Jump to content

kraakende ''s''

rirarob
 Share

Recommended Posts

hallo,

ik heb een probleem bij het afspelen van cd's op mn yamaha dvd s-540.

de versterker is ook een yamaha en wel de rx-v596rds.

tijdens het afspelen hoor je bij een s-klank een soort gekraak at zeeer storend is!!

ik dacht dat dit aan mn wat oudere jbl speakers lag, en heb dus een set magnat vector77 gekocht.

super geluid, alleen nog steeds dat irrirtante kraakgeluid bij sommige s-en.

ik kan het niet goed omschrijven, maar tis een soort mix van ruis en kraak, en alleen bij een s-klank, en nieteens altijd volgens mij.

weet iemand wat hiervan de oorzaak kan zijn?? ben desperate aan het worden.. :confused:

ik hoop dat dit niet een super newbie vraag is die bij de mensen hier als irritant ervaren wordt.. alsjeblieft, ik moet hier een oplossing voor vinden.

alvast bedankt,

rob

bedankt voor je reactie,

ik heb geprobeert wat ik kon,

-een andere ingang op de versterker hielp niets.

-een andere uitgang (speakers) veranderde ook niets.

-andere kabels ook niet.

mijn gevoel zegt dat het dus aan de dvd speler ligt, maar ik heb niet een andere op dit te proberen. zsm zal ik er ergens een lenen, en dan de uitkomst hier plaatsen; heeft iemand ondertussen een ander/beter idee dan hou ik me zeeeer aanbevolen!!

rob

ik heb ondertussen van alles geprobeerd, het gekraak was ook te horen via de koptelefoon uitgang van de versterker.

nu heb ik een andere cd speler aangesloten via de aux-in en dan is het probleen weg..

ik verdenk dus weer mn dvd speler, kan het probleem ook komen vanwege een vuile laserkop f zoiets (zeg maar cleaner cdtje erover en weg is uw probleem???) of is dit te makkelijk gedacht?

alle verse ideeen zijn welkom..

rob

Als het aleen het linker of rechter kanaal betreft zou het een slechte soldering of in de elektronica na de dac kunnen liggen. Een kraak in beide kanalen tegelijk lijkt me in het digitale deel te zitten.

Als je er nog garantie op hebt zou ik er niet aan gaan knutselen. Anders zou je met een wattenstaafje en wat medicinale alcohol (drogist) je lens kunnen proberen schoon te maken. Maar ik betwijfel of dat het probleem is.

• 4 weeks later...

nou tis bekend....

bij de winkel hebben ze hem uitgebreidt?? getest en als resultaat kwam eruit dat er een nieuwe laserunit in moet.

helaas kippengaas, dat doen we dus niet.

nu kijk ik voor een andere speler, en mn oog is gevallen voor de s550, of de s830 van yamaha omdat ik er een wil die qua uiterlijk bij mn versterker past.

het prijsverschil is 300 euri, en mn vraag is of dat dit ook terug te horen is?

op verschilende forums worden tegengestelde dingen gezegd, vooral over de s550. de ene keer is ie goed, de volgende keer weer waardeloos ;):huh:

kan iemand hier iets zinnigs over zeggen of is het gewoon gokken...

rob

nou tis bekend....

bij de winkel hebben ze hem uitgebreidt?? getest en als resultaat kwam eruit dat er een nieuwe laserunit in moet.

nu kijk ik voor een andere speler, en mn oog is gevallen voor de s550, of de s830 van yamaha omdat ik er een wil die qua uiterlijk bij mn versterker past.

op verschilende forums worden tegengestelde dingen gezegd, vooral over de s550. de ene keer is ie goed, de volgende keer weer waardeloos ;):huh:

rob

Niks gokken, gewoon eerst thuis luisteren of het wat is.

nou tis bekend....

rob

geloof alleen je eigen oren en ogen en ga voor de klank niet te veel af op het oordeel van andere mensen want iedereen heeft andere maatstaven.

Veel succes

Marcel