carl Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Mijn Meridian 506.20 heeft ineens moeite met het openen van CD's. Waar kan dat aan liggen en is dat een dure reperatie (na mijn platenspeleraankoop moet ik het effen zuinig aan doen)? Ik heb mijn voeding van mijn platenspeler erop staan, dat zal hem toch niet kapot hebben gemaakt? Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 snaartje versleten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Het vet van de geleidestangetjes kan ook opgedroogd of verouderd zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 december 2004 Author Report Share Posted 12 december 2004 Sorry verkeerd uitgelegd. De lade gaat wel open of dicht maar de CD opent niet want hij geeft no disc aan. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Smerige laser? Of een laser die niet meer goed focust of niet meer krachtig genoeg is? Repareren is vast niet zo duur, want Meridian gebruikt dacht ik vrij standaard CD/DVD-ROM-loopwerken en die kosten vrij weinig volgens mij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 12 december 2004 Report Share Posted 12 december 2004 Sorry verkeerd uitgelegd. De lade gaat wel open of dicht maar de CD opent niet want hij geeft no disc aan. Carl Dat is inderdaad een heel ander probleem. KAn mechanisch zijn je geleiderstangetje,s maar kan ook de optiek zijn de laser dus die ineens de geest heeft gegeven of sterk is vervuild . Openmaken kijken of het transport mechaniek nog soepel loopt en de lens bekijken moet helder (licht)blauw zijn of helemaal wit helder. Groenig verkleurd bij een sony laser betekend versleten bij een witte lens kan je dit niet waarnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
titan57nl Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Je kan rody mulder in Purmerend bellen, die repareert hem wel, 0299-438203 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vihori Posted 10 januari 2005 Report Share Posted 10 januari 2005 Voordat je de opdracht geeft tot repareren is het beter om te kijken of de afregeling nog wel goed staat. Inderdaad moet je kijken of de geleidingen nog wel vettig zijn en eventueel moet je het opgehoopte stof verwijderen. Pas op met het reinigen van de laser. Gebruik geen oplosmiddelen ed. Ik maak gebruik van een lage druk perslucht en heel voorzichtig met een niet pluizend wattestaafje. Een laser verslijt maar na afregeling kan hij meestal weer een tijdje mee. Zo overbrug je de tijd wel tot je eventueel een nieuwe moet plaatsen. Ik hop dat je hiermee verder komt. Groet, Vihori Link to comment Share on other sites More sharing options...
sultankat Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 Dit zijn al heel goede tips. Ik herken het probleem van mijn vorige cd-speler (Nakamichi OMS-4E). Het is nooit een defecte laser geweest maar wel een verkeerde afstelling van de laserarm (1x) en/of een vervuilde laser. Wat ook nog denkbaar is: de software van de Meridian is ontregeld geraakt. Koppel hem eens helemaal los van het net en dan weer aansluiten en dan even zonder die extra verbinding naar de platenspeler. Je weet maar nooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 11 januari 2005 Report Share Posted 11 januari 2005 lage druk perslucht Groet, Vihori ik hoop wel perslucht uit een busje en niet uit een smerige compressor met vet en vocht in de lucht????????? die busjes lucht kan je bij de gemiddelde elktronica zaak /pc-winkel kopen... groet, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts