ctcen Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 IK ben op zoek naar een goede tuner. De Sony ES moet goed zijn, maar volgens velen zijn Magnum Dynalabs de beste. Kunnen die amerikaanse Magnums , hier wel goed werken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 IK ben op zoek naar een goede tuner.De Sony ES moet goed zijn, maar volgens velen zijn Magnum Dynalabs de beste. Kunnen die amerikaanse Magnums , hier wel goed werken? Jazeker ! en een Dynalabs buizen tuner kun je echt niet vergelijken met een Sony ES. Maw een Dynalabs is veeel beter . MvG, Haudio beste Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 ja eigenlijk ben ik ook wel errug benieuwd naar zo'n Dynalabs ... die dingen worden nooit 2e hands aangeboden verdorie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
l.feenstra Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 ik kan alleen maar onderscrijven dat de MD erg goed is. Ik heb een Dynalab FT 101a. Erg mooi. Eigenlijk moet je dan wel een eigen antenna op zolder of dak installeren. Bij WenWaudio is er eentje te koop. Lourens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Kruizinga Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Kwaliteit is vooral afhankelijk van waar je woont. Hier in Utrecht is de kwaliteit over de kabel belabberd en in de lucht zitten maar weinig zenders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Een goede tuner moet ook goed gevoed worden, natuurlijk met een goede richtbare 7 of 9 elements yagi antenne. In de ether wordt namelijk veel minder zendlijn-compressie toegepast dan " op de kabel ". Ik prefereer liever een betere klank in combinatie met een eventuele lage ruis dan zendlijn-compressie ( optimod ). Dynalabs zijn zeker niet de beste. Ooit al eens naar een Sequerra day geluisterd ? Typisch voorbeeld voor mensen die alleen naar getallen " luisteren ". Deze komen hier gelukkig niet aan hun trekken. Klankmatig, een McIntosch m78 killer. Zijn vertoning, statisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Een goede tuner moet ook goed gevoed worden, natuurlijk met een goede richtbare 7 of 9 elements yagi antenne.In de ether wordt namelijk veel minder zendlijn-compressie toegepast dan " op de kabel ". Klopt. Ik prefereer liever een betere klank in combinatie met een eventuele lage ruis dan zendlijn-compressie ( optimod ). Ik ook. Dynalabs zijn zeker niet de beste. Nee maar wel een hele beste ! Ooit al eens naar een Sequerra day geluisterd ? Ja , dat ook maar ik weet de prijs ook . Typisch voorbeeld voor mensen die alleen naar getallen " luisteren ". Hoezo ? Deze komen hier gelukkig niet aan hun trekken. Klankmatig, een McIntosch m78 killer. Ook niet verkeerd. Zijn vertoning, statisch. MvG, Haudio Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Waarmee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marc The Hague Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Heb zelf een Magnum Dynalab FT-101a en is beslist een goede tuner, maar zeker niet de beste die er te koop is. Als je een MD 2e hands tegenkomt, wat overigens niet vaak gebeurt, kan je zo'n ding gerust kopen. Denk dat de MD's net kwalitatief wat beter zijn dan de Sony ES lijn en ook die zijn niet verkeerd. Maar de prestaties van een MD, en meerdere tuners, zijn afhankelijk of je via de kabel of ether luistert. Dat verschil is enorm. Als je toch via de kabel luistert heeft het absoluut geen zin om een MD aan te schaffen, dan is ie net zo 'slecht' als elke andere tuner. Via de ether komt de ware kwaliteit naar boven, dan is de MD op zijn best !!! Maar er zijn meer merken die kwaliteits tuners bouwen. Fanfare, Day Sequerra, Burmester, Revox, Sansui ( vooral de TU-X1 ) Kijk voor meer info op : http://www.fmtunerinfo.com/ Marc .. Den Haag .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ctcen Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 Denk eraan om een uit Amerika te halen ,daar worden ze regelmatig aangeboden.DE MD FT101 is trouwens de instapper en het is al vervangen door een nieuwe model de MD 90. Werken die Amerikaanse types hier wel, gebruiken ze in Amerika niet een ander etherfrequentie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Tevens een andere voedingsspanning. Als je de totale kosten bij elkaar optelt kan je beter een nieuwe kopen. Ik bedoel dan transportkosten, omvorm trafo eventuele service, transactie-kosten etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Bij Ruad of bij Studio 107 staat een Sansui TU-217 in de aanbieding, voor 69 Euro. Tweedehands. Ja. Lijkt me wel. Dat is voor dat geld eigenlijk een prachtige tuner. Muzikaal model. Vind ik. Staat goed aangeschreven. Heb ik gelezen. Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 En de Denon TU-S10? Ik heb er erg goede ervaringen mee! Beter dan mijn oude Sony ES tuner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Lijkt best een goed ding. Als je er meer van wil weten tik je op Google in: tuner denon tu-s10 review hoo- oooh, hier ben ik er al een tegengekomen..... : AR Newbie Registered Member Join Date: Nov 2003 Location: Sweden Posts: 16 Tuner Review -------------------------------------------------------------------------------- Review of Denon TU-S10 tuner After my first day of use of Denons top of line tuner TU-S10 i will do a review. Since so little is mentioned and no reviews are printed on the net. I have experience with Denon DRA-1000R reciever so I can compare the sound and functions. TU-S10 has a excellent finish and are heavy, it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blue-Eyes Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Lijkt best een goed ding. Als je er meer van wil weten tik je op Google in: tuner denon tu-s10 review hoo- oooh, hier ben ik er al een tegengekomen..... : Jan. Ik heb er zelf een gehad, ik hoefde het niet te weten! Was gewoon een antwoord in een vraagvorm aan de topic opener! Ik geloof dat de Denon ook een hele forse prijs had. 2ehands ligt de prijs nog steeds rond de 3-400 euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Retorische vraag dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 december 2006 Report Share Posted 24 december 2006 (edited) IK ben op zoek naar een goede tuner.De Sony ES moet goed zijn, maar volgens velen zijn Magnum Dynalabs de beste. Kunnen die amerikaanse Magnums , hier wel goed werken? Als je handig bent, maakt je er zelf een, zie mijn homepage. Hij klinkt zeker net zo mooi, als de instappers van MD. (krijg net een mailtje binnen van mijn laatste creatie een AT-2400 zilver met stroombronnetjes en zo'n machtige RCA 12SX7 buis) Hoi Jack, Nog even kort voor de kerst een update: de Akai klinkt echt fantastisch ........ Als het je ook om de "looks" gaat tja dan is MD erg mooi, maar ik zou hem gewoon hier in Nederland kopen dat scheelt een hoop gedoe. Naast invoerrechten etc en garantie is niet alleen de spanning anders, ook de deemphase. Succes, Jack P.s. die "lijstjes" van onze Amerikaanse vrienden zijn hooguit een leidraad meer niet en ja ook de TU-217 kun je ombouwen tot een apparaat waar muziek uit komt. Edited 24 december 2006 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 december 2006 Report Share Posted 24 december 2006 Amerikaanse tuners (voor de Amerikaanse markt) gaan hier niet goed werken. De de-emphasis in de VS is anders dan hier: 75 uS tov 50 us. Koop dus een exemplaar wat (tevens) voor de Europese markt geschikt is. Overigens vind ik zelf de Sony QS en ES tuners van erg goede kwalteit en erg goed klinken. Wat er ook op Sony af te geven valt, tuners maken kunnen ze wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 24 december 2006 Report Share Posted 24 december 2006 IK ben op zoek naar een goede tuner.De Sony ES moet goed zijn, maar volgens velen zijn Magnum Dynalabs de beste. Kunnen die amerikaanse Magnums , hier wel goed werken? die magnums zijn heel goed maar ook heel duur. Een sony 5ES is een aanrader. strakke, heldere en warme klank met een bijzonder laag vervormings en ruisgehalte en bovendien nog eens veel mogelijkheden en gebruiksgemak, dat heeft de Magnum niet.de 5ES moet 2e hands voor minder dan 200 euro te krijgen zijn. De 5ES is de mooiste en goedkoopste aankoop van mij geweest waar ik het meeste plezier aan beleef. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisZ Posted 1 januari 2007 Report Share Posted 1 januari 2007 Ik heb nog een Sony uit de QS lijn (ST-SB920 rvs in nieuw staat) Een prima tuner voor een zacht prijsje ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 januari 2007 Report Share Posted 1 januari 2007 Maw een Dynalabs is veeel beter . MvG, Haudio beste Beetje laat, maar beter laat dan nooit Je bedoeld zeker duurder MvG, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 januari 2007 Report Share Posted 1 januari 2007 Ha die Jack, Ken je de Magnum Dynalabs persoonlijk. Ik vind ze wel erg goed, net als de oudere Kenwoods en Onkyo's ook Akai heb ik veel gehoord. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 Ha die Jack, Ken je de Magnum Dynalabs persoonlijk. Ik vind ze wel erg goed, net als de oudere Kenwoods en Onkyo's ook Akai heb ik veel gehoord. MvG, Haudio Dag Henk, Ja, maar natuurlijk niet allemaal Magnum Dynalab is een merk dat je mijninziens zo blind kunt kopen. Mooi gemaakt qua looks en bouw, maar ik vind wel, dat je veel geld moet betalen voor het gebodende. Een paar weken terug, kon ik een speciale uitvoering van de Etude -als inruil op een gereviseerde Philips 22AH673- zo kopen voor weinig. Schitterend mooi ding! bijna gedaan!..Maar na een half uurtje, deed mijn verstand het weer en kon ik weer enigsinds rationeel nadenken Ik vond en vind de prijs/prestatie verhouding gewoon scheef. Als je 4000gulden of 1800euro voor een tuner uitgeeft, moet je m.i. een apparaat krijgen waar je elke dag "met rode oortjes naar luistert" Het is gerust goed, wellicht was de verwachting wat te hoog gespannen. De ontvangst op mijn raamantenne was niet best, het geluid was goed, maar "kippenvel kreeg ik niet" Affijn lang verhaalt kort, deze radioliefhebber ging erg gelukkig weg met die Philips, ondanks dat hij zijn MD weer mee mocht nemen. Wat ik goede tuners vind zijn Kenwood KT-6500 KT-7500 en KT-8300 waarbij de KT-7500 het meest ondergewaardeerd is en extreem mooi gebouwd. Ook mooi is Pioneer TX-7500 TX-8500 en TX9500 Sansui met name de TU-217 en TU-X701 of 711 Onkyo heeft net als Revox ook prachtige tuners gemaakt maar e.e.a. is storingsgevoelig. Akai heeft over het algemeen "doorsnee" low-end tunertjes gemaakt, wel stevige kwaliteit, de meeste zullen het nog gewoon doen. Ik kan nu rustig verklappen dat de technici zeker 1x hebben mogen laten zien, dat ze ook echte tuners kunnen maken, voordat het een C-merk werd en dat is de AT-93L "Reference Master" Deze tuner die ooit 900gulden of zo'n 400euro kostte speelt standaard al zoveel mooier als die MD. Niet voor niets een van mijn referenties zowel het woord "Master" als "Reference" is gewoon echt. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 ik heb overigens grote bedenkingen bij de hitlist van www.fmtunerinfo.com. die lijkt mij heel erg smaak- of match-bepaald. Ik heb een Revox B760 gehad, en snel weer verkocht. en een Kenwood kt5020 die op nummer 7 of zo staat, ook met een maand buitengebruik gesteld. beiden konden niet tippen aan mijn Kenwood kt1100sd. dus pas op met kopen omdat het op die lijst staat ...... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 2 januari 2007 Report Share Posted 2 januari 2007 ik heb overigens grote bedenkingen bij de hitlist van www.fmtunerinfo.com. die lijkt mij heel erg smaak- of match-bepaald. Ik heb een Revox B760 gehad, en snel weer verkocht. en een Kenwood kt5020 die op nummer 7 of zo staat, ook met een maand buitengebruik gesteld. beiden konden niet tippen aan mijn Kenwood kt1100sd. dus pas op met kopen omdat het op die lijst staat ...... groet En wie bepalen dan zo'n hitlijst? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts