Jump to content

wbt plugs

bees
 Share

Recommended Posts

hoi!

iemand die nieuwe wbt pluggen al geprobeerd? en zijn ze echt zoveel beter????

groet,

bees

scherp ;-)

als het goed is schijnen ze beter te zijn..... dus je zou ze minder moeten horen........

bb

Guest muziekfreak

ik heb ook echte wbts...klotedingen die je moet draaien zegmaar zitten ze vast...werkt wel maar als ik ze eraf wil halen heb ik een speciaal superklein sleuteltje nodig. Er zijn ook namaak wbts..die zijn perfect en kosten 1euro ongeveer!! Nou het is dat ik de orginele heb anders zou ik het wel weten <_<

En klankverschil? nou ik hoor het niet..die dingen waren puur voor de heb toen ik ze kocht :D

hmm deze zijn wel apart en hoef je niet aan te draaien.....

...

bb

*kosten 11 euro p/s geloof ik .... of iets meer

Ik kan me moeilijk voorstellen dat die WBT-pluggen een noemenswaardige verbetering opleveren. (die althans de kosten enigszins waar maken)

Maarja,...'t oog wil ook wat :D;)

Ik zag onlangs de Sonneteer versterker van Puur en die heeft een paar mooie dikke WBT-cloon pluggen achterop.

Bij mijn Sonneteer zit nog van die standaard rood/zwarte plastic draaiknoppen, die je ook gewoon vind op een simpel Japans versterkertje van pak 'm beet 150,- euri.

(nu zitten die mooie WBT(cloon) pluggen niet bij de mod inbegrepen, maar misschien dat ik dat toch alsnog maar laat aanbrengen.) :rolleyes:

Ik vraag me trouwens af waarom er om die WBT-pluggen vaak zo'n half-doorzichtig plastig laagje zit :unsure:

Is dat tegen beschadiging of tegen oxidatie ofzo ?

Groeten,

Alco

niet mee eens,

een goede verbinding is zeer belangrijk,!!

75% van alle electronica/electrische storingen in auto's komt door slechte contacten (stekkers, massa ogen)

zwakstroom is nou eenmaal gevoelig voor wat weerstand..

:)

dus , mooie wbt pluggen is een must.

niet om nou een beter geluid te krijgen , maar gewoon langer te kunnen genieten van je set zonder dat de contacten gaan storen

(dit geld niet voor audiofielen , want die wisselen zo vaak hun kabels dat de contacten heus wel schoon blijven)

dit geld niet voor audiofielen , want die wisselen zo vaak hun kabels dat de contacten heus wel schoon blijven)

Nou, dat valt in mijn geval reuze mee B)

In tegenstelling tot versterkers, CD-spelers en met name speakers, heb ik nog maar erg weinig met kabels gewisseld/geexperimenteerd.

(Heb iets van 6 kabels gehad, sinds circa 1987)

dit geld niet voor audiofielen , want die wisselen zo vaak hun kabels dat de contacten heus wel schoon blijven)

Nou, dat valt in mijn geval reuze mee B)

In tegenstelling tot versterkers, CD-spelers en met name speakers, heb ik nog maar erg weinig met kabels gewisseld/geexperimenteerd.

(Heb iets van 6 kabels gehad, sinds circa 1987)

volgens mij haal je de kabels toch ook los als je een component verwisseld :rolleyes:;)

Mijn zelfbouw speakers voorzien van werkelijk prachtige WBT's,echt vakwerk.

m'n speakerkabels voorzien van WBT.

Insteken,vastdraaien, tot je pijn in je vingers hebt, de kat loopt langs en ze vallen er zo weer uit, gelukkig hebben we Conrad nog, paar mooie veer bananen, voorzien van een laagje berilium, die blijven wel zitten, voor de prijs van 1 wbt heb ik er nu 4 :)

Beste Alco,

Toch heb je ze verwisseld :rolleyes:  ....dus schone contacten :rolleyes:  :P  ;)

Beste Eric & Ruud,

Inderdaad, jullie hebben gelijk.

Ik las 't net even iets te snel denk ik, waardoor ik 't verkeerd begreep. :unsure:B)

Ik dacht dat met 'wisselen' werd bedoeld: vervangen voor een andere kabel.

Voor die ene interlink die ik gebruik heb ik mijn oor laten vallen op W.B.T.

Naar mijn bescheiden mening de beste RCA plug die ik ken.

Heb mijn centen in het verleden wel aan dommere dingen gespendeerd. ( Cd bijv. )

scat-man...

wat is het klankmatige "verschil" ?

groet!

bb

neutrik heb ik nu aan mijn lp12...heeft de vorige eigenaar eraan gehangen.......

daraom was ik nieuwsgierig naar het verschil met wbt (en dna wel de nieuwe serie)

Voor die ene interlink die ik gebruik heb ik mijn oor laten vallen op W.B.T.

Naar mijn bescheiden mening de beste RCA plug die ik ken.

Heb mijn centen in het verleden wel aan dommere dingen gespendeerd. ( Cd bijv. )

scat-man...

wat is het klankmatige "verschil" ?

groet!

bb

Niet zo zeer het klank verschil maar een veel beter geluids beeld.

Voorbeeld: Alt-sax stond eerst links tegen de unit aangeplakt ietwat naar achteren.

W.B.T. plugjes aan de interlink : Tot onze grote verbazing : nu staat hij midden in het geluidsbeeld en nogwel 1 mtr. de kamer in.

Kijk hier werd ik vrolijk van. :D