Jump to content

Versterker tot de B&W 703

Mayko
 Share

Recommended Posts

Hoi, ik heb een vraag.

Ben in het bezit van een paar prachtige B&W 703, deze worden gevoed door een Denon PMA2000R. Maar wil toch een andere (betere) versterker.

Nu heb ik een Krell 300I geprobeerd, maar dit vond ik eigenlijk niet beter. Wel wat meer controle.

Nu las ik iets over Vincent, ken het merk nog maar net, maar ziet er wel mooi uit.

Dan heb ik het over de Vincent SV 238, 60 watt klasse A.

Maar nu een vraag aan jullie, is dit een beetje goed merk, en past deze versterker voor mijn 703?

Ik weet, ik moet gaan horen, maar bij ons geen Vincent in de buurt. En wie van jullie heeft ervaring en weet waar ze deze versterker verkopen? Welke prijs, mag ook 2e hands, als ie maar in goede staat is. :D

Tja, misschien niet wat je wilt horen, maar ik heb erg slechte ervaringen met zowel de betrouwbaarheid van vincent versterkers als de service van de importeur.

Mijn SV 231 ging na een jaar kapot: brommende trafo's(echt hard, en over de speakers hoorbaar) en een rotte balansknop. Ik heb 'm teruggebracht naar de winkel, toen na 7 maanden (!!!!!!!!!) de nieuwe onderdelen nog niet gearriveerd waren heb ik van de winkel mijn geld terug gekregen.

In die 7 maanden heb ik veel gezocht naar en gecorrespondeerd met andere "slachtoffers"van de schandalig slechte service van Vincent/audipuls, en dat waren er niet zomaar een paar, dit soort praktijken is eerder regel dan uitzondering bij vincent. (toen ik 'm terugbracht naar de winkel stond daar nog een flinke stapel vincent spulletjes te wachten op onderdelen)

Met name de schakelaars die in Vincent apparaten worden gebruikt zijn van erg bedenkelijke kwaliteit, maar ook problemen met de voedingen komen veelvuldig voor. Bij de nieuwere lijnen schijnt het probleem met de voeding goeddeels verholpen te zijn, maar de service is zeer zeker niet verbeterd.

Groeten, Vibuthi

Speaker en Co heeft ook Vincent staan, ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd klinkt. Tonaal eerder een beetje terughoudend/onopvallend dan forward in your face.

Over de betrouwbaarheid kan ik weinig zeggen ik heb deze versterkers nl. niet zelf thuis staan.

zie mijn posting van enige tijd geleden:

deel I

Na weken lang te hebben geluisterd en op internet te hebben gelezen over Vincent heb ik de de volgende combinatie gekocht:

Thiel 2.3 (luidsprekers)

Vincent SV 238 Versterker

Vincent CD S3 (CD speler)

Vincent STU 1 (hybride tuner)

Van den Hul interconnects en luidspreker kabel

Omdat ik over de versterker nog maar een beperkt aantal gebruikersberichten heb gelezen wil ik mijn steentje bijdragen ten behoeve van iedereen die Vincent overweegt.

Ik ben begonnen met verschillende speaker combinaties op de MF A3.2 serie, Arcam Diva, Sudgen, Rotel en NAD (nog op de Paradigms etc.) maar die klonken te "vlak".

De Vincent klonk steeds het lekkerst. Vol, zuiver en gedetaileerd maar in combinatie met de Paradigms miste echter steeds wat. Een kort moment op de Thiels maakte duidelijk dat de luidsprekers de bottleneck waren.

Uitgangspunt was (uiteindelijk) dus de Thiels.

De volgende luisterafspraak begon ik met een Luxman M3/C3 combinatie (demo) gevolgd door een Accuphase (E 212 geloof ik) en weer de Vincent 238. Als CD speler een Marantz en de Vincent S3. De laatste was opener, helderder van geluid met meer detail.

Onzeker over (de afkomst van) Vincent toch verder gezocht. Nieuwe afspraak voor MF 308 en Arcam FMJ serie. De laatste heb ik nooit gehoord maar een qua karakter een beetje te vergelijken Diva klonk heel redelijk op de Thiels. De MF 308 was een teleurstelling in combinatie met de Thiels. Zuiver maar vlak en soms gebrek aan detail, breedte en diepte. CD speler S3 en A 3.2 CD speler.

Wederom gaf de Vincent het (subjectief criterium) mooiste geluid.

Mijn koudwater vrees voor onbekend maakt onbemind heb ik overwonnen en de Vincent met CD speler en tuner besteld. Inmiddels al weer twee weken in huis en nog steeds onder de indruk van de kwaliteiten. Betrouwbaarheid zal zich in de toekomst bewijzen. Lage inruilwaarde wat ik hier en daar lees .... geen idee, maar aan de andere kant ... ik zie dat er weinig tweedehands worden aangeboden. Uiterst tevreden gebruikers blijkbaar.

Ik hoop dat dit een bijdrage oplevert ... als er vragen zijn dan hoor ik dat graag.

Mvgr

Musico

deel II

QUOTE (PD @ 25 Nov 2004, 09:53:06)

Was een geintje, Musico! Al heb ik wel van de importeur vernomen dat ze stapels reparatie hebben.. In iedergeval gefeliciteerd met de aanschaf! Je zou bij je dealer kunnen vragen of je enkele netsnoeren mag proberen. Zo kun je zelf horen of je verschil hoort!

mvg, PD Hogeterp

Dat begreep ik ook al wel, van mij ook :-).

Ik zou overigens wel verbaasd zijn dat/als Vincent meer dan gemiddelde defecten zou vertonen. De SV 238 bestaat al enige tijd en je zou denken dat eventuele ontwerpfouten al wel zouden zijn ondervangen door aanpassingen.

Gelet op alle lof over de gebruikte componenten kan ik me niet voorstellen dat defecten daardoor worden veroorzaakt. Ik heb wel iets gelezen over zwakke relais. Zijn die in de 2004 series verbeterd? Overigens, ook ontwerpen met kwalitatief minder componenten kunnen jarenlang meegaan.

Wellicht is het eventuele hoge(re) percentage defecten te wijten aan het A klasse ontwerp en de daardoor hogere bedrijfstemperatuur?

Misschien valt het allemaal wel mee maar vergroot de onzekerheid van het onbekende het gevoel van onbetrouwbaarheid?

Wat ik wel weet is dat veel electronica in het Verre Oosten wordt geproduceerd, dus ik kan me niet voorstellen dat dat een probleem is.

Ach, ik merk het wel ... als er iets is dan bericht ik jullie dat zeker!

Uiteindelijk heb ik dus het risico genomen. So far so good.

Mbt de schakelaars: de SV 238 heeft er maar een paar die weinig gebruikt worden (enkel de bron en aan en uit) daarnaast is de afstandbediening helemaal van metaal nu en voelt goed.

Als ik een defect constateer dan hoor je het meteen.

Mvgr,

Musico

Tja wat moet ik daar op zeggen, heb de sv238 thuis gehad samen met de Audio Analogue Meastro (die kost >4000 euro). Vincent klinkt beter, rustiger, neutraler, meer emotie dan de AAM. En als je gas gaat geven blijft ie lekker. Het spul wordt zover als ik weet goed geconstrueerd, duurzame onderdelen etc etc. Een maandag morgen model kan er altijd bij zitten (koop maar eens een volvo uit Born). Slechte importeur? Heb ik ook vaker gehoor. Duitsland niet! Als je dicht bij de grens woont ga hem daar kopen. Ander weet ik dat Remkes beeld en geluid in eindhoven ze ook heeft. Ik heb 'm thuis op m'n Matrix 801 gehad......

Twijfelde, Luxman doet het nog erg lekker zeker nu in bi-amp. Maar, Vincent zal tot nu toe mijn ieuwe amp worden als ik er een ga kopen. Groet,

Andre

ik gebruik zelf een hybride Vincent sa.31 voorversterker en de bijbehorendesp331

eindversterker, ook hybride en 2 x 150 w aan 8 ohm

ik stuur hier een paar Scanspeak ultioms mee aan (met focal tweeter) en als bron gebruik ik een Shengya cd-s10 (nagenoeg hetzelfde als de vincent cd s6)

ben hier erg tevreden over, heb hiervoor MF. Aura en Rotel gehad maar de Vincent versterkers klinken gewoon warmer

Hoi,

Sinds begin van dit jaar heb ik eveneens een paar prachtige B&Ws 703 in de huiskamer. Ik gebruik een NAD C270 als eindversterker en ik vind het genoeg.

Als je een versterker zoekt die een upgrade is dan zou je eens kunnen denken aan Marsh. Ik heb een paar weken terug een probeer sessie gedaan met de Marsh van mijn buur en ik moet zeggen dat het een super versterker is. Bij mij ontbreken de pecunia maar mocht je geinteresseerd zijn zoek dan ff bij 2e hands (er is maar 1 Marsh te vinden dus dat moet lukken).

Gerrit

Hoi

Mayko, ik weet niet welke beter is, maar het gaat er ook om wat je nodig hebt. Maar liefst 2 x 60 watt of 2 x 100watt in klasse A volgens de specificaties. Qua klank verschillen ze elkaar niet zo of je moet met een andere voor versterker gaan spelen. Waar je ook rekening mee moet houden (en ik ga niet over stroom verbruik zeuren) is de warmte die ze afgeven. Een sv238 warmt al flink, twee van die eind blokken, en je kan je verwarming uit laten in een niet al te grote ruimte (maar in een kleine ruimte heb die monsters ook niet nodig). Ga ze eens beluisteren....

Andre

Guest muziekfreak

Ik draai met de zware jongens, vincent sp-991 100watt klasse a monoblokken...heerlijke versterking. Voorheen gedraait gehad met Sphinx project twelve monos. Vincent is erg degelijk en redelijk betaalbaar..wat wel puntjen zijn is idd de service laat wat tewensen over. Maar dat ligt niet aan Vincent dat ligt aan de importeur hier in de NL die is namelijk gruwelijk laks.

Een vincent i.v.m. bv sphinx

Veel meer controle....met name het voedingsgedeelte zwaar overbemeten 120,000uf. Warmte en klinkt overheerlijk rustig in de oren. Echter kleven er nadelen aan de big-boys van vincent.

Stroom maakte je zoveel uit...dat komt mooi uit want ze trekken vlot 1kw uit je stekkerdoosje :)

Lees op mijn site voor meer details er staan ook nadelen aangegeven van deze monsters. ;)

Muziekfreak zijn hobby

• 3 weeks later...

Hoi mensen, bedankt voor jullie antwoorden. Maar ik ben er uit :rolleyes:

Ik heb nu een Parasound P3 voor versterker en de eindversterker A21. Samen met mijn Kimber 12 TC op mijn B&W 703. En ik ben heel erg tevreden, mooi vol, warm en natuurlijk erg strak. Alleen tussen mijn voorversterker en de Marantz SA8400zit nog een VD Hull, deze word nog vervangen door een Kimber. :D