dan." negatieveling Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 "nou......... koop dan die project dan." negatieveling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Het gaat weer lekker hier Een TD160 Super en een TD147 zijn werkelijk superieur aan een Project. OK, je moet ff op zoek gaan naar een goed exemplaar en zeker bij een TD160 is dat wat lastiger, omdat daar zoveel verschillende modellen van zijn gemaakt. Zowel arm als ook lagers zijn over het algemeen beter dan van een Project. Sorry, maar zo is het nu eenmaal. Als je gelukkig bent met een Project, geniet er dan van. Als je meer beleving wil, kun je m.i. toch beter voor een Thorens uit die serie gaan. Onlangs was een kennis van mij op zoek naar een draaitafel. Hij wilde gelijk goed instappen, dus liefst met een Transrotor Fatbob, NA Spacedeck oid. Ik had 'm al gezegd, start eerst een met een Threns TD160 of zo. Van A.J. vd Hul zelf kreeg hij de tip: "Waarom begin je niet met een Thorens?". Van Haudio kwam hetzelfde. Nu heeft hij een TD147 staan met een Denon DL160 element. Nog niet eens optimaal afgesteld (ca 80%) en hij raakt niet uitgeluisterd. Ik kan je zeggen dat deze persoon een pietlut is als het om klank gaat. Hij is absoluut niet snel tevreden. Hij is nou blij dat hij een TD147 heeft, want de koop van dat ding gaf 'm veel meer voldoening dan dat hij de Spacedeck zou hebben gekocht (zijn eigen woorden). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Hetzelfde werd mij ook aangeraden. heb dus een hele mooie 160 MKII op de kop getikt en volledig af laten stellen en een zeer mooi element laten monteren. Ook ik raak echt niet uitgeluisterd. En voor wat betreft afgeragde exemplaren, dat valt nog mee. Als een Thorens na 20 jaar nog de sterren van de hemel speelt, dan zit het voor wat betreft de degelijkheid wel goed dacht ik zo. Ik zou zeggen, koop een mooie 160 MKII of 147. Bevalt ie uiteindelijk niet, kun je hem echt voor hetzelfde geld weer kwijt. Zeker weten. En een Thorens hoeft op voorhand echt niet gemodificeerd te worden om super te klinken. En v.w.b. het lusteloos klinken van een 150, dit kan ook aan de gebruikte voortrap cq. instelling van deze trap liggen. En uiteraard ook aan de combinatie arm.element. enz. enz. enz. Gewoon proberen. Succes. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 de arm van de III is aanzielijk beter als die van de II. Ik heb sinds vrijdag de 1Xpression van project in huis en deze heeft weer een net iets betere arm. Het komt de rust ten goede. Ik proef her en der wat negativiteit tov Pro-ject, onterecht m.i. Pro-ject maakt abosoluut muziek. Het standaard element vervangen en combineren met een goede phono trap doet wonderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ik proef her en der wat negativiteit tov Pro-ject, onterecht m.i. Pro-ject maakt abosoluut muziek. Het standaard element vervangen en combineren met een goede phono trap doet wonderen. Ipv ook nog de arm, het lager, de bedrading en wat er nog meer aan te hobbyen valt. Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Het komt bij mij over dat Thorens inmiddels ongeveer mythische proporties aan heeft genomen en dat de objectiviteit inmiddels ver te zoeken is. "Leven en laten leven" hoor, dat staat bij mij voorop maar laten we de dingen wel in het juiste perspectief bekijken en niet meer verzanden in discussies als "Mijn Thorens/Pro-ject is de beste" want daar schiet niemand iets mee op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Ik proef her en der wat negativiteit tov Pro-ject, onterecht m.i. Pro-ject maakt abosoluut muziek. Het standaard element vervangen en combineren met een goede phono trap doet wonderen. Ipv ook nog de arm, het lager, de bedrading en wat er nog meer aan te hobbyen valt. Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Het komt bij mij over dat Thorens inmiddels ongeveer mythische proporties aan heeft genomen en dat de objectiviteit inmiddels ver te zoeken is. "Leven en laten leven" hoor, dat staat bij mij voorop maar laten we de dingen wel in het juiste perspectief bekijken en niet meer verzanden in discussies als "Mijn Thorens/Pro-ject is de beste" want daar schiet niemand iets mee op. Dit soort welles-nietes discussies schiet idd niet op. Ieder zijn ding, daarmee ben ik het helemal eens. De vraag waar het mee begon, de keuze tussen een debut II of III en advies hier omtrent werd door sommige gebruikt om eens lekker negatief over Pro-ject te doen. Ik heb nooit een klassieke Thorens horen spelen, het zal misschien best goed klinken, maar in dat eeuwige gefrot ermee, heb ik geen zin. De 1 xpression van Pro-ject met Grado green element is een betrouwbare no-nonsense platenspeler die muziek maakt en voor een betaalbaar bedrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Onlangs was een kennis van mij op zoek naar een draaitafel. Hij wilde gelijk goed instappen, dus liefst met een Transrotor Fatbob, NA Spacedeck oid. Ik had 'm al gezegd, start eerst een met een Threns TD160 of zo. Van A.J. vd Hul zelf kreeg hij de tip: "Waarom begin je niet met een Thorens?". Van Haudio kwam hetzelfde. Nu heeft hij een TD147 staan met een Denon DL160 element. Nog niet eens optimaal afgesteld (ca 80%) en hij raakt niet uitgeluisterd. Ik kan je zeggen dat deze persoon een pietlut is als het om klank gaat. Hij is absoluut niet snel tevreden. Hij is nou blij dat hij een TD147 heeft, want de koop van dat ding gaf 'm veel meer voldoening dan dat hij de Spacedeck zou hebben gekocht (zijn eigen woorden). Inderdaad een echte "piet leut "als het gaat om sound En niet te vergeten voorheen geen analoog liefhebber , nu weet hij niet hoe snel hij de LP's moet aan slepen BTW , ik speel ook tot zeer grote tevredenheid met een oudtje (147) , die gaat nooit meer de deur uit groetjes John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Dat een Thorens welhaast mytische proporties heeft lijkt mij inderdaad niet terecht. Ik vind het aardige draaitafels met een mooi gespreid tikje laid-back geluid. In mijn opinie nog wel stukken beter dan alle middenklasse tafels die er nu uitkomen, en dan vanzelf ook stukken beter dan elke Pro-Ject. Maar wil je echt genieten dan mag het van mij allemaal wel wat dynamischer zonder onrustig te worden, want onrust gaat juist ten koste van dynamiek. Dit geluid kun je ook heel goed krijgen met een Thorens, maar dan wel een van heel vroeger, de TD124, maar het kan ook met een Garrard 301 of 401 (nieuw zijn de 501 en 601) echter deze opties zijn allemaal erg prijzig. Een Lenco L75, L76 of L78 is dan een stuk betere optie. Deze kosten tweedehands tussen de Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Maar goed, dat wil je vast niet. Ik durf de stelling wel aan dat als jij voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Tja, een logische upgrade voor jouw zou wellicht Pro-Ject 1.3 zijn... Zeker als alle testen ook nog eens zeggen dat deze v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Tja, een logische upgrade voor jouw zou wellicht Pro-Ject 1.3 zijn... Zeker als alle testen ook nog eens zeggen dat deze v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Had ik het tegen jouw? Denk je dat ik niet weet dat er mensen tevreden zijn met Pro-Ject. Ik vind dat hartstikke leuk voor ze hoor! Ik gaf enkel een goedbedoelde tip die Gripen zonodig onderuit moest halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Maakt niet uit tegen wie je het had, ik voelde me aangesproken. Je noemt iemand vooringenomen, terwijl je het zelf ook deed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Maakt niet uit tegen wie je het had, ik voelde me aangesproken. Je noemt iemand vooringenomen, terwijl je het zelf ook deed. in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Maakt niet uit tegen wie je het had, ik voelde me aangesproken. Je noemt iemand vooringenomen, terwijl je het zelf ook deed. in Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Ik heb niet gezegd dat Lenco troep is. Je zei zelf al dat het geen drol kost (hoewel? 10/20 euro is een dure drol). In zijn tijd was het prima spul, net als Dual en Thorens. Met wat werk is er weer een prima speler van te maken. MAAR DAT WIL/KAN NIET IEDEREEN!!!!!!!!!!!!! Die kopen dus een prima speler van de plank van de hifiboer. Jamai lover's (what's in a name?) aanname is dat ik ook nog nooit een Lenco gehoord zou hebben. Manneke, ik ben 41 en toen ik met muziek begon waren er alleen maar platenspelers. Ik heb inmiddels mijn 10e en ja dat is een Pro-ject. Waarom? Omdat ik geen knutselaar ben. Denk je dat ik niet weet dat er mensen tevreden zijn met Pro-Ject. Ik vind dat hartstikke leuk voor ze hoor! Over vooringenomen of zelfgenoegzaam gesproken. En waarmee haal ik jouw goedbedoelde tip onderuit? Ik geef zelfs nog een paar links naar Lenco platenspelers. Kan het misschien dat ze niks kosten omdat ze op leeftijd (en dus misschien enig onderhoud behoeven) zijn??????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 en zo is het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 7 december 2004 Report Share Posted 7 december 2004 Maakt niet uit tegen wie je het had, ik voelde me aangesproken. Je noemt iemand vooringenomen, terwijl je het zelf ook deed. in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts