Dave Posted 8 december 2004 Report Share Posted 8 december 2004 Graag wil ik een geintegreerde surround versterker kopen onder twee voorwaarden: - heeeel goed stereo klank; - modulair opgebouwd, zodat ik in de toekomst dingen kan veranderen zonder een nieuwe versterker te moeten kopen... Budget: ong. 5000 euro, iets meer mag, maar dan moet het een hele goede zijn... Ik weet dat Marantz best goede stereo eigenschappen heeft, maar dat wordt in andere berichten weer tegengesproken. En Yamaha en Denon schijnen niet zo muzikaal te zijn, maar dan heb je nog T+A (te analytisch, zegt men), Meridian (?), Myryad (?), Classe (?), etc. En ik zoek wat gecontroleerde ruimtelijkheid, beslist niet "in your face", maar wel duidelijk en breed... De beschrijving van McIntosh klonk goed, maar de prijs 9000 euro is veel meer dan mijn auto waard is... Graag lees ik jullie ervaringen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Waarom niet een aparte vv, processor / receiver en ev('s)? De bottle neck in een receiver is toch vaak de voeding, maar misschien dat een goede receiver met source direct en een aparte stereo ev het ook goed kan doen (b.v. Arcam)? Ik meen zelfs dat Marantz de mogelijkheid heeft dat een receiver op een Marantz PM 17 / 14 (stereoversterker) wordt aangesloten en de volumeknop van de stereoversterker omzeild wordt als de receiver voor HT of radio wordt gebruikt. De CD speler en platenspeler zitten dan gewoon direct op de stereoversterker. Dit lijkt mij een ideale oplossing. (Moet je alleen nog van Marantz houden.... ) Jeroen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 9 december 2004 Author Report Share Posted 9 december 2004 Ik probeer het eenvoudig te houden, zowel in opstelling als in gebruik. Dus pre-out en dergelijke zijn niet wenselijk. Hooguit een combinatie surr. voorversterker met een eindversterker, omdat ik het gebruik voor de Tv, SAT, en muziek dvd's veel afspeel. Arcam heb ik overwogen, maar hun combinatie is even duur als McIntosh. En als ik het kon betalen, zou ik voor de laatste kiezen...Ik zoek niet al te top geluid, want die brengt weer andere problemen met zich mee...Ik heb nu de beste Primare stereo combinatie, maar die is me te vlak en analytisch, mensen zeggen neutraal, ik zeg steriel...Op een dure manier ben ik achtergekomen dat voor mij meer (in het geluid) niet per se leidt tot beter. Meer details, meer natuurlijke weergave kan vermoeien. Kun jij je voorstellen dat je 5 uur lang naar een concert luistert? Ik niet... Daarom zeg ik dat ik op zich geen top geluid zoek, maar iets wat muzikaal klinkt, iets wat 8 uur pd aan kan staan...Misschien dat de top merken als Mark en Levinson wel zoiets leveren, maar daar kan ik alleen over dromen, zeker als ik een surr. combo zoek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Ik was op dat gebied wel tevreden met mijn Rotel receiver, maar hij is niet te vergelijken met mijn Array combi. Maar eerlijk gezegd heb ik het idee dat jou stereoset gewoon niet in balans is, dus dat je het daarom deze klacht hebt. Mijn set kan op normaal volume rustig de hele dag aan staan zonder opdringerig te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Tag McLaren maakt heel verschrikkelijk mooi AV-spul in die prijsklasse, kun je rustig uitbreiden en upgraden met modules van TAG McLaren, wordt geleverd via Transtec (dezelfde importeur als de McIntosh spullen). Tsja en Myryad is ook heel erg mooi vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 9 december 2004 Author Report Share Posted 9 december 2004 Ik heb ook veel goeds gelezen over TagMclaren, maar ook dat ze kort geleden hun fabriek dicht wilden sluiten...laatst hebben ze een doorstart gemaakt, maar voor hoelang? Als het weer fout loopt kan ik mijn upgrades vergeten... Vandaag kort geluisterd naar de duurste marantz av, klonk op zich goed qua ruimtelijkheid en afbeelding, alleen wat onwerkelijk, plastisch...misschien hadden ze verkeerde speakers op gezet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Ik heb ook veel goeds gelezen over TagMclaren, maar ook dat ze kort geleden hun fabriek dicht wilden sluiten...laatst hebben ze een doorstart gemaakt, maar voor hoelang? Als het weer fout loopt kan ik mijn upgrades vergeten... Vandaag kort geluisterd naar de duurste marantz av, klonk op zich goed qua ruimtelijkheid en afbeelding, alleen wat onwerkelijk, plastisch...misschien hadden ze verkeerde speakers op gezet... Ik zou als ik jou was gewoon eens contact opnemen met Transtec, die kunnen je er vast meer over vertellen. En je hoeft met Transtec ook niet bang te zijn dat het qua service niet goed zit, die staan heel goed bekend. Edit: ik heb hier overigens een Tag McLaren stereo eindversterker op de proef staan en de klank is verschrikkelijk mooi, het is een heel eerlijke versterker. Dat is wel iets om rekening mee te houden, hij laat je wel horen of een opname goed is of niet Maar dat is voor mijn muziek juist erg prettig (klassieke muziek) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 10 december 2004 Author Report Share Posted 10 december 2004 Ik had een keer de prijslijst van TagMcLaren gezien en dat viel mee, dacht ik. Nou, ik keek weer en oeps! 10.000 euro voor een voor en eind...meridian, classe,lexicon en dergelijke hetzelfde verhaal. Rotel is betaalbaar, maar die heb ik gehad, te zwaar en donker voor mijn gevoel. Ik denk dat ik mij toch tevreden zal moeten stellen met een Marantz of desnoods een Yamaha...De kunst zal zijn om de juiste speakers uit te kiezen, en dat vind ik het moeilijkste...Het moet goed met pop/rock, jazz en klassiek werken. Dat valt niet mee, een doet dit goed, ander dat... Soms vergeet ik dat het geen zin heeft om te hoog te gaan met de eisen, want mijn woonkamer is behoorlijk klein, waardoor ik vrij dich bij de speakers zit, en dan heeft het weinig zin om iets heeeel duur te kopen, want ik kan toch niet genieten van alle kwaliteiten van zo'n apparaat...die kan onvoldoende "ademen". Ik vind het fijn dat je reageert, zo kom ik ook beter in actie, zoek dingen sneller uit en leer de grenzen beter kennen. Merci! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik zag het ook net, maar bij mijn weten heeft TAG McLaren ook nog de Aphrodite, dat is een alles-in-een ding, schijnt heel mooi te klinken, kost ook ongeveer vijfduizend euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Overigens, iets betaalbaarder is bijvoorbeeld de Linn Classik Movie, zo'n 3500 euro voor een alles-in-een ding dat ook weer fantastisch schijnt te klinken voor het geld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Heb pas een 2e hands Marantz SR14 aangeschaft ter vervanging van een PM17mkII icm een SR7000. Ben heel tevreden met de kwaliteit van de SR14. Hij heeft nog wel geen 6.1 of 7.1, etc, maar is wel erg goed in stereo. Hij zit toch zeker wel op het niveau van de PM17. Nieuwwaarde was destijds ongeveer het door jou aangegeven budget. Momenteel zijn ze ongeveer rond de 1500 euro te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts