Jump to content

ervaring met upgradeset en supertweeters

Stephane
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Henrie:

Andre, zijn de Emits hetzelfde principe als wat Quadral gebruikt(e) voor (iig) de Aurum-serie? Of is dat weer wat anders...

Quadral gebruikte in bijv. in de Vulkan een iso-dynamische bandmiddentoon-unit en een membraanfolie bandtweeterunit. Met die tweeter werd een bereik tot 80 kHz gehaald. Diezelfde tweeter zat ook in de Quadral Wotan.

Ik heb de Quadral Vulkan MK4

Geplaatst door Ome Henk:

Wanneer doen we het nog eens (al of niet dunnetjes) over   confused.gif

Ik zal eens contact opnemen met Jitze, hij weet alle zaakjes feilloos te vinden! ;)

Kom ik nog op terug! :)

Ben je trouwens al eens bij Plexus in Delft geweest? Daar kun je je hart ook behoorlijk ophalen, heb er vorige maand een mooie verzameling lp's weggesleept! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ja, vroeger.....je had toen bijv. de Hepta Tweety of die "waakvlam" van Magnat!   :D Die "aanvullingen" werden destijds trouwens best goed getest.   :)

Ik bedoel dus speakers die hem "van huis uit" al meekregen, de Hepta aanvulling mag je dus schrappen.

Echter dat "waakvlammetje" van Magnat klonk dus erg goed eek.gif dat was echter ook geen aanvulling :P

Quadral gebruikte in bijv. in de Vulkan een iso-dynamische bandmiddentoon-unit en een membraanfolie bandtweeterunit. Met die tweeter werd een bereik tot 80 kHz gehaald. Diezelfde tweeter zat ook in de Quadral Wotan.

Ik heb de Quadral Vulkan MK4

Volgens mij heb ik gelijk als ik constateer dat jij maar weinig gelijk krijgt!     ;) Heb ik daar gelijk in?     :rolleyes:     :P     :D

Kijk, daar heb jij nou weer gelijk in! :D;):o

Magnat Plasma rules wel, ken iemand met die grote. Aparte ervaring.

Nu ga ik zo stil zijn voor dat dodengedoe, mzl :D

Geplaatst door JSA:

Magnat Plasma rules wel, ken iemand met die grote. Aparte ervaring.

Kijk hier heb je nou weer geen gelijk. Je verspeelt je credits wel snel zeg. Hoezo Magnat Plasma rules?

Die plasma's gingen dan wel erg hoog, maar dat gesis he en die bak vervorming die je ook er bij kreeg. Inderdaad heel aparte ervaring.

Als ik het zo eens allemaal leest zijn de meningen nog al verdeeld.

Maar gezien de prijs van super tweeters is het als je kijk naar de aanschafprijs van de revolution serie en het resultaat niet echt de moeite altans...het is natuurlijk wel een oplossing om te voorkomen dat je vriendin allerlei plantenzooi op je speakers zet.

:D:D en als je de huidige prijs van een bloemetje bekijkt..... eek.gif

Maar goed dat is natuurlijk onzin :rolleyes:

Kan je om het zelfde resultaat te krijgen niet beter de tweeters vervangen voor betere? of zit ik nu te vloeken

mad.gifconfused.gif

Geplaatst door Pjotr:

Kijk hier heb je nou weer geen gelijk. Je verspeelt je credits wel snel zeg. Hoezo Magnat Plasma rules?

Die plasma's gingen dan wel erg hoog, maar dat gesis he en die bak vervorming die je ook er bij kreeg. Inderdaad heel aparte ervaring.

Geen gesis gehoord? Je moet ze ook niet aansluiten met (tuin)slangen :D

Met groet,

Geplaatst door Henrie:

Andre, zijn de Emits hetzelfde principe als wat Quadral gebruikt(e) voor (iig) de Aurum-serie? Of is dat weer wat anders...

Dat is iets anders zo te zien, de Emit is in feite een magnetostaat :)

In het begin had Infinity een Emit en een Super Emit, de laatste verzorgt het tophoog tot 45KHz.

Andr

Geplaatst door Pjotr:

Die Magnats werden destijds de hemel in geprezen, maar dat zachte gesis he

Ja, dat was wel een beetje irritant, maar die bak vervorming waar je het over had is mij wat minder bijgebleven confused.gif;)

Ah je wilt geen planten op je speakers? Wat is daar mis mee? Met die plant niets denk ik, maar dat watergeven he :D;)

Gelukkig is mijn vrouw nog zuiniger op de speakers dan ik en zal er zeker nooit een plant op zetten. Er staat trouwens wel een mooie handgesneden indonesische draak op ;)

Zelf betere tweeters er in gaan zetten? Tenzij je zeer bedreven bent in het ontwerpen van x-over filters en over de juiste meetapparatuur beschikt zou ik daar niet aan beginnen. Kun je toch beter op zoek gaan naar betere speakers als geheel.

P.S. Ruud die vervorming viel op normale niveaus wel mee. Maar als het harder ging dan was dat toch wel duidelijk hoorbaar. Of dat aan dat vlammetje zelf lag of aan de versterker weet ik niet. Bij hoge niveaus ging de boel toch wel dichtlopen vond ik. Bij de weg ik heb ze ook zo'n 20 jaar geleden gehoord en was er eigenlijk toen niet zo van onder de indruk.

Geplaatst door Stephane:

Kun je toch beter op zoek gaan naar betere speakers als geheel.

.............

Juist nu zijn we er......BETERE SPEAKERS   mad.gif Als mijn vrouw dat maar niet hoort   :D Maar ik begrijp wat je bedoeld   ;)

Persoonlijk vind ik die R2 toch wel een van de beste speakers die er zijn voor dat geld. De R-serie is een serie van Tannoy die mij wel kan boeien. Misschien dat je je R2's kan inruilen tegen een setje Tannoy Eyris 2 met de nodige bijbetaling. Daar zit die tweeter al in.

Voor de duidelijkheid. De kantelfrekwentie kan bij die tweeters ingesteld worden zodat ze bij (bijna) elk systeem passend te maken zijn. ;) Persoonlijk hoef ik ze echter niet.

Misschien dat je je R2's kan inruilen tegen een setje Tannoy Eyris 2 met de nodige bijbetaling. Daar zit die tweeter al in.

______________________________________-

Sodejuu! das nog eens een goede tip ik zal eens kijken wat dat grapje gaat kosten

:P

Zoals beloofd,het artilel uit de HVT,

Een van de zegeningen van sacd is-volgens het wervend drukwerk-dat deze,net als dvd-a,qua frequentiebereik tot 100KHz doorloopt.

In het vorige nummer van HVT trof ik een verhaal aan over supertweeters die het gemis aan hoog boven de 20 KHz goed moeten maken,mat daarin een paar zaken die niet onbesproken mogen blijven.

In elk goed boek over audio en muziekinstrumenten kunt u vinden dat alleen de triangel,handgeklap,sleutelgerammel,xylofoon en de kleine trommel in de buurt van de 20 KHz komen waar het om produceren van boventonen gaat.

Spreken we over de grondtonen in de muziek,dan zal het voor sommigen wellicht een verrassing zijn te horen dat de hoogste toets van een piano

Misschien dat je je R2's kan inruilen tegen een setje Tannoy Eyris 2 met de nodige bijbetaling.null

EYRIS_2NG_small.jpg

Hee Sodejuu,

Die eyrisen zijn bol van boven kan mijn vrouw er in iedergeval niet de bloempjes

op zetten

:D Da's al een hele vooruitgang :P

Geplaatst door Stephane:

Hee Sodejuu,

Die eyrisen zijn bol van boven kan mijn vrouw er in iedergeval niet de bloempjes op zetten  

:D Da's al een hele vooruitgang    :P

Ik wist wel dat ze bol van boven zijn, maar wat is er mis met een plantenbak op je speaker. Meestal geeft dat klankmatige voordelen. De kast wordt op die manier mechanisch gecomprimeert, waardoor mechanische resonanties worden opgeheven of iig beperkt.

Persoonlijk zie ik echter ook liever geen bak op mijn speakers. Ze blijven er toch niet op staan vanwege de bolle bovenkant en de losse tweeter met staart die erop gemonteerd is ;)

Hallo JSA,

Dat ze elkaar weleens tegen spreken in bladen,dat komt wel vaker voor.

Omdat mensen nu eenmaal verschillende meningen zijn toegedaan.

Nu kan ik me in de mening van Armand van Ommeren behoorlijk vinden.

Dus het ging mij om de strekking van het artikel.

IKKE ;)