JWV Posted 9 december 2004 Report Share Posted 9 december 2004 Ik vroeg me af of hier nog verwoede verzamelaars aanwezig zijn van collector's items van 50's 60's en zo ja hoe ziet je verzameling eruit, waar zoek je naar, hoe heb je het gedigitaliseerd etc. Misschien kan er op deze manier wat uitgewisselt worden over het herkennen van persingen en andere tips. Weet iemand trouwens hoe je originele UK persingen op het RCA label onderscheidt van herpersingen uit begin jaren 60. Uiteraard is alles met een oranje label een herpersing uit de 70 er jaren, maar hoe zit dat met de zwarte labels met zilver of rood rca logo, iemand? Ik verzamel al een tijdje lp's en heb een collectie van zon 3000 lp's. Deze bestaat voor ongveer een derde uit lp's die ik alleen maar voor de muziek heb gekocht. De rest is uiteraard ook voor de muziek gekocht maar deels ook voor de verzamelwaarde. Ik ben nu bezig alles vast te leggen in MS Access. Wat verzamel ik: Elvis Presley (50 bootlegs, 40 origienel rca's (US, D, uk en Ca persingen) en nog zon 130 herperssingen en een aantal boxen). Voor de rest zoek ik nog andere oude Rock & Roll etc op lablels als imperial, dot, london, mercury,liberty, columbia Oude Amerikaanse jazz op Verve, prestige, riverside, fantasy etc Frank Sinatra (capitol box met 10 albums, stuk of 6 oude columbia's, 10 capitol's en een stuk of 20 Reprise albums) Beach Boys (10 originele capitols), ook o.a Dick Dale, Ventures etc Stones (zoek alle originele unboxed Deccas UK persingen en ben al een heel eind, daarnaast heb ik nog een aantal originel D persingen) Voor de rest veel originele 60's als Animals, Jefferson Airplane, Yarbirds, Manfred Mann, Troggs, Hollies, Fortunes, Moody Blues, John Mayal, Cream, Small Faces Progressief zoals Animated Egg, If, Horse, Family, oude Floyd, Electric Food En originele uk persingen van het vroege werk van bowie, deep purple, genesis, nice, yes, pink floyd, led zepelin etc En jullie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 10 december 2004 Author Report Share Posted 10 december 2004 Helemaal geen verzamelaars op dit forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 (edited) .....Helemaal geen verzamelaars op dit forum? ... ......Gepost op: 9 Dec 2004, 18:04:56 Ik lees dit forum al jaren en reageer zeer zelden, maar de verloedering wordt nu toch echt te triest voor woorden. Het maakt niet wat het onderwerp is elke keer draait het hier om dezelfde suffe ego's en hoe audiofiel we wel niet zijn. Geef nu eens gewoon gericht advies........ Je geeft zelf aan al jaaaaaaren dit forum te lezen......dan had je dat toch moeten weten op voorhand Hier zijn veel muziek liefhebbers aanwezig,waarvan ik er een ben,maar erg weinig verwoede verzamelaars of het moet Qwert zijn met Fusion. Veel succes met de zoektocht verder --Hans. Edited 11 december 2004 by The Koosjer connection Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Ik verzamel alles van The Gathering... Maar de foto's die ze nu veilen op Ebay.com (voor War Child) zijn me een beetje te duur. Ik vind onderstaande wel mooi, maar ja, die prijs (en die gaat nog wel stijgen denk ik)... 't Is 'slechts' een foto met handtekening. Ok, wel uniek, maar toch... En er zijn nog duurdere: >>klik<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Hoi JVW, Ik denk dat Hans wel gelijk heeft, er zitten hier meer muziekliefhebbers dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 10 december 2004 Report Share Posted 10 december 2004 Helemaal geen verzamelaars op dit forum? Verzamelaars genoeg hier op het forum. Bejaarde draaitafels ,dito elementjes vrachten aan interlinks en ander soortige kabels ga zo maar door. Zelf heb ik een veelvoud aan platen van wat jij noemt. Toch ben ik geen verzamelaar. Niet eens muziek liefhebber . Slechts Jazz liefhebber. Jij doet aan geld belegging. Dat was voor mij slechts een excuus om een peperdure zeldzame plaat aan te schaffen. Bij leven doe ik dat niet weg. Dus dat begrip geld belegging is flauwekul ( in mijn geval dus) Kennis over originele persingen zal je hier en daar uit eventueel beschikbare lectuur moeten halen. De ware verzamelaar doet immer vaag en geheimzinnig. Goldmine schijnt interessant te zijn. Bij http://www.dustygroove.com/books.htm staan momenteel boekjes te koop m.b.t. een aantal Jazz labels die jij noemt. Deze boekjes zijn zeer informatief. Voor jouw brede verzamel woede , ken je de Recordcollector in Antwerpen? Veel oud vinyl in diverse genre`s. ( weet ook heel goed wat het "waard"is ) Oh,ja zeg nooit tegen een verzamelaar dat je ook "boxen" koopt , vinden ze maar niks. Succes met je "woede". Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 11 december 2004 Author Report Share Posted 11 december 2004 Koosjer, het feit dat er nooit iets geschreven wordt over het verzamelen van lp's betekent niet dat er geen personen op hear.nl zijn die zich hier mee bezig houden. Als ik me goed herriner was er nog zon 6 maanden geleden een topic over het herkennen van bepaalde perssingen. Verder is de vinyl/cd discussie heel levendig de afgelopen tijd en dat deed mij vermoeden dat er misschien toch een aantal verzamelaars tussen zouden zitten vandaar. En ik vind het leuk en handig om tips uit te wisselen of te kunnen pronken met nieuwe aanwinsten waar je al een hele tijd op zat te wachten. Hierover liep volgens mij nog een thread op hifi.nl gestart door s_k. Verder ben ik niet zo thuis in de fusion waardoor dat topic me niet zo heel erg boeit, alhoewel ik me goed kan inleven in Qwert enthousiasme als hij weer de juiste persing heeft binnengekregen. Zelf bestel ik ook vaak lp's uit de USA omdat daar de mooi oude jazz en motown een stuk goedkoper is. En ik heb nog steeds geen forum gevonden waar veel vinyl verzamelaars discussieren, misschien heeft iemand tips voor Engelse fora? En Audiopaul, bij Stones lp's is niet alles even verzamelbaar. Wat belanrijk is bij de Decca albums is dat het UK persingen zijn (D persingen is ook markt voor). Daarnaast moet het decca label unboxed zijn (geen zilver box om de letters heen). En hangt het van het album af of juist de stereopersing of de mono meer waard is. Wat ook belangrijk is voor de persing van het eerste album is de tracklisting, voor bijv. Aftermath is de duurste versie met de schaduw leters Aftermath op de voorkant etc. Floyd albums zijn over het algemeen niet zo heel veel waard. Alleen "Saucer" en "Piper" op het UK blauw/zwarte columbia label zijn echt veel geld waard (of eventueel de Duitse orig.) en een aantal vage japanse MFSL persingen van DSOTM maar daar ben ik niet zo bekend mee. Mocht je meer wil weten over de lp's in je collectie en de waarde ervan moet je even een pb sturen, zoek ik het voor je uit, dan weet je hoe zuining je moet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 11 december 2004 Report Share Posted 11 december 2004 Mocht je meer wil weten over de lp's in je collectie en de waarde ervan moet je even een pb sturen, zoek ik het voor je uit, dan weet je hoe zuining je moet zijn Vrij zuinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Koosjer, het feit dat er nooit iets geschreven wordt over het verzamelen van lp's betekent niet dat er geen personen op hear.nl zijn die zich hier mee bezig houden. Als ik me goed herriner was er nog zon 6 maanden geleden een topic over het herkennen van bepaalde perssingen. Verder is de vinyl/cd discussie heel levendig de afgelopen tijd en dat deed mij vermoeden dat er misschien toch een aantal verzamelaars tussen zouden zitten vandaar. En ik vind het leuk en handig om tips uit te wisselen of te kunnen pronken met nieuwe aanwinsten waar je al een hele tijd op zat te wachten. Hierover liep volgens mij nog een thread op hifi.nl gestart door s_k. Verder ben ik niet zo thuis in de fusion waardoor dat topic me niet zo heel erg boeit, alhoewel ik me goed kan inleven in Qwert enthousiasme als hij weer de juiste persing heeft binnengekregen. Zelf bestel ik ook vaak lp's uit de USA omdat daar de mooi oude jazz en motown een stuk goedkoper is. En ik heb nog steeds geen forum gevonden waar veel vinyl verzamelaars discussieren, misschien heeft iemand tips voor Engelse fora? En Audiopaul, bij Stones lp's is niet alles even verzamelbaar. Wat belanrijk is bij de Decca albums is dat het UK persingen zijn (D persingen is ook markt voor). Daarnaast moet het decca label unboxed zijn (geen zilver box om de letters heen). En hangt het van het album af of juist de stereopersing of de mono meer waard is. Wat ook belangrijk is voor de persing van het eerste album is de tracklisting, voor bijv. Aftermath is de duurste versie met de schaduw leters Aftermath op de voorkant etc. Floyd albums zijn over het algemeen niet zo heel veel waard. Alleen "Saucer" en "Piper" op het UK blauw/zwarte columbia label zijn echt veel geld waard (of eventueel de Duitse orig.) en een aantal vage japanse MFSL persingen van DSOTM maar daar ben ik niet zo bekend mee. Mocht je meer wil weten over de lp's in je collectie en de waarde ervan moet je even een pb sturen, zoek ik het voor je uit, dan weet je hoe zuining je moet zijn Nogmaals.....ik wens je natuurlijk veel succes toe. Je kunt het natuurlijk altijd aankaarten,zoals Qwert dat destijds deed,maar mijn ervaring op dit forum is een andere nl veel muziek-liefhebbers,en die gaan soms erg ver,maar weinig echte verwoede verzamelaars zoals jezelf en Qwert met de fusion. Qwert kreeg ook een tijdje een aantal mensen mee op zijn pad..dus wie weet --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts