buizenbart Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Ik zag de ultieme upgrade voor mijn apparatuur: http://www.referenceaudiomods.com/Merchant...Product_Count=2 Let wel op de prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Met die lage dollar valt die prijs eigenlijk reuze mee java script:emoticon(''). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Ben ik nu zo dom dat ik niet lach? Of jullie..hebben jullie het al geprobeerd? Ik ook niet vanddaar dat ik de humor er [nog] niet van inzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 muziekfreak said: Ben ik nu zo dom dat ik niet lach? Of jullie..hebben jullie het al geprobeerd? Ik ook niet vanddaar dat ik de humor er [nog] niet van inzie Ik heb ze wel en wat een wereld van verschil: Met de aluminium knoppen die standaard op mijn versterker zaten klonk het allemaal wat metalig en hard. Geweldig bij heavy metal en hardrock maar minder geschikt voor gevoelig orkestwerk in kleine bezetting. Met de houten knoppen klinkt het allemaal wat zachter en warmer. Vooral de houtblazers uit het orkest klinken erg realistisch. Dit is trouwens wel wat ten koste gegaan van de weergave van het koper. Ook de strijkers klinken geweldig, je kan ze horen van links naar rechts, dat komt vast door de C37 vioollak waar de knoppen mee zijn bewerkt. Wat de weergave van stemmen betreft ben ik er nog helemaal uit, eerst klonk het wat metalig maar nu klinkt het wat houterig. Een experiment met stukjes vlees op de knoppen gaf al een veel beter resultaat; het klonk levendiger. Alleen wat lastig van de vliegen die je na een tijdje in je kamer krijgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Hoe klinken eigenlijk de pauken Richard? Gaan die niet te veel op woodblocks lijken dan? Vind overigens die uitleg erg verhelderend. Voor al dit is echt een eye-opener: De grote vraag (als altijd): "How can this make a difference???" Het verpletterende antwoord: "Well, hearing is believing as we always say" Zit ik toch nog met een vraagje: Als je het hoort hoef je het toch niet meer te geloven, dan weet je het gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remco-jan Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Ik denk dat er nog een koperen ringetje om moet (voor de blazers!). Verder nog een stukje ingelegd ivoor om de piano partijen nog realistischer te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Je kunt toch ook een spijker door een sjoelbakschijf slaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 richard 1 said: muziekfreak said: Ben ik nu zo dom dat ik niet lach? Of jullie..hebben jullie het al geprobeerd? Ik ook niet vanddaar dat ik de humor er [nog] niet van inzie Ik heb ze wel en wat een wereld van verschil: Met de aluminium knoppen die standaard op mijn versterker zaten klonk het allemaal wat metalig en hard. Geweldig bij heavy metal en hardrock maar minder geschikt voor gevoelig orkestwerk in kleine bezetting. Met de houten knoppen klinkt het allemaal wat zachter en warmer. Vooral de houtblazers uit het orkest klinken erg realistisch. Dit is trouwens wel wat ten koste gegaan van de weergave van het koper. Ook de strijkers klinken geweldig, je kan ze horen van links naar rechts, dat komt vast door de C37 vioollak waar de knoppen mee zijn bewerkt. Wat de weergave van stemmen betreft ben ik er nog helemaal uit, eerst klonk het wat metalig maar nu klinkt het wat houterig. Een experiment met stukjes vlees op de knoppen gaf al een veel beter resultaat; het klonk levendiger. Alleen wat lastig van de vliegen die je na een tijdje in je kamer krijgt. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Pjotr said: Vind overigens die uitleg erg verhelderend. Voor al dit is echt een eye-opener: De grote vraag (als altijd): "How can this make a difference???" Het verpletterende antwoord: "Well, hearing is believing as we always say" Zit ik toch nog met een vraagje: Als je het hoort hoef je het toch niet meer te geloven, dan weet je het gewoon. Ja, ik had hetzelfde gevoel, trouwens de maatschappij die deze knoppen maakt heeft wel meer wazige producten: http://www.audio-consulting.ch/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 LaMa said: Ja, ik had hetzelfde gevoel, trouwens de maatschappij die deze knoppen maakt heeft wel meer wazige producten: Waaronder naar mijn idee de meest compomisloze voorversterker die er is. En ja, die knoppen maken een gigantisch verschil en zijn hun geld meer dan waard.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 De condensator tweak op hun website is een heel erg goede. Ik zag er hier ook al een topic over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 En...hop! Weer een bedrijf dat door een forummer zonder uitleg te grabbel wordt gegooid! Buizenbart, heb je er wel naar geluisterd? Nee? Ik ook niet hoor, maar ik zou er wel voor open staan. Ik snap ook niet helemaal waarom je zo hard moet lachen. Met zo'n naam als de jouwe zou je denken dat de persoon erachter redelijk wat schijt heeft aan vooroordelen... Of heb je een goede reden om dit bedrijf en haar producten bij voorbaat al in de prullenbak te dumpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Proprius said: Of heb je een goede reden om dit bedrijf en haar producten bij voorbaat al in de prullenbak te dumpen? $ 485 voor wat hout, brons en lak. Als dat niet genoeg reden is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Prutteltje said: Proprius said: Of heb je een goede reden om dit bedrijf en haar producten bij voorbaat al in de prullenbak te dumpen? $ 485 voor wat hout, brons en lak. Als dat niet genoeg reden is... Dat zou je toch ook betalen voor een goede versterker? Zeg dat deze knoppen een net zo grote verbetering als de bewuste versterker leveren, zou je het dan niet kopen omdat het weinig materiaal is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Jamai_lover222 said: De condensator tweak op hun website is een heel erg goede. Ik zag er hier ook al een topic over. En helpt wel. Ik heb het gedaan met mijn versterker die ik voor de computer gebruik. Alleen de twee grote zijn uitgekleed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 reMC said: Prutteltje said: Proprius said: Of heb je een goede reden om dit bedrijf en haar producten bij voorbaat al in de prullenbak te dumpen? $ 485 voor wat hout, brons en lak. Als dat niet genoeg reden is... Dat zou je toch ook betalen voor een goede versterker? Zeg dat deze knoppen een net zo grote verbetering als de bewuste versterker leveren, zou je het dan niet kopen omdat het weinig materiaal is? Dan zou ik het niet kopen. Je hoeft niet eens handig te zijn om het zelf te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Quote Dan zou ik het niet kopen. Ok. Waarom niet? Vind je het belangrijker dat te zien is wat je hebt gekocht dan te horen? Of zoek je hier een evenwicht in of..? Mij kan het geen moer schelen waarvan het gemaakt is, hoe het in elkaar zit en of het aantal gebruikte onderdelen al dan niet relevant is aan de prijs. Ik wil alleen muziek en de prijs meet ik daar aan. Als jullie dat niet vinden, best. Maar zoveel vooroordelen (van wie dan ook) over de prestaties van componenten zonder ze gehoord te hebben...blegh. PS. Als je ze zelf kunt maken..doen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jamai_lover222 Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Lars said: Ik heb het gedaan met mijn versterker die ik voor de computer gebruik. Alleen de twee grote zijn uitgekleed. Kleinere in de signaalweg zijn nog veel gevoeliger ervoor. Het zorgt voor ongewenste capaciteit denk ik... Gewoon alles strippen, een zeer goedkope en goede tweak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 reMC said: Quote Dan zou ik het niet kopen. Ok. Waarom niet? Vind je het belangrijker dat te zien is wat je hebt gekocht dan te horen? Of zoek je hier een evenwicht in of..? Geen van beide. Ik koop niet iets als ik het idee heb dat er geen enkele relatie is tussen de prijs en het product. reMC said: Mij kan het geen moer schelen waarvan het gemaakt is, hoe het in elkaar zit en of het aantal gebruikte onderdelen al dan niet relevant is aan de prijs. Ik wil alleen muziek en de prijs meet ik daar aan. Als jullie dat niet vinden, best. Helaas zijn er mensen bereid om $ 485 te betalen voor een product dat nooit meer dan een dollar aan fabricage kan kosten. Dat is precies de reden waarom het zo duur is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Prutteltje said: Helaas zijn er mensen bereid om $ 485 te betalen voor een product dat nooit meer dan een dollar aan fabricage kan kosten. Dat is precies de reden waarom het zo duur is. Ik zou ook graag willen dat het goedkoper was. Maar zo is het helaas niet. Alsnog is het het geld qua geluid waard. Maar dat is voor jou niet genoeg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Prutteltje said: Geen van beide. Ik koop niet iets als ik het idee heb dat er geen enkele relatie is tussen de prijs en het product. En het geluid doet je dan niets meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prutteltje Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 reMC said: Prutteltje said: Helaas zijn er mensen bereid om $ 485 te betalen voor een product dat nooit meer dan een dollar aan fabricage kan kosten. Dat is precies de reden waarom het zo duur is. Ik zou ook graag willen dat het goedkoper was. Maar zo is het helaas niet. Alsnog is het het geld qua geluid waard. Maar dat is voor jou niet genoeg? Dat is inderdaad niet genoeg. 'Gunnen' speelt ook mee. De prijs is gewoon absurd ten opzichte van het gebodene (onderdelen). Het woord 'oplichterij' komt in mij op. En dus gun ik het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 reMC said: Prutteltje said: Geen van beide. Ik koop niet iets als ik het idee heb dat er geen enkele relatie is tussen de prijs en het product. En het geluid doet je dan niets meer? Dus als ik je goed begrijp hoor jij een direct verband tussen de materialen waarvan de knoppen van je versterker gemaakt zijn? Kijk verschil zou ik ook wel horen, maar alleen als ik de knoppen in mijn oren zou stoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Pjotr said: reMC said: Prutteltje said: Geen van beide. Ik koop niet iets als ik het idee heb dat er geen enkele relatie is tussen de prijs en het product. En het geluid doet je dan niets meer? Dus als ik je goed begrijp hoor jij een direct verband tussen de materialen waarvan de knoppen van je versterker gemaakt zijn? Kijk verschil zou ik ook wel horen, maar alleen als ik de knoppen in mijn oren zou stoppen. Er is zeerr duidelijk verschil zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nout Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Koop een hifi meubel of klein kastje met houten planken ipv. metalen of glazen planken. Desnoods ergens op de rommelmarkt (kun je altijd nog schuren en lakken) of bij een goedkope zaak als Leen Bakkers. Het maakt dan geen jota uit of je hifi componenten metalen, rubberen of andere knoppen aan de onderzijde hebben. Onder mijn cd speler heb ik simpelweg een houten plank geplaatst. Hoor ik veel verschil? Nee, maar wel een nuance: minder hardheid. Kan ook inbeelding zijn... (maar daar heb ik geen $500 voor hoeven betalen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts