Jump to content

Grado Statement Series

Jamai_lover222
 Share

Recommended Posts

Ik ben 'in' voor een Grado Statement.

Normaal gesproken ga je hiervoor naar een dealer maar mijn Gradoleverancier kan niets over Grado vertellen, de importeur evenmin. Dat is bijzonder triest want ze strijken een mooie marge op t.o.v. de huidige prijs in Amerika.

Ik ben dus voornemens in Amerika te kopen.

Nu had ik mijn dealer al gevraagd naar de verschillen tussen de Platinum, de Sonata en de Master, maar moet ik het hier nog maar eens vragen. Zijn de verschillen in de Statement serie duidelijk hoorbaar en hoe zou dit gekarakteriseerd moeten worden?

Ik ben 'in' voor een Grado Statement.

Normaal gesproken ga je hiervoor naar een dealer maar mijn Gradoleverancier kan niets over Grado vertellen, de importeur evenmin. Dat is bijzonder triest want ze strijken een mooie marge op t.o.v. de huidige prijs in Amerika.

Ik ben dus voornemens in Amerika te kopen.

Nu had ik mijn dealer al gevraagd naar de verschillen tussen de Platinum, de Sonata en de Master, maar moet ik het hier nog maar eens vragen. Zijn de verschillen in de Statement serie duidelijk hoorbaar en hoe zou dit gekarakteriseerd moeten worden?

Beste,

Misschien een Dealer zoeken die er wel verstand van heeft.

Ook van het inbouwen, en instellen

VTA,Zenith,Azimuth,Fouthoek,Overhang,Dwarskracht,SRA,Naaldkracht en past hij wel bij je installatie en arm/platenspeler.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Och, dat inbouwen en afstellen is mooi meegenomen voor mensen die dat niet kunnen. Zelf vind ik dat wel leuk werk om dat zo goed mogelijk gedaan te krijgen en heb hier ook de mogelijkheden voor. Ik wil gewoon meer weten over de klankmatige verschillen. Gewoon meer dan: "de duurdere klinkt iets verfijnder..", waarop in de winkel zou volgen: "dat is dan

voor verstand van zaken moeten we dus ook niet zijn bij jouw posts..  ;)

En toch lijkt het er sterk op dat hij juist in jouw zijn grote voorbeeld ziet. :rolleyes:

hij is niet de enige die me als voorbeeld ziet.. ;)

Pffffff ..... :blink::o:rolleyes::lol:

Heb dit topic vanaf Haudio's reactie met gekromde tenen zitten volgen, droevig te moeten constateren hoe slecht mensen de zon in het water kunnen zien schijnen, een reactie als deze, samen met eerdere opmerkingen over collega's en internetaanbieders, ook e-bay, tonen een beeld van kleinzieligheid waar ik grote moeite mee heb.

Inhoudelijk kan ik aan dit topic niet zo heel veel bijdragen, weet nl alleen dat de goedkope Grado's best heel aardig presteren, ervaring met de duurdere modellen heb ik niet echt.

Hiervoor val ik dan terug op sites als audioreview en high-endaudio, waaruit ik de conclusie heb getrokken dat er voor hetzelfde geld best meer muziek te vinden is.

Zou het bijzonder waarderen als Haudio en PD, beiden hun drang tot het maken van meer omzet, buiten dit forum zouden uitleven........................

:(

Zou het bijzonder waarderen als Haudio en PD, beiden hun drang tot het maken van meer omzet, buiten dit forum zouden uitleven........................

:(

Om jouw opmerking te begrijpen ben ik maar eens op zoek gegaan op dit forum.

Het valt mij zo op dat er een enorme sfeer van moeilijkheid hangt rondom het plaatjes draaien. in principe is een platenspeler instellen heel gemakkelijk. Een goede testplaat is wel aan te raden, eventueel een scoop. Het is jammer dat mensen worden afgeschrikt platen te draaien omdat het zogenaamd moeilijk zou zijn.

Over de Statement Series, de master heeft een andere "motor" en zou meer resolutie moeten leveren. Wat betreft de verschillen tussen de Sonata en de Platinum tast ik in het duister, het verschil van $ 200,- is mij onduidelijk.

Jammer dat er verder geen reacties op komen.

Dit is m'n laatste poging...

Schopje.

De door jouw genoemde elementen zijn kennelijk te begrotelijk voor de Hear forummers.

Het lijkt me n.l. niet eenvoudig om iets zinnigs te schrijven over elementen waar mee je nimmer zelf gespeeld hebt.

Je zal het op de bonne fooi moeten gaan bestellen. :rolleyes:

Wat ik al eerder zei, probeer het audioasylum. Dit Amerikaanse forum heeft een enorme spreiding in de US. Daar zullen er vast mensen zijn die ervaring hebben met Grado. In NL heb ik alleen de goedkope elementen gezien en soms gehoord.

Car

PS bijna vergeten. Het Duitse blad Stereoplay heeft eens een keer een aantal elementen opgenomen op CD en bij haar blad gevoegd. Daar stond de Statement op naast Kolibri , Black Beauty en een paar anderen. Ik heb het ding gisteravond net uitgeleend. Geeft een indruk.