bees Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 hoi pieploi! ik ben net verhuisd en heb al mijn hifi meuk veilig en onbeschadigd overgekregen.......... nu staat in mijn luister/huiskamer (ook in die volgorde tenslotte hebben we ook nog een enorme woonkeuken) al het spul wat er moet staan...... toch heb ik nog wat last van wat echo gebeuren beetje flutter als je in je handjes klapt...... hoe krijg ik dit weg? zit zelf te denken om nog een kast te plaatsen tegen de zijmuur...... wordt het daar veel beter van ? groet! op verzoek kunnen er wat foto's gemaakt worden en geupload... ;-) foto is te bezichtigen op... www.hifi.nl>uw sets> bas de vos of onderste link Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Is dat vloertapijt op de vloer. Gordijnen, wat meer meubels, wand tapijtjes...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 17 december 2004 Author Report Share Posted 17 december 2004 meer meubels is geen optie.... maar aan de linker zijmuur wil ik nog een cd/lp/dvd kast maken.... wellicht dat ik nog wat aan de achterwand moet hangen....... is idd halfhoog tapijt op de vloer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 meer meubels is geen optie....maar aan de linker zijmuur wil ik nog een cd/lp/dvd kast maken.... wellicht dat ik nog wat aan de achterwand moet hangen....... is idd halfhoog tapijt op de vloer.... echoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 17 december 2004 Report Share Posted 17 december 2004 Een grote boekenkast (met boeken) is een prima absorber. Het staat ook nog intellectueel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 enige dat nu echoooot is het kraken van mijn hersens......... morgen maar eens opzoek naar wat ideen voor kasten enzo... bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Flutter? Heb je een deskundige gevraagd bij de oplevering van je huis? Ik zou de verborgen gebreken claimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 ;-) wellicht is er markt voor audiofiele huizen met muren van masterbase , en sjoelbakschijven her en der aan het plafond.... zilver met goudgeinjecteerde deurkrukken etc../...... maar goed ik zal mijn bevindingen hier nog wel posten als ik weet hoe het afloopt:) bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Moet je eens bij mij thuis komen kijken... Ik heb me er ook suf over liggen bedenken hoe je een diffuser kan maken die niet opvalt in het interieur. En de oplossing was een groot cd rek ( 4 x 1,5 meter ) aan de muur bevestigen met hier en daar een opening ! Eventueel staande golven worden gedempt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 daar loop ik ook aan te denken, tot 80cm hoogte en 1,80 breed geschikt voor lp's en dan tot 1,80 hoog gescikt maken voor cd's onderste 80 cm worden dan 30 cm ofzo diep en bovenste stuk 13.... steken en d elp's en de cd's een stukje uit .... dit is nog slechts een gedachten schets ...... en zal dus nog verder moeten worden uitgewerkt..... op de link naar mijn set wordt straks ook een schets van mijn kamer toegevoegd....... thnx tot dusver (btw hoe zit dat met die openingen??? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
quad and more Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Kijk gerust eens op het linkje onder in mijn postings. Hierop kan je duidelijk zien wat ik bedoel. Overigens zijn dat foto`s van mij set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuiperik Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Afgelopen zomer ook een cd-rack gebouwd met een diffuser erin verwerkt. Zie mijn Website voor een bouwomschrijving. Het rack hangt achter mijn luisterplek. Er kunnen 189 cd's in en achter het doek zit een diffuserpaneel verwerkt. Hieronder nog een foto: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 december 2004 Author Report Share Posted 19 december 2004 absoluut mooi.... alleen ik moet het aan de zijmuur maken , kan dat ook of heeft het dan geen zin meer??? bb -die weinig akoestikaas gegeten heeft- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 Is deze roomdevider van IKEA, die tevens bij veel mensen dienst doet als LP opbergsysteem, geen optie. (of is 't wellicht net iets te groot) Het is betaalbaar, en je kunt er veel LP's in kwijt, en ik zou me kunnen voorstellen dat 't als diffuser ook aardig werkt. (ook in andere kleuren verkrijgbaar) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 december 2004 Author Report Share Posted 19 december 2004 hahahahahhahaha <quote> Biedt plaats aan mini hi-fi sets. </quote> hihihihi blijkbaar weten ze dat die kasten hier aangeprijsd worden:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts