whyami Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Omdat ik een aantal verschillende XLR-interlinks heb liggen (gebruik voor luisterproeven tussen Voor- en Eindversterker) wilde ik deze XLR's ook eens gebruiken tussen CD-speler een Voorversterker. De Marantz CD die ik heb heeft slechts cinch-aansluitingen. Omdat de CD-speler origineel moet blijven heb ik zeer korte verloopstukjes (<10cm) gemaakt van cinch -> XLR. Omdat de cinch plug slechts twee aansluitingen kent (signaal+ en aarde) en de XLR drie aansluitingen (signaal+, signaal- en aarde) heb ik de aansluiting als volgt gemaakt: Cinch signaal+ -> XLR signaal+ Cinch aarde -> XLR signaal- en XLR aarde Is dit de beste oplossing, of is het beter de XLR niet aan te sluiten bij de cinch? En is daar dan ook een verklaring voor? Overigens luister ik nu al twee dagen met een (oude) HPC XLR interlink. Aanvankelijk leek alleen het laag wat minder (is het ook maar wel super strak!), maar vooral kleine bezettingen laten een details horen (ook in het laag) die me nog nooit waren opgevallen en krijsende vrouwenstemmen blijken alleen nog maar te schreeuwen, veel aangenamer dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Cinch signaal+ -> XLR signaal+Cinch aarde -> XLR signaal- en XLR aarde Is dit de beste oplossing, of is het beter de XLR niet aan te sluiten bij de cinch? En is daar dan ook een verklaring voor? Beste Whyami, Ja dat heb je goed gedaan. dus signaal RCA gaat naar pootje 2 XLR aarde RCA gaat naar pootje 1 en 3 XLR. Wil je echt gebalanceerd, dan zul je een oplossing moeten maken met of een zeer goede line trafo, of een opamp fasedraai schakeling. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts