Guest muziekfreak Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wat ben jij dichtgetikt zeg, de wereld draait niet om jou. En als hij had willen bouwen had hij dat waarschijnlijk zelf wel aangegeven. Dat zegt Stegnation toch ook: Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. Zoals ik al zei in mijn vorige post...hij leest half... en dat de wereld om mij draait Waaruit concludeer je dat? Ik heb nog niets gezegd om mezelf goed tepraten of optehemelen jwv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pio Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil.Heeft iemand tips waar ik op moet letten of een mooie set in gedachten? Zelfbouw is in ieder geval goedkoper, je haalt dus meer muziek uit elke euro. Maar alles valt of staat bij een goed ontwerp! Ga dus niet zelf experimenteren (tenzij je echt weet waar je het over hebt) en houd het bij een beproefd concept. Er is ook een speciaal forum hoekje over zelfbouw ... wellicht kun je daar betere tips krijgen over welke zelfbouwpakketen het beste bij jouw muzieksmaak en budget passen. Alles beter dan het gezwets hier in de **update** "Speaker" hoek ... PS. 1: gebruik meteen goede pluggen voor de aansluitingen PS. 2: kijk serieus naar spikes om onder je speakers te plaatsen ... helpt een boel veel (!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jaapiekrekel Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Wil geen reclame maken voor een zaak maar bij multifoon in rotterdam staan een demo stel opera 1.5 te koop aangeboden. Iets boven je budget maar volgens mij passen bij je NAD je kan dan zelf om kosten te besparen, overwegen om luidspreker stands te maken. suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stegnation Posted 11 december 2004 Author Report Share Posted 11 december 2004 Heel erg bedankt voor al jullie tips Ik denk dat het beste is dat ik gewoon eens naar een zaak als Speaker en Co ga ofzo, of een andere zaak, om eens wat te gaan beluisteren. Ik heb namelijk al wat speakers in winkels zien staan, maar die waren echt veel te prijzig. Ik ben alleen zo bang dat ik keihard die zaak wordt uitgeschopt met mijn muziek..hehe. Iemand wel eens van industrial, grindcore, hardcore, metal, noise, etc gehoord? Niet dat dit de enige muziek zal zijn die ik zal gaan draaien, heb ook nog een hoop rustige muziek. Zelf experimenteren zal er niet in zitten. Daar heb ik te weinig kennis voor, anders zou ik ook niet vragen wat goede speakers zijn voor mijn set, hehe. Over de gevoerde discussie hier: ik ga zelf voor de muziek, ik ben echt een muziek liefhebber. Maar dat betekent niet dat ik niet voor apparatuur ga die het aller goedkoopst is. Ik zoek altijd de prijs/kwaliteit verhouding die aan mijn smaak en eisen voldoet. Daarbij vind ik het ook onzin om een hele dure set aan te schaffen waarvan je de helft van de tonen toch niet meer hoort. De lage tonen kan je dan wel voelen, maar hele hoge tonen hoor je toch niet. Of zit ik er nu ver naast? En het overdreven filteren van ruis en dat soort ongein, je moet echt in een geluidsdichte kamer zitten wil je daar wat aan hebben. Maar goed, dit is mijn mening Ieder z'n eigen ding heh. Nogmaal bedankt voor alle tips. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Ik ben alleen zo bang dat ik keihard die zaak wordt uitgeschopt met mijn muziek..hehe. Iemand wel eens van industrial, grindcore, hardcore, metal, noise, etc gehoord?Niet dat dit de enige muziek zal zijn die ik zal gaan draaien, heb ook nog een hoop rustige muziek. Wel eens in dit topic gekeken: Welke muziek staat er nu op (part 5) ??? Er zijn er dus wel meer die van herrie houden. Ben ik er een van... En bij Speaker & Co zullen ze wel vaker mensen in de zaak hebben die dit soort muziek draaien. Een goeie winkel schopt je er om die reden ook nooit uit trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 ...word ik ook vaak bestempeld als audiofiel en dat is ook zo. Want dat zijn we namelijk allemaal!! Nee, dat zijn we niet!!! Er zijn hier ook een heleboel muziekliefhebbers. Een audiofiel is iemand die een audioset heeft die duurder is dan zijn muziekverzameling. Een muziekliefhebber is iemand die een verzameling muziek heeft die duurder is dan zijn audioset. Ik hoor bij de laatste categorie (audioset ong. 5000 euro, muziekverzameling ong 14000 euro) Als ik dat zo lees, ben ik audiofiel. Hoewel ik waanzinnig van muziek kan genieten. Dus, wat is het nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Wat niet: Infinity KEF JBL Tannoy (met Dual Concentric unit) B&W Want al deze merken vallen slecht in de smaak hiero Wat wel: Kef Tannoy (R-serie) B&W Infinity etc. want ze maken toch wel goeie speakers Deze post verdient een AWARD!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Een collega van me heeft een c320bee versterker, en heeft daar een set 2-weg xanadu zuilen aanhangen... wat naar mijn mening zeer netjes klinkt.. Helaas zijn de xanadu's van het handwerk/zelfbouw soort en heb ik dus geen typeaanduiding voor je... (sorry ) maar misschien kan je eens een paar xanadu's proberen... suc7! Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Hallo, Ik ben opzoek naar een niet al te dure speakers voor mijn set: NAD C 320 NAD C 521BEE Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. Heeft iemand tips waar ik op moet letten of een mooie set in gedachten? Ik luister naar veel soorten muziek, maar vooral in het genre metal, hardrock, etc. Maar goed, goeie speakers moeten elk soort muziek kunnen spelen toch? Tannoy zijn goede speakers, passen goed bij NAD apparatuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zaffel Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Hallo, Ik ben opzoek naar een niet al te dure speakers voor mijn set: NAD C 320 NAD C 521BEE Ik zat te denken aan zelfbouw speakers aangezien ik hou van dingen in elkaar zetten en niet al te veel geld te besteden heb (totaal ca 400-500 euro), maar toch een leuk setje speakers wil. Heeft iemand tips waar ik op moet letten of een mooie set in gedachten? Ik luister naar veel soorten muziek, maar vooral in het genre metal, hardrock, etc. Maar goed, goeie speakers moeten elk soort muziek kunnen spelen toch? Tannoy zijn goede speakers, passen goed bij NAD apparatuur. bv een setje R2 of R3 2e hands of de P30 als je een zuilspeakers wilt. Een Mission speaker is ook zeer geschikt. Ik zou voor een Engelse speaker gaan, om te voorkomen dat het te schel gaat klinken in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 Als ik dan een aanbeveling mag doen tussen de R2 en R3. Ik heb ze beide meerdere keren gehoord en de R3 viel mij heel erg tegen. Het leek of de kast erg meetrilt wat de lage tonen nogal een rommeltje maakt. De lage tonen bij de R2 zijn veel beter gedefinieerd. Ik heb het eerder gezegd, de M1 van Tannoy vind ik nog steeds een dijk van een luidspreker. Het laag gaat niet zo ver door maar verder klinkt het geweldig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts