Jump to content

ervaring met upgradeset en supertweeters

Stephane
 Share

Recommended Posts

Wie kan mij wat vertellen over de upgradeset en de supertweeters van Tannoy

voor de Revelution serie? Is de investering

de moeite of weggegooit geld?

Ik trof de onderstaande aanbieding aan en vroeg me af of het voordeliger kan.

NIEUW

TANNOY SUPERTWEETERS !

Wat is een supertweeter ?

Een hoge tonen speaker die frequenties kan weergeven boven de standaard 20 KHz.

Waarom een supertweeter ?

Nieuwe formaten als SACD en DVD-audio gaan tot boven 20 KHz. Maar ook CD weergave is ermee gebaat! Dankzij de losse supertweeters van Tannoy kan u voortaan uw bestaande luidsprekers opwaarderen met deze optie!

Vanaf 249 EU/stuk

Revolution upgrade

Een specifieke kit voor speakers uit de Tannoy R-reeks.

Omvat twee ST25 supertweeters, zilverkabel voor de verbinding ervan en metalen voetsteunen om de basis van de R2 en R3

te verbreden. Prijs: 599 EU

Geplaatst door jopie:

niet aan beginnen.

Waarom niet, Jopie, leg 's uit? :)

Ik heb de Tannoy supertweeters in diverse set-ups beluisterd en vond het iedere keer een mooie aanvulling op de reeds aanwezige tweeterbezetting!

Luister eerst een tijdje m

Ik help wel!

Er word gedoeld op fantoomfrequenties en/of harmonischen,die wij wel waar zouden kunnen nemen.

Maar als ons gehoor optimaal tot 20 Khz zou kunnen reiken en deze signalen op kan pikken,dan hebben we toch geen supertweeter nodig.

Want hoe werkt dat dan bij de cd spelers?

Deze geven frequenties weer van 2 tot 20.000Hz,wat voegt de supertweeter dan toe?

Rommel misschien?

Er heeft weleens een stukje over deze problematiek in de hvt gestaan en daar kon ik mij behoorlijk in vinden(dat stukje had trouwens wel betrekking op sacd).

Ik zal eens kijken of ik het artikel nog heb liggen en vervolgens plaats ik het citaat op dit forum.

IKKE ;):D

Ho, ho, nou niet de discussie over "is er geluid boven de 20 kHz" en het nut van supertweeters op zich door elkaar gaan halen. Een goede tweeter die DOORLOOPT tot 30 a 40 KHz, zoals een goede ribbontweeter, voegt zeker wel wat toe in positive zin. Maar een losse supertweeter, nou nee. Heb die Tannoys in de winkel gehoord. Het maakt zeker verschil... maar niet in positieve zin. Ik vond het iets verwarrends hebben, iets wezenloos zeg maar. Voor mij hoeft dat zeker niet.

Haha, weer een mooi woordje voor reviews cool.gif

Hoe kinkt de set bij die en die?

Nou uhhhh...... een beetje wezenloos eigenlijk :P:rolleyes:

Heerlijk, al die mooie termen hier cool.gif

Peter doelt op het feit dat zo'n losse tweeter geen deel uitmaakt van het speakerontwerp, zodat hij niet mooi integreert met het geluid van de bestaande speaker denk ik.

Een soort subwoofer-effekt maar dan nog irritanter omdat hij nu iets wazigs doet met de plaatsing :)

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

JUIST, smaken verschillen   :rolleyes: Helaas kon je bij Frank MEESTAL horen wanneer de sub z'n werk deed en dat zegt al genoeg    ;)

Komt 'ie nu mee, bijna een jaar later! ;):P

Je hebt maar korte tijd op de "hotspot" gezeten en wist niet hoe gauw je daar vandaan moest toen Frank iets van Mahler opzette! :D:D Wellicht klinkt de sub wat nadrukkelijker langs de zijlijn? :rolleyes:;)

Geplaatst door Ome Henk:

Is er dan al eens een review geweest van Frank z'n set   confused.gif

Ja, staat ook al bijna een jaar op mijn site en heeft ook op het oude hifi.nl gestaan! ;)

Zou best kunnen, maar of ik dan nog weet wat ik daarover geschreven heb. Vast iets van het beste wat ik tot op heden gehoord heb op multi-channel gebied en zeker niet het beste wat ik gehoord heb op stereo gebied.

Jij schrijft toch nooit reviews? :rolleyes: Maar jouw "kort door de bocht" :D conclusie komt in grote lijnen neer op m'n luistervaring. Overigens is de overgang van meerkanaals naar stereo wel even wennen en kan natuurlijk in dat oordeel meespelen! ;)

Oh ja, die "korte tijd in de hot-spot" duurde langer dan jij denkt. Ach ja, had je maar langer moeten blijven, had je ook geen last gehad van die vertraging.

Gut, is m'n geheugen nog zo best   cool.gif

Ja, jij telt de uren dat ik er al niet meer was er bij op, steggelaar! :D

Mijn geheugen is vast minder dan de jouwe, Henk, maar ik herinner me nog wel heel goed het gezellige dagje Amsterdam, wat we zeker weer eens over moeten doen! :)

Geplaatst door Audiopaul:

Maar je hebt gelijk, Jasper

:D

:o

;)

:rolleyes:

cool.gif

:o:D

Geplaatst door Ruud:

Vroeger, toen alles nog beter was   :P    :D    ;) had je al speakers met super-tweeters   eek.gif  ;)

Dus het is geen "van de laatste jaren" of "SACD" kreet   :rolleyes:

Ja, vroeger.....je had toen bijv. de Hepta Tweety of die "waakvlam" van Magnat! :D Die "aanvullingen" werden destijds trouwens best goed getest. :)

Geplaatst door Audiopaul:

Ja, vroeger.....je had toen bijv. de Hepta Tweety of die "waakvlam" van Magnat!    :D Die "aanvullingen" werden destijds trouwens best goed getest.    :)

Infinity heeft ook al j