Jump to content

Grado versus Sennheizer

Cees1973
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben zelf in het bezit van een Sennheiser Hd600, en heb ook ooit de cardas kabel geprobeerd. Deze kabel is echter een stuk stugger dan de originele kabel, en geeft daardoor ook veel meer trillingen en bijgeluiden door; als je met je hoofd beweegt en de kabel schuurt langs je trui (bijv) dan word dit genadeloos duidelijk (en vrij hard) doorgegeven door de stugge kabel. Dit, en het feit dat ik nauwelijks enige verbetering kon constateren heeeft mij doen besluiten om het bij het origineel te houden.

Ik heb destijds ook een grado hoofdtelefoon meegenomen in mijn overweging, maar het geringe draagcomfort (kan persoonlijk zijn natuurlijk) gaf voor mij de doorslag richting de sennheiser.

Groeten, Vibuthi

thnx vibuthi

Zelfs bij een on-line winkel lees ik over het comfort van de Grado hoofdtelefoons.

Quote:

Some customer express that comfort is a problem, but simply bending the headband to conform more closely to the top of the head solves that problem.

Wat is precies het probleem van de Grado Hoofdtelefoon?

Beste Cees,

Moeilijk he ... de juiste keuze maken, maar ik zal vanavond de Sennheiser HD-580 je laten luisteren, dan krijg je een beetje de indruk hoe de Sennheiser klingt.

De HD-650 zal ongetwijfeld beter zijn dan de 580 die ik heb !!!!!

Het verhaal van Vibuthi klopt wel, heb het ook ooit ergens gelezen !!!!!!!!

Cya, groeten ... Marc !!!!

thnx vibuthi

Zelfs bij een on-line winkel lees ik over het comfort van de Grado hoofdtelefoons.

Quote:

Some customer express that comfort is a problem, but simply bending the headband to conform more closely to the top of the head solves that problem.

Wat is precies het probleem van de Grado Hoofdtelefoon?

Hoi,

De Grado heeft erg kleine "oorschelpen" en voelt een beetje als een ouderwetse walkman-koptelefoon als je m ophebt. Ik heb destijds de SR1 beluisterd, en die klonk echt fantastisch, de HD600 vond ik echter net zo mooi klinken, was een stuk goedkoper en die kan ik uren ophebben zonder ergens last van te krijgen.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik een erg groot hoofd heb (letterlijk he :D ) , dus ik zou het zeker zelf even proberen.

De cardas kabel heb ik destijds bij een audiozaak beluisterd, ik denk dat iedere leverancier van cardas hem gewoon voor je kan bestellen.

Groeten, vibuthi

Ik heb de 650 en ik kan je verzekeren dat het een zeer, zeer goede hoofdtelefoon is die geschikt is voor alle soorten muziek. Het is een hoofdtelefoon die zeer prettig is in het gebruik, ik zou ook absoluut geen kabelupgrade doen al was het alleen maar van de prijs, voor dat geld kun je beter iets anders kopen.

Kijk ook eens op Headphone.com

Ik heb zelf het kleine broertje, De SR60 van Grado, maar er vele gehoord. De kracht van Grado vind ik de zeer ruimtelijke weergave die iets luchtiger is dan de Sennheiser. Zeker in het goedkopere segment tot 120 euro viel me dit op. Laagweergave wordt overigens een stuk beter indien een losse hoofdtelefoon-versterker wordt gebruikt die speciaal geschikt is voor lage impedantie: 36 ohm vs vele honderden ohms. De Grado versterker is overigens veel te duur voor wat je krijgt, maar zeker niet slecht. Overall impression:

Grado:

Droog en iets analytisch, rijk geluid, met een draagcomfort wat je moet liggen (krijg oorwarmer effect) en een ietswat gammel uiterlijk. Mijn voorkeur...

Sennheiser:

Warmer, voller geluid met meer body en iets meer "in your Face", imho wat gekleurder/ opgeleukter (is dit Nederlands). Veel draagcomfort en een solide gevoel.