Jump to content

is dit iets

BART333
 Share

Recommended Posts

eltax Millennium 200

millennium200-stor.jpg

Long Term Power

100 Watt

Short Term Power

200 Watt

System

2 way Bass Reflex

Tweeter

25 mm soft dome

Mid-range

Woofer

2x165 mm

Impedance W

4-8 Ohm

Sensitivity

88 dB

Freq Response

45-20.000 Hz

Cabinet Finishes

Light beech / Black

Dim(HxWxD)

835x220x235 mm

Weight(net)

10,2 Kg

zijn dit goeie speakers

wat koste ze (per paar)

zijn ze beveiligd tegen clippen en overbelasting

Geplaatst door BART333:

zijn het goeie speakers komt er een beetje fatsoenlijk geluid uit en zijn ze beveiligd tegen overbelasting

Tja Bart,

Als je geinterresseerd bent zou ik zeggen maak een afspraak en beluister ze

Dat geeft toch niets dat je in je buurt niet kan luisteren. Ga je toch ergens anders luisteren. Gewoon op de trein springen en ga naar een echte audio winkel. En heb je geen zin om 't te vervoeren met de trein dan koop/bestel je 't bij je lokale dealer.

Groeten

Tja het begint een beetje saai te worden.

Sorry hoor :D

Maar die dingen verkopen ze toch echt bij CONRAD.(serieus kijk maar)

En nee ik werk niet bij CONRAD,heb er ook geen aandelen in :D:D:D

Gewoon daar bestellen,luisteren,mooi houden,niet mooi terug sturen

GretZzzzz cool.gif

Wehkamp heeft ze, als het goed is, ook wel in hun assortiment. Tenminste, dat was vorig jaar wel het geval.

Ik zelf heb nog nooit naar speakers van Eltax geluisterd. Ik weet wel dat ze ook speakers maken die in de wat duurdere prijsklasses vallen.

Zie hun website op eltax.com.

Ik kan je ook alleen maar aanbevelen om eens te kijken waar je deze speakers kan beluisteren. Alleen dan kan je voor jezelf tot de conclusie komen of ze wel of niet bevallen.

groet,

Rienk.

• 11 months later...

Dat zijn precies de zelfde luidsprekers als je bij de Aldi kon kopen voor 89 euro. Zelfs de zelfde specificaties en het zelfde SLECHTE geluid.

Ja :D ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal.

[edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen :(

Geplaatst door Jos Ferwerda:

Dat zijn precies de zelfde luidsprekers als je bij de Aldi kon kopen voor 89 euro. Zelfs de zelfde specificaties en het zelfde SLECHTE geluid.

Ja    :D ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal.

[edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen   :(

Dat schijnt beter te gaan als je ze vanuit je kofferbak verkoopt en zegt dat ze veel duurder zijn geweest. ;)

tja, ik ken die dingen niet. Maar idd, ze worden bij de aldi en wehkamp en megapool verkocht. het klinkt audiofiel en arrogant maar je moet daar gewoon niks van verwachten... mad.gif

Jij wilt kennelijk voor weinig geld geluid.

Zoek dan een leuk paar kefjes oid op internet. Of zoiets. er is zoveel te vinden in de prijklasse 0 tot 300 euro per paar.

doe dat en ik verzeker je dat je meer hebt dan als je voor die eltax gaat...

game :):)

Geplaatst door [[Game]]:

tja, ik ken die dingen niet. Maar idd, ze worden bij de aldi en wehkamp en megapool verkocht. het klinkt audiofiel en arrogant maar je moet daar gewoon niks van verwachten...    mad.gif

Nou, Wehkamp verkoopt ook goedkopere JBL's. Is JBL dan ook ineens niks meer? confused.gif

Geplaatst door Henrie:

Nou, Wehkamp verkoopt ook goedkopere JBL's. Is JBL dan ook ineens niks meer?   confused.gif

nee, we weten allemaal dat jbl ook top maakt. en eltax vermoedelijk ook. Maar de eltax en jbl 's die de wehkamp verkoopt zijn vaak wat minder.

ik wil niet denigrerend zijn, maar het is niet moielijk een set, samengestelt puur uit de wehkamp, te overtreffen.

dat is gewoon een feit. (.... ;) nooit geprobeert - maar toch)

game :)

Geplaatst door [[Game]]:

nee, we weten allemaal dat jbl ook top maakt. en eltax vermoedelijk ook. Maar de eltax en jbl 's die de wehkamp verkoopt zijn vaak wat minder.

ik wil niet denigrerend zijn, maar het is niet moielijk een set, samengestelt puur uit de wehkamp, te overtreffen.

dat is gewoon een feit. (....   ;) nooit geprobeert - maar toch)

game   :)

Ja ok, maar staan de hier genoemde Eltaxen dan in de Wehkamp? Ik weet het niet hoor, ik heb geen Wehkamp...

Geplaatst door Henrie:

Ja ok, maar staan de hier genoemde Eltaxen dan in de Wehkamp? Ik weet het niet hoor, ik heb geen Wehkamp...

tja ik ook niet.

Het komt er toch op neer dat wat ik eerder als tip gaf, dat dat wel ongeveer klopt. Dat vindt jij toch ook wel?? :D

game

Geplaatst door Jos Ferwerda:

Ja     :D ik heb ze een keer gekocht voor de grap, wou wel eens weten hoe dat nou zou klinken. Die van mij hadden geen eens dempingsmateriaal.

[edit] ze staan nu op mijn werk en ik probeer ze al tervergeefs een maand of 3 te verkopen    :(

Zo raak je ze dus nooit kwijt. Komt er een slachtoffer zo je armen ingelopen die niet werkelijk geinteresseerd is in hoe ze klinken en dan jaag je hem weg ..... :rolleyes:

En trouwens Bart333 , nooit zelf gaan luisteren naar luidsprekers. Voor je het weet zit je dan opgescheept met een paar speakers die je goed vind klinken en dat kan toch niet de bedoeling zijn ..... confused.gif

Hmmm... Mijn JBL's waren (nieuw, maar wel afgeprijsd) nog goedkoper dan die ATX30 die ze bij Wehkamp hebben. Die serie staat trouwens niet eens op de site van jbl ( www.jbl.com ). Ook niet op de duitse ( www.jbl-audio.de/home/series )...

Qua opbouw komen ze redelijk overeen met de mijne. De mijne hebben ook (van boven naar beneden) een tweeter, een middentoner en 2 basspeakers. De ATX heeft echter nog een basreflexpoort, maar komt desondanks minder laag. Er staat niet bij hoe groot de units zijn, maar waarschijnlijk ongeveer even groot als de mijne. De kast is namelijk ongeveer even groot (1 cm minder hoog, 3 cm smaller en 4,4 cm minder diep). De mijne zijn ook wat zwaarder belastbaar (120/180W i.p.v 100/150W)...