smout Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 Ik heb een JVC RX-554R reciever. Al een wat oudere dolby surround reciever dus. Hierbij heb ik een JVC DVD speler maar die speelt geen gebrande DVD's dus op zoek naar een nieuwe. Eerst Philips 630 gekocht maar wanneer ik bij audio cd's naar het volgende nummer ga hoor ik KRAK cq TIK in de speakers. Het zelfde bij DVD's wanneer ik van film naar menu ga e.d. Philips vervloekt en een Pioneer DV-470 gekocht. Die zou een beter audiogedeelte hebben maar nog steeds het zelfde probleem. Met de oude DVD speler en de CD speler heb ik dit probleem niet. Ligt dit aan mijn versterker? Hoe kan ik dit oplossen? Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
smout Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 Even ter info. Wat heb ik al geprobeerd: - Andere tulp kabel - Andere ingang op de versterker - Verder van de versterker geplaatst Moet ik ervan uitgaan dat mijn versterker te oud is om met die DVD spelers om te gaan? Kan het me haast niet voorstellen. Dit forum moet toch vol zitten met mensen voor wie dit een een tweetje is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 18 december 2004 Report Share Posted 18 december 2004 je dvd speler geeft gewoon een lijn signaal af netzoals bijna alle andere audio speeltjes dus dat mag absoluut geen probleem zijn...... doet dit zich voor bij zowel gebrande als originele cd's/dvd's? groet, bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
smout Posted 18 december 2004 Author Report Share Posted 18 december 2004 Het doet zich bij alle soorten schijfjes voor. Gebrand, orgineel, nieuw, beschadigd, CD-r, DVD maakt niet uit. Dit kan dus officieel niet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 nou ik bedoel te zeggen dat je versterker en dvd speler nit uncompatible met elkaar kunnen zijn...... maar als het zich bij alle dvd spelers voor doet die je tot dusver hebt geprobeerd dan zou het toch wel iets met je versterker kunnen zijn....... kan je niet van iemand even een versterker lenen??? bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
smout Posted 19 december 2004 Author Report Share Posted 19 december 2004 Een versterker lenen, mmm... Heb vanmiddag wel nog een derde DVD-speler geprobeerd maar met hetzelfde effect. Alleen mijn oude JVC speler doet het wel goed. Maar het kan toch niet zo zijn dat merken niet compatible zijn, zoals je zelf ook zegt. Ook nog alle andere apparaten ontkoppeld maar ook dat helpt niet. Moet je je versterker aarden? Kan dat het zijn? Anders ben ik toch bang dat het aan die versterker ligt hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 19 december 2004 Report Share Posted 19 december 2004 kan natuurlijk geen kwaad om het eens te proberen.... ;-) ik blijf het vaag vinden..... en zou zelf geen oplossing weten.... wellicht als je eens contact opneemt met een (hifi) dealer dat die het weet? bb Link to comment Share on other sites More sharing options...
robbie b Posted 23 december 2004 Report Share Posted 23 december 2004 Dag Smout, ik denk dat je met je apparatuur geen probleem hebt maar dat je moet zoeken in de stroom voorziening. Waarschijnlijk zijn de klikken die je hoort het schakelen van een of andere elektrisch apparaat zoals, CV, koelkast, lichtschakelaars, boilers, verwarming airco en noem maar op. Ik heb het zelfde fenomeen gehad met een Duson versterker die daarvoor ook terug geweest is maar ook na aanpassingen, extra net filter, het blijft doen. Probeer boven water te halen welke apparaat stoort en zet op dit apparaat een extra filter. succes Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts