Stegnation Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Hallo, Ik ben opzoek naar een niet al te dure speakers voor mijn set: NAD C 320 NAD C 521BEE Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. Heeft iemand tips waar ik op moet letten of een mooie set in gedachten? Ik luister naar veel soorten muziek, maar vooral in het genre metal, hardrock, etc. Maar goed, goeie speakers moeten elk soort muziek kunnen spelen toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 eigen muziek meenemen en eens gaan luisteren bij Speaker &co hebben ze zelfbouwpaketten van Seas,Vifa , peerless en scanspeak en een aantal ontwerpen van diverse samenstelling, voor 400 tot 500 euro is er zeker iets moois te beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Niet elke luidspreker kan elke muziek goed weergeven, voor jou goede luidsprekers kunnen dat hopelijk wel. Maar het ligt er wat aan wat je wilt horen. Je hebt luidsprekers die nergens een nadruk op leggen en bij die kan je naar alles luisteren zonder irritatie maar misschien is dat niet wat je wilt. Wil je bijvoorbeeld de buren uit het huis kunnen trillen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 eigen muziek meenemen en eens gaan luisteren bij Speaker &cohebben ze zelfbouwpaketten van Seas,Vifa , peerless en scanspeak en een aantal ontwerpen van diverse samenstelling, voor 400 tot 500 euro is er zeker iets moois te beluisteren ach wat is mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 eigen muziek meenemen en eens gaan luisteren bij Speaker &cohebben ze zelfbouwpaketten van Seas,Vifa , peerless en scanspeak en een aantal ontwerpen van diverse samenstelling, voor 400 tot 500 euro is er zeker iets moois te beluisteren ach wat is mooi Er is zoveel dat mooi is. Maar mooi is voor de audiofiel niet genoeg. Die moet elk tikje en meer horen (moet je een platenspeler kopen; tikjes genoeg!)... Voor de muziekliefhebber is er echter genoeg mooi spul op de markt. Ook voor relatief weinig geld. Bovendien heeft niet iedereen een kapitaal om te spenderen aan audio. En wie dat wel heeft, heeft het er misschien niet voor over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Toch knap dat iedereen weet wat audiofielen denken...je moet echt naar het circus toe gaan kun je goud geld mee verdienen. Ik ben een van speakersyteem [ff nieuwwaarde heh] 10000gulden terug gegaan naar 4500gulden [ongeveer uit hetzelfde jaartal beide systemen] Gezien mijn leeftijd 24 en gezien wat ik allemaal uitprobeer op het gebied van audio [en al gehad heb]...word ik ook vaak bestempeld als audiofiel en dat is ook zo. Want dat zijn we namelijk allemaal!! Als ik hier eens zo de verschillende fora's doorlees Dempers van karton Speciaal gekleurde spikes Groene stift op cd's Weerstandjes ectra besmeuren met een substantie Ik zoek een andere cd speler En ga zo maar door Wat is nu het verschil tussen deze mensen en ik zegmaar,ik wil niemand tegen zijn schenen aan schoppen dus pak ik mezelf als voorbeeld. Kijk eens goed helemaal niets. Blijkbaar wil iedereen hetzelfde..het streven naar perfectie. En strijd het nu niet af want dat is zo, en de manuier waarop doet er verder niet tezaken...jamaar de die koopt een siltech whahah gekke...onzin En dat "je wilt geloven dat het beter klinkt "wederom knap voor een zogenaamde muziekliefhebber die het waarschijnlijk nooit geprobeerd heeft. Iedereen heeft zijn geloof en heilige overtuiging dat een dure kabel of cdspeler werkt vice versa is dat ook zo en daar word toch ook geen woord over gerept [ook ik ben daarmee de fout ingegaan iemand raar aankijken omdat hij niet het betere wil inzien van een degelijke cdspeler bv] jaja klijnsmit zie het maar als een excuus van mijn kant uit DUs wat mij betreft muziekliefhebber...audiofiel...bullshit we zijn allemaal met hetzelfde bezig..het streven naar perfectie. ALs ik ongelijk heb bestonden deze fora's niet uit de postings die ernu staan..denk daar maar eens over na. En voor het topic starter kijk wat jou het beste uitkomt ik vind seas een van de betere units. Scanspeake geen ervaringen mee [ja wellicht een keer gehoord zonder erg] suc6 mvg Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Als je zelf gaat bouwen kun je ook voor de HATT van Tony Gee gaan, met SEAS units. Dan heb je hele mooie monitoren in die prijsklasse. Besteed wat aandacht aan de constructie van de kast en verbaas je over het laag uit zo'n klein kastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 ...word ik ook vaak bestempeld als audiofiel en dat is ook zo. Want dat zijn we namelijk allemaal!! Nee, dat zijn we niet!!! Er zijn hier ook een heleboel muziekliefhebbers. Een audiofiel is iemand die een audioset heeft die duurder is dan zijn muziekverzameling. Een muziekliefhebber is iemand die een verzameling muziek heeft die duurder is dan zijn audioset. Ik hoor bij de laatste categorie (audioset ong. 5000 euro, muziekverzameling ong 14000 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Een audiofiel is iemand die een audioset heeft die duurder is dan zijn muziekverzameling.Een muziekliefhebber is iemand die een verzameling muziek heeft die duurder is dan zijn audioset. Dus mijn ouders zijn audiofiel met hun minisetje en 2 cd's.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gripen Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Dubbel das nu ook weer niet nodig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Kennelijk snappen de mensen het nog niet...lastig begrijpend lezen..zal ik wel schuld aan hebben. lees eens JULLIE topics voor de grap en denk nogmaar eens goed na wat je nu zegt. We zijn allemaal met hetzelfde bezig...er zijn weleens topics geweest over als je de loterij wint wat je dan zou aanschaffen GEEN EEN ZOGENAAMDE MUZIEKLIEFHEBBER KWAM OP MERKEN UIT ALS BV DENON PIONEER ENZ....NEEUH toen was het ineens willen ze allemaal een wilson,martin logan,wadia...Want zo is het gewoon..de een heeft 10ruggen te besteden en de ander 5ruggen en die van 10 ruggen is ineens tot een lachwekkend object verheven...hypocrieten noem ik zulke mensen..hard maar waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Ik lees dit forum al jaren en reageer zeer zelden, maar de verloedering wordt nu toch echt te triest voor woorden. Het maakt niet wat het onderwerp is elke keer draait het hier om dezelfde suffe ego's en hoe audiofiel we wel niet zijn. Geef nu eens gewoon gericht advies. Hier vraagt iemand duidelijke advies voor de aanschaf van een paar luidsprekers bij zijn NAD set en in alle reacties komt er niet meer naar voren dat hij/zij zelf iets moet bouwen en een grote partij onzin die niets maar dan ook niets met zijn topic te maken hebben, jullie moeten je schamen! Nieuw afhankelijk van jou smaak: Vienna Acoustics Haydn (550) Sonus Faber Concertino (650) KEF RDM 1 (500) Tannoy R2 (400-600) Quad 11L (500) Zelf zou ik rondkijken tot ik een mooi paar tweede hands vind met verpakking en aankoopbon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Monitor Audio Bronze 4, ASW Cantius (of misschien de nieuwe Cantius?), JMlab Chorus, Dynaudio Audience 52 etc. Ga eens naar een goede hifi dealer en neem voor het luisteren naar verschillende speakers de tijd!! mvg, PD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Deze is een zeer goede keus met jouw muzieksmaak! JBL TLX-10, nieuwprijs (2002): Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Deze is een zeer goede keus met jouw muzieksmaak! JBL TLX-10, nieuwprijs (2002): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Deze is een zeer goede keus met jouw muzieksmaak! JBL TLX-10, nieuwprijs (2002): Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. www.speakerland.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik lees dit forum al jaren en reageer zeer zelden, maar de verloedering wordt nu toch echt te triest voor woorden. Het maakt niet wat het onderwerp is elke keer draait het hier om dezelfde suffe ego's en hoe audiofiel we wel niet zijn. Geef nu eens gewoon gericht advies. Hier vraagt iemand duidelijke advies voor de aanschaf van een paar luidsprekers bij zijn NAD set en in alle reacties komt er niet meer naar voren dat hij/zij zelf iets moet bouwen en een grote partij onzin die niets maar dan ook niets met zijn topic te maken hebben, jullie moeten je schamen! Nieuw afhankelijk van jou smaak: Vienna Acoustics Haydn (550) Sonus Faber Concertino (650) KEF RDM 1 (500) Tannoy R2 (400-600) Quad 11L (500) Zelf zou ik rondkijken tot ik een mooi paar tweede hands vind met verpakking en aankoopbon. Ik schaam mezelf nergens voor...ik ben wel eerlijk das wat anders EN zelfbouwen is een betere optie hoe je het ook went of keert. Meer waar voor je geld kennelijk toch maar iets meer reageren ipv half lezen dan wist je dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat ben jij dichtgetikt zeg, de wereld draait niet om jou. En als hij had willen bouwen had hij dat waarschijnlijk zelf wel aangegeven. hier nog een paar 2e hands tips: http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...1b97b6a14022db0 http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...1b97b6a14022db0 http://markt.hifi.nl/cgi-bin/suite/classif...1b97b6a14022db0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat ben jij dichtgetikt zeg, de wereld draait niet om jou. En als hij had willen bouwen had hij dat waarschijnlijk zelf wel aangegeven. Dat zegt Stegnation toch ook: Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat niet: Infinity KEF JBL Tannoy (met Dual Concentric unit) B&W Want al deze merken vallen slecht in de smaak hiero Wat wel: Kef Tannoy (R-serie) B&W Infinity etc. want ze maken toch wel goeie speakers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat niet: Infinity KEF JBL Tannoy (met Dual Concentric unit) B&W Want al deze merken vallen slecht in de smaak hiero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat niet: Infinity KEF JBL Tannoy (met Dual Concentric unit) B&W Want al deze merken vallen slecht in de smaak hiero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat niet: Infinity KEF JBL Tannoy (met Dual Concentric unit) B&W Want al deze merken vallen slecht in de smaak hiero Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts