alodis Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 een Accuphase is idd een goede keus bij audio phisics tempo, ik heb er laatst naar geluisterd om een keus te maken voor een platenspeler. kwa klank karakter denk ik, niet te analyties, niet te warm, er eigenlijks denk ik zo er tussen in, lekker om lang naar te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 kwa klank karakter denk ik, niet te analyties, niet te warm, er eigenlijks denk ik zo er tussen in, lekker om lang naar te luisteren. In mijn belevenis heb je helemaal gelijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Zo'n Audiophysic heeft gauw last van een rommelig laag, ik zou dus denken aan een versterker als b.v. een Primare.... Neutraal, snel en niet zo duur (vanaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Hai Alodis, Ik ben van ouds een Quad fan maar zou de 77 serie niet adviseren. Die heeft een interactief bedieningspaneel en daar is veel geklooi mee geweest. Haal je een risico mee binnen. Op zich zijn het allemaal goede versterkers die je noemt en als je er een voor een goede prijs ziet zou ik proberen die een week end mee te krijgen. Quad en volgens mij ook Accuphase zijn goed te servicen. Carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Zo'n Audiophysic heeft gauw last van een rommelig laag, ik zou dus denken aan een versterker als b.v. een Primare.... Neutraal, snel en niet zo duur (vanaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 ...Ik twijfel zwaar over de E-305. Weet er te weinig van. 15 jaar lijkt mij zelfs voor een Accuphase bejaard. Bejaard? dat is ook maar relatief, Een merk als Bryston geeft 20 jaar garantie op zijn versterkers. Ok, dat is een uitzonderig maar Accuphase behoort ook bij de betere merken audio wat er voor geld te koop is. Ik denk niet dat er bij zo'n merk veel wordt bezuinigd op de kwaliteit van de componenten. Naar mijn idee zou hij toch minstens 30 jaar mee moeten kunnen gaan. Dan is hij nu op de helft van zijn levensduur, bovendien heb je een stuk kwaliteit thuis staan. 100% zeker ben je nooit, ook niet als je een nieuwe versterker koopt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 20 december 2004 Report Share Posted 20 december 2004 De elco's zijn de enige componenten die uit kunnen drogen. Maar die kunnen nog gauw 10 jaar mee, voordat je ze hoeft te vervangen. En als je zelf kunt solderen, of iemand anders, dan zijn de elco's makkelijk te vervangen. Wel even de elco's in de voorversterker meenemen met vervangen. Maar dat is allemaal voorlopig nog helemaal niet aan de orde. Zo'n ding gaat nog jaren mee. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
JWV Posted 21 december 2004 Report Share Posted 21 december 2004 Electrocompaniet ECI 4, staat nu bij 2e hands te koop voor 1600 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 22 december 2004 Report Share Posted 22 december 2004 .... Wat zijn trouwens de meningen over Sonneteer Alabaster... Dat is een versterker van een heel andere orde. Of hij goed combineerd met jouw luidsprekers weet ik niet maar hij behoort toch wel tot de versterkers die ik zou kiezen als ik aan een nieuwe toe ben, maar misschien voldoet zijn kleinere broertje Campion ook wel aan al mijn wensen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlo Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Densen versterkers doen het erg goed met Audio Physic en zelf heb ik de tempo's altijd graag gehoord met Meridian. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Hallo alodis, Met al te oude transistorversterkers zou ik toch voorzichtig zijn. Bryston kan wel twintig jaar garantie geven, en waarschijnlijk functioneert alles bij een Bryston van twintig jaar nog steeds vlekkeloos, maar ik denk dat de geleerden het er wel over eens zijn dat de geluidskwaliteit dan minder is dan toen hij nieuw was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Weet jij hoe die Campion of Alabaster klinkt? Waarom is hij zo goed? Kun je iets aangeven over de klankeigenschappen? Ik kan niet spreken in termen van warm, analytisch of dergelijke. Meestal beoordeel ik een installatie naar de mate waarop ik de illusie krijg dat er ook werkelijk iemand bij je in de ruimte staat te zingen of spelen. Bij de Sonneteers lukt dat bovengemiddeld goed. Bij veel andere versterkers kan het ook lekker linken maar ontbreekt dat gevoel. De kwaliteit van rest van de keten is hierbij natuurlijk ook van erg groot belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Bedankt.Ik zal geen oude versterker kopen, dat weet ik inmddels. Het zal vermoedelijk een Sonneteer of een Densen worden (tenzij er nog een andere passende versterker in zicht komt). Ik ben erg benieuwd naar het verschil tussen Densen en Sonneteer, ik hoop daar nog achter te komen. Primare....!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Weet jij hoe die Campion of Alabaster klinkt? Waarom is hij zo goed? Kun je iets aangeven over de klankeigenschappen? Hallo Alodis, Ik heb zelf een Sonneteer Campion, en heb de Alabaster ook vaak kunnen beluisteren en vergelijken. Mijn vorige voor/eind combi bestond uit een Naim 102/180 met een nieuwwaarde van 3900,-, die ik heb ingeruild op een (gemodificeerde) Sonneteer Campion. (De Campion kost nu 1320,- euro, de Alabaster een paar honderd meer, geloof ik) Het is erg lastig/moeilijk om uit te leggen waarom de Sonneteer Alabaster (of Campion) zo goed is. Ik kan wel enkele kenmerken op noemen, maar dan zal menig ander zeggen: "Ja, maar dat geld ook voor mijn versterker, merk X" De genoemde Sonneteer amps hebben beide veel overeenkomsten qua klank. Ze klinken zeer open, vloeiend, gedetailleerd, ritmisch, dynamisch, en met name 't midden en hoog is uitzonderlijk. Het hoog is helder, maar heeft toch een bepaalde warme gloed (bij gebrek aan een ander woord) Het deed me wel wat denken aan 't hoog van de befaamde Klasse-A MF A1. Vorige week heb ik nog even 't verschil tussen een standaard Sonneteer en een gemodificeerde (door Rinsma HiFi) kunnen horen. De niet-gemodificeerde klinkt ook zondermeer goed, maar iets donkerder, en met een gering loudness-effect, vergeleken met de gemodde Sonneteer. De Alabaster heeft iets meer vermogen (55w) en een iets grotere voeding, en is daarmee meer geschikt voor de lastiger aan te sturen speaker. Net als Naim (en ongetwijfeld meer merken) heeft ook Sonneteer een bepaalde klank. Van alle sets die ik de laatste 15 jaar heb mogen beluisteren/gehad, zijn er een paar (stuk of 4 a 5) die me zijn bijgebleven. (ongeacht prijs) 1 van die sets had een Sonneteer Alabaster als versterker. (+ Sonneteer Byron CD-speler, en PENaudio Charisma speakers) Mvg, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Deze uitspraak klopt natuurlijk van geen kanten (meer) Hoezo niet dan, Ome Henk ? Of bedoel je vanwege de PENaudio speakers ? Die komen inderdaad niet uit Engeland, maar uit Finland. Ik doelde meer op Engelse HiFi-apparatuur, niet de speakers. (hoewel 't merendeel van Rinsma's speakeraanbod nog wel British is ) Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 24 december 2004 Report Share Posted 24 december 2004 Over het algemeen klopt dat "uit Engeland" nog wel Alco, maar good old Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts