BART333 Posted 25 juli 2002 Report Share Posted 25 juli 2002 eltax Millennium 200 Long Term Power 100 Watt Short Term Power 200 Watt System 2 way Bass Reflex Tweeter 25 mm soft dome Mid-range Woofer 2x165 mm Impedance W 4-8 Ohm Sensitivity 88 dB Freq Response 45-20.000 Hz Cabinet Finishes Light beech / Black Dim(HxWxD) 835x220x235 mm Weight(net) 10,2 Kg zijn dit goeie speakers wat koste ze (per paar) zijn ze beveiligd tegen clippen en overbelasting Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 volgens mij is dit niet veel goeds het is te koop bij de postorder of zit ik verkeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 Te koop via advertenties bij Marktplaats, en volgens mijn informatie een eenmanszaak uit Houten, ik denk dat je ze er eventueel wel kan beluisteren, maar of je ze thuis kan proberen Zal echt geen rommel zijn want Fred van http://www.audiofriends.nl/eltax/ heeft ook info op zijn site staan, en ik kan je verzekeren dat hij geen bagger aanbeveelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BART333 Posted 26 juli 2002 Author Report Share Posted 26 juli 2002 zijn het goeie speakers komt er een beetje fatsoenlijk geluid uit en zijn ze beveiligd tegen overbelasting Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 Geplaatst door BART333:zijn het goeie speakers komt er een beetje fatsoenlijk geluid uit en zijn ze beveiligd tegen overbelasting Tja Bart, Als je geinterresseerd bent zou ik zeggen maak een afspraak en beluister ze Link to comment Share on other sites More sharing options...
BART333 Posted 26 juli 2002 Author Report Share Posted 26 juli 2002 bij mij in de buurt kan je nergens luisteren alleen maar kijken en daar heb ik niet veel aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 Dat geeft toch niets dat je in je buurt niet kan luisteren. Ga je toch ergens anders luisteren. Gewoon op de trein springen en ga naar een echte audio winkel. En heb je geen zin om 't te vervoeren met de trein dan koop/bestel je 't bij je lokale dealer. Groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 Tja het begint een beetje saai te worden. Sorry hoor Maar die dingen verkopen ze toch echt bij CONRAD.(serieus kijk maar) En nee ik werk niet bij CONRAD,heb er ook geen aandelen in Gewoon daar bestellen,luisteren,mooi houden,niet mooi terug sturen GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 juli 2002 Report Share Posted 26 juli 2002 zijn het goeie speakers komt er een beetje fatsoenlijk geluid uit? Megapool verkoopt ook Eltax. (need I say more ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
BART333 Posted 26 juli 2002 Author Report Share Posted 26 juli 2002 verkopen ze ook eltax bij de makro Link to comment Share on other sites More sharing options...
bas Posted 27 juli 2002 Report Share Posted 27 juli 2002 even bellen met makro en je weet het Link to comment Share on other sites More sharing options...
Douma Posted 27 juli 2002 Report Share Posted 27 juli 2002 Wehkamp heeft ze, als het goed is, ook wel in hun assortiment. Tenminste, dat was vorig jaar wel het geval. Ik zelf heb nog nooit naar speakers van Eltax geluisterd. Ik weet wel dat ze ook speakers maken die in de wat duurdere prijsklasses vallen. Zie hun website op eltax.com. Ik kan je ook alleen maar aanbevelen om eens te kijken waar je deze speakers kan beluisteren. Alleen dan kan je voor jezelf tot de conclusie komen of ze wel of niet bevallen. groet, Rienk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BART333 Posted 27 juli 2002 Author Report Share Posted 27 juli 2002 bij de wehkamp hebben ze alleeen maar de millemium 400 en 500 ik wil 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speaker Freak Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Geplaatst door BART333:bij de wehkamp hebben ze alleeen maar de millemium 400 en 500 ik wil 200 Ik heb ze gezien op www.aliquotelectronics.nl op de prijs heb ik niet gelet. Maar zou je niet beter de linear response power towers pakken. Deze heb ik namelijk beluisterd en klinken zeer goed. Succes ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 11 juli 2003 Report Share Posted 11 juli 2003 Dat zijn precies de zelfde luidsprekers als je bij de Aldi kon kopen voor 89 euro. Zelfs de zelfde specificaties en het zelfde SLECHTE geluid. Ja ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal. [edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 12 juli 2003 Report Share Posted 12 juli 2003 Geplaatst door Jos Ferwerda:Dat zijn precies de zelfde luidsprekers als je bij de Aldi kon kopen voor 89 euro. Zelfs de zelfde specificaties en het zelfde SLECHTE geluid. Ja ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal. [edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen Dat schijnt beter te gaan als je ze vanuit je kofferbak verkoopt en zegt dat ze veel duurder zijn geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boomerang Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Bart...Ik zou m'n glas bier er nog niet op willen zetten. Klinkt hard, maar ik meen het wel. Ga alsjeblieft gewoon is ergens serieus luisteren als je op zoek bent naar iets moois ! p.s. sorry... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 tja, ik ken die dingen niet. Maar idd, ze worden bij de aldi en wehkamp en megapool verkocht. het klinkt audiofiel en arrogant maar je moet daar gewoon niks van verwachten... Jij wilt kennelijk voor weinig geld geluid. Zoek dan een leuk paar kefjes oid op internet. Of zoiets. er is zoveel te vinden in de prijklasse 0 tot 300 euro per paar. doe dat en ik verzeker je dat je meer hebt dan als je voor die eltax gaat... game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]:tja, ik ken die dingen niet. Maar idd, ze worden bij de aldi en wehkamp en megapool verkocht. het klinkt audiofiel en arrogant maar je moet daar gewoon niks van verwachten... Nou, Wehkamp verkoopt ook goedkopere JBL's. Is JBL dan ook ineens niks meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Nou, Wehkamp verkoopt ook goedkopere JBL's. Is JBL dan ook ineens niks meer? nee, we weten allemaal dat jbl ook top maakt. en eltax vermoedelijk ook. Maar de eltax en jbl 's die de wehkamp verkoopt zijn vaak wat minder. ik wil niet denigrerend zijn, maar het is niet moielijk een set, samengestelt puur uit de wehkamp, te overtreffen. dat is gewoon een feit. (.... nooit geprobeert - maar toch) game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Geplaatst door [[Game]]: nee, we weten allemaal dat jbl ook top maakt. en eltax vermoedelijk ook. Maar de eltax en jbl 's die de wehkamp verkoopt zijn vaak wat minder. ik wil niet denigrerend zijn, maar het is niet moielijk een set, samengestelt puur uit de wehkamp, te overtreffen. dat is gewoon een feit. (.... nooit geprobeert - maar toch) game Ja ok, maar staan de hier genoemde Eltaxen dan in de Wehkamp? Ik weet het niet hoor, ik heb geen Wehkamp... Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Geplaatst door Henrie: Ja ok, maar staan de hier genoemde Eltaxen dan in de Wehkamp? Ik weet het niet hoor, ik heb geen Wehkamp... tja ik ook niet. Het komt er toch op neer dat wat ik eerder als tip gaf, dat dat wel ongeveer klopt. Dat vindt jij toch ook wel?? game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 juli 2003 Report Share Posted 16 juli 2003 Wehkamp link Zoek zelf maar, ze kosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Geplaatst door Jos Ferwerda:Dat zijn precies de zelfde luidsprekers als je bij de Aldi kon kopen voor 89 euro. Zelfs de zelfde specificaties en het zelfde SLECHTE geluid. Ja ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal. [edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen Zo raak je ze dus nooit kwijt. Komt er een slachtoffer zo je armen ingelopen die niet werkelijk geinteresseerd is in hoe ze klinken en dan jaag je hem weg ..... En trouwens Bart333 , nooit zelf gaan luisteren naar luidsprekers. Voor je het weet zit je dan opgescheept met een paar speakers die je goed vind klinken en dat kan toch niet de bedoeling zijn ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 juli 2003 Report Share Posted 17 juli 2003 Hmmm... Mijn JBL's waren (nieuw, maar wel afgeprijsd) nog goedkoper dan die ATX30 die ze bij Wehkamp hebben. Die serie staat trouwens niet eens op de site van jbl ( www.jbl.com ). Ook niet op de duitse ( www.jbl-audio.de/home/series )... Qua opbouw komen ze redelijk overeen met de mijne. De mijne hebben ook (van boven naar beneden) een tweeter, een middentoner en 2 basspeakers. De ATX heeft echter nog een basreflexpoort, maar komt desondanks minder laag. Er staat niet bij hoe groot de units zijn, maar waarschijnlijk ongeveer even groot als de mijne. De kast is namelijk ongeveer even groot (1 cm minder hoog, 3 cm smaller en 4,4 cm minder diep). De mijne zijn ook wat zwaarder belastbaar (120/180W i.p.v 100/150W)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts