Jump to content

wat is nou een knappe centerspeaker

peet 67
 Share

Recommended Posts

hallo

wie kan mij nou eens vertellen wat een knappe centerspeaker is voor ongeveer 200-250 euro.heb nu een magnat motion van 90 euro.voor het geld klingt hij niet verkeert,maar ik heb toch het idee dat ik iets mis,kan niet zeggen wat.heeft iemand mischien advies welk merk in bovengenoemd bedrag te adviserenis.

mijn front speakers zijn magnat all ribbon 5c,mijn suuround achter is eltax.aangezien ze 20 jaaroud zijn maar nog steeds prachtig klinken(doen die magnats van tegenwoordig niet)maaakt het niet zoveel uit welk merk center ik heb ,als ze maar goed zijn.

Het beste is dat de klankkleur vergelijkbaar is met de magnats, zodat je geen storende overgangen hebt als iemand van links naar rechts over het scherm loopt.

Maar als dat weinig uit maakt zou je bij Eltax kunnen kijken, past het in ieder geval bij de surroundluidsprekers.

Bij voorkeur van hetzelfde merk en uit dezelfde reeks als je hoofdluidsprekers.

Precies!

Bij een HT set moet je van dezelfde principes uitgaan als een stereo. Je koopt voor een stereo ook geen twee verschillende speakers....... Dat geeft klank verschil. Wel, voor een HT set geldt dat ook!

aangezien er geen centerspeakers bestaan van magnat all ribbon serie moet ik dus mijn frontspeakers op zolder zetten en andere frontspeakers kopen uit deze tijd.aangezien ondanks dat het magnat speakers zijn van 20 jaar oud nooit dezelfde klankkleur hebben als de magnat center van deze tijd.

Nee, dat is het optimum. Iets wat geen ideaal situatie is, betekent niet per definitie dat het niet goed is.

Een HT set zal veel sneller een compromis zijn dan een stereo set. Het is goed er naar te streven, maar moeilijk te realiseren. Daarnaast, compromissen sluit je vaak voor de laatste procenten ;)

En probeer het eens met een phantom-center (dus stel geen centerspeaker in bij de setup).

Je fronts nemen dan beide het centerkanaal over. Afhankelijk van je setup, plaatsing en ruimte zou het best eens zo kunnen zijn dat je beide fronts een mooie, strakke plaatsing geven. Qua geluid heb je een perfect integratie met je front en is nog eens lekker goedkoop ook :D .

E