niels007 Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 Mensen, Mijn aardige broer heeft mij een jaar geleden zijn Denon DCD2560 speler (van +- 1991) gegeven. De laserunit (oid) was aan vervanging toe volgens de dealer, en ik denk dat ik dat merk aan het snelle overslaan bij krasjes die andere spelers niet deren, of b.v. het op de grond laten vallen van een dik tijdschrift.. Er zijn vast mensen die een goede indicatie kunnen geven van reparatiekosten, en misschien is er ook iemand bij die iets meer over deze serie Denon spelers kan vertellen qua verkrijgbaarheid van onderdelen etc. Hij slaat gelukkig nog niet over bij luid spelen, dus ik kan er nog mee leven.. Wel heb ik 1 van mijn favoriete CD's maarweer opnieuw gekocht omdat 't spelertje 'm niet meer trok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 december 2004 Report Share Posted 16 december 2004 niels007 said: Mensen, Mijn aardige broer heeft mij een jaar geleden zijn Denon DCD2560 speler (van +- 1991) gegeven. De laserunit (oid) was aan vervanging toe volgens de dealer, en ik denk dat ik dat merk aan het snelle overslaan bij krasjes die andere spelers niet deren, of b.v. het op de grond laten vallen van een dik tijdschrift.. Er zijn vast mensen die een goede indicatie kunnen geven van reparatiekosten, en misschien is er ook iemand bij die iets meer over deze serie Denon spelers kan vertellen qua verkrijgbaarheid van onderdelen etc. Hij slaat gelukkig nog niet over bij luid spelen, dus ik kan er nog mee leven.. Wel heb ik 1 van mijn favoriete CD's maarweer opnieuw gekocht omdat 't spelertje 'm niet meer trok Beste Niels, Ik zou eerst maar eens bij Penhold opvragen of de laser uberhaupt nog te krijgen is. Dit kan nog weleens een probleem worden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Niels Heb je de laser al een keer schoongemaakt met een wattenstaafje en alcohol? Als er "aanslag" op de lens zit, slaat de speler ook vaker over. Het laserlicht is dan door de aanslag minder fel qua itensiteit en minder gefocused {verstrooid licht}. En dat kan grote problemen geven. En als er geen laserunit meer verkrijgbaar is, dan kun je evt ook de itensiteit wel opschroeven dmv een potmeter. En ook de focusering van de laser. Vooral bij de oudere spelers zitten er potmeters op de print om de laser af te regelen. Dat je het maar even weet. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Edwin Snoek said: En als er geen laserunit meer verkrijgbaar is, dan kun je evt ook de itensiteit wel opschroeven dmv een potmeter. En ook de focusering van de laser. Vooral bij de oudere spelers zitten er potmeters op de print om de laser af te regelen. Dat je het maar even weet. Edwin Dat zou ik dan wel door een ter zake kundig iemand laten doen die weet waar ie mee bezig is. Er zelf aan gaan zitten draaien? Dan kan die speler gelijk bij de vuilnis als je niet tot de catagorie in de vorige alinea behoort. Maar dan zou je hier er geen vraag over stellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Hoeft niet per se, mijn Zonie (Denon gebruikte toch ook Sony loopwerken?) heb ik ook weer aan de praat gekregen (deed op den duur NIETS meer..) door de laserglijstangetjes schoon te maken en te smeren met naaimachineolie. Werkte perfekt bij mij Succes, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Edwin Snoek said: Niels Heb je de laser al een keer schoongemaakt met een wattenstaafje en alcohol? Als er "aanslag" op de lens zit, slaat de speler ook vaker over. Het laserlicht is dan door de aanslag minder fel qua itensiteit en minder gefocused {verstrooid licht}. En dat kan grote problemen geven. En als er geen laserunit meer verkrijgbaar is, dan kun je evt ook de itensiteit wel opschroeven dmv een potmeter. En ook de focusering van de laser. Vooral bij de oudere spelers zitten er potmeters op de print om de laser af te regelen. Dat je het maar even weet. Edwin Beste Edwin, Dat kun je dus NIET zomaar doen zonder scope en speciale afregel cd. Zomaar de intensiteit opschroeven kan gruwlijk verkeerd gaan! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts