Dave Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Ik heb Primare 30.1 en 30.2. Al lang zoekende naar de juiste speakers, nog geen succes. Wat hebben jullie aangesloten op de Primare?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 ik heb een 301 uit 1996 ... en heb b&w 805 .... gaat lekker:) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roeland22m Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Ik heb een I20 en B&W 601, ondermaats vor mijn versterker, maar klinkt niet slecht... Een in mijn ogen heel mooie match is Audiophysic met Primare, ook System Audio en Sonus Faber heb ik al dikwijls heel mooi samen horen spelen met Primare versterking. Mvg, ROeland Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Ik heb ook een I20, een heel mooi versterkertje. Ik draai er nu mee op mijn gemodde Piedpipers, ik vind dat dit heel goed gaat. Ook heb ik hem indertijd aangesloten op mijn Infinity Renaissance 90. Hier had hij wat moeite met het aansturen van het laag, maar over het geheel viel het mij erg mee. Ik denk dat je het best kunt denken aan makkelijk aan te sturen speakers. De voeding van de I20 heeft n.l. niet zoveel bij te zetten. Bij de 301 is dat waarschijnlijk beter, maar nog geen krachtpatser. Ik denk dus vooral aan monitoren of zuiltjes met een rendement van boven de 87 dB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Streamz Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Ik heb de A30.1 versterker en de D30.2 speler gecombineerd met Proac Studio 125's. Ben er nog steeds erg blij mee. Heb je dezelfde combi of bedoel je de 30.2 eindversterker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dave Posted 13 december 2004 Author Report Share Posted 13 december 2004 Nee Streamz, Ik heb dezelfde combi. Ik probeer van de beleefde en soms droge Primare een ruimtelijk en dramatisch geluid te krijgen, maar steeds meer heb ik het gevoel dat het me niet zal lukken...overigens vind ik de controle van Primare wel fijn, maar graag iets meer gevoel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bertus Posted 13 december 2004 Report Share Posted 13 december 2004 Nee Streamz, Ik heb dezelfde combi. Ik probeer van de beleefde en soms droge Primare een ruimtelijk en dramatisch geluid te krijgen, maar steeds meer heb ik het gevoel dat het me niet zal lukken...overigens vind ik de controle van Primare wel fijn, maar graag iets meer gevoel... Hoi Dave, Aan de Primares alleen kan het niet liggen volgens mij, ik heb ze eens uitvoerig beluisterd icm een set Audio Physics (Roeland heeft daar een punt), ik moet zeggen dat de combinatie me erg aansprak. ProAc moet icm de neutrale Primares ook gaan kan ik me voorstellen. Maar wat ik me afvraag: spelen niet andere zaken mee, zoals akoustiek, de bron, bekabeling? De Densens die ik heb zijn ook droog en snel, en bij een mismatch geven die hetzelfde karakter zoals jij een droog en koude sound. Maar daar heb ik na zorgvuldig luisteren en matchen geen last meer van. De versterkers zijn naar ik me nog weet te herinneren goed in staat een mooi ruimtelijk beeld neer te zetten. Maar dan moet de rest vd set ook in staat zijn dit weer te geven, niet alleen de luidsprekers maar ook de andere componenten / akoustiek. Je hebt in ieder geval een paar tips gekregen waarvan ik de combinatie met Audio Physics zoals Roeland al aangaf mogelijk een goede match vind. Veel succes met je zoektocht, Bert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 14 december 2004 Report Share Posted 14 december 2004 Ik probeer van de beleefde en soms droge Primare een ruimtelijk en dramatisch geluid te krijgen, maar steeds meer heb ik het gevoel dat het me niet zal lukken... Dat gevoel kon ik ook niet van me afzetten bij mijn - inmiddels verkochte - A30.1, die ik combineerde met Dynaudio luidsprekers en een Meridian cd-speler. En daarom ben ik maar overgestapt op een PrimaLuna ProLogue Two buizenversterker en ProAcs (Response D15). Hoewel de PrimaLuna zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eustachius Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 Hallo Dave, Heb de Primare 30.1 tussen de NAIM CD5 (met Flatcap) en de KEF 104/2 RC. Ben er uiterst tevreden over. Met de juiste opnames een fantastische weergave, plaatsing en 'ruimte' in het geluid. Blijft altijd de vraag: w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts