Lestat Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Beste collega-forummers, Na een kleine misstap van het te koop aanbieden van mijn dvd2900 loopwerk, een paar wazige icoontjes van een medeforummer, een kleine luistersessie bij Hobo en een goed telefoontje met een bekende winkelier in Sneek, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn set de volgende twee upgrades verdient. 1- Om nog meer uit stereo-geluid te kunnen halen, zonder mijn subwoofer te moeten gebruiken wil ik gaan upgraden naar en ander speakersysteem voor de front's. Mijn huidige systeem behelst een paar Monitor Audio's voor de fronts, die later dienst zullen gaan doen als Rear-speakers. Ik heb gister een impressie opgedaan van o.a. Thiel ( 1.6 ), T+A, Dynaudio en de Cobalt-serie van Focal Jmlab ( 816 of 826 ). Eerst met de AVR3805 als versterker ( ike heb zelf de Denon avr3803 ) en later met een Musical Fidelity stereo van zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Hi Lestat, Ik stond een aantal maanden geleden voor de keus om een aparte eindversterker aan te sluiten op mijn receiver of een voor/eind combi voor stereo en mijn receiver voor alleen HT. Ik heb uiteindelijk voor een aparte vv en ev voor stereo gekozen , omdat HT receivers bijna nooit dat niveau halen ook niet als ze alleen gebruikt worden als voorversterker (althans niet voor een redelijke prijs). Een geintergreerde versterker kan natuurlijk ook. De HT receiver gaat dan via de pre-outs op de stereoversteker die je dan bij HT op een vast volume moet zetten. Mijn advies is om (2ehands) een goede stereo vv/ev of geintergreerde versterker te kopen en nog even van je speakers te genieten. Als je het laag niet kunt missen kun je je sub op deze stereo versterker aansluiten en ipv op de receiver. Voor HT moet je dan je fronts op large zetten en je overige kanalen op small. Al het laag gaat dan naar de fronts en dus naar de sub. Daarna kun je eventueel gaan sparen voor nieuwe speakers indien je dat nog nodig vindt. Wen eerst eens aan de grote sprong voorwaards op stereogebied. Jeroen P.s. Accuphase is zeker mooi!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 8 december 2004 Author Report Share Posted 8 december 2004 Inderdaad, je hebt gelijk dat ht-receivers bijna nooit zo mooi klinken als stereo. Een aparte eindversterker heb ik idd aan zitten denken, en volgens een hifi-winkel in Zeist was het ook beter om dat te doen dan apart een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Je zou ook een surround voorversterker kunnen kopen en daarbij een stereo eindversterker voor je stereo setup, en een wat goedkopere 3-kanaals (of 4- of 5-kanaals) eindversterker voor HT... Zit je ook niet met 2 volumeknoppen te klooien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 8 december 2004 Author Report Share Posted 8 december 2004 Thanx, maar dan moet ik toch wel een beetje teveel geld investeren Ik denk dat ik voor een sterke tweedehands Krell of Accuphase ga sparen... Ik neem aan dat dit el een hele verbetering zal opleveren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Als ik je set bekijk zal dat inderdaad een aardige verbetering zijn!! Maar kijk ook eens verder naar wat andere verstekers zoals NIAM, Marantz, Rotel, Sphinx. Ik kan je adviseren om naast je versterker ook een CD speler te kopen. Op een goede stereoversterker zul je zeker merken dat een DVD speler met CD's slecht presteert. Misschien kun je een 2 in 1 deal maken. B.v. opties op 2ehands: MYRYAD MP-100, MA-120. MCD-200 nieuwprijs 3400 euro, nu 1350 (CD +v) Sphinx Myth 5 verterker nieuwprijs 1600 euro, vraagprijs 650 euro Sphinx Myth 9 MKII cd-speler 650 euro Accuphase E-305 Versterker 1000 euro (wel erg mooi!!) Naim NAP 90/ NAC 92R vv + ev 900 euro meridian dac +loopwerk 650 euro (CD) Keus genoeg!! (Die Sphinx en Meridian CD spelers strekken mij ook wel.... ) O ja. misschien kun je je speakers wat vrijer zetten? Op de foto staan ze wel erg in de hoek en bij de muur. Succes!! Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 9 december 2004 Author Report Share Posted 9 december 2004 Beste Jeroen, Ik ga ook steeds meer kwijlen van die Accuphase.... Ga de beste man/vrouw maar eens bellen. Eigenlijk zou ik het apparaat eens thuis moeten testen om het verschil te kunnen horen... En wat betreft de opstelling, zoals eerder gemeld ben ik reeds verhuisd, en heb ook een veel betere opstelling! Echt een hele verbetering, maar toch.... Als er iemand met een Accuphase ( of Naim, oid ) tijd heeft om naar Utrecht te komen, de koffie staat klaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts