robbie Posted 25 januari 2001 Report Share Posted 25 januari 2001 Op mijn sony str 840 versterker zit een schakelaar voor 4-8 ohm impedantie.Op mijn jamo surroundspeakerset staat echter 6 ohm.Op welke stand moet ik de schakelaar zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lange Posted 29 januari 2001 Report Share Posted 29 januari 2001 Het werkelijke verschil tussen een l.s. van 4 en 8 ohm is 0.5 ohm als een l.s. nergens een impedantie lager dan 3,2 heeft wordt hij nominaal 8 ohm genoemd een 4ohms l.s. is dan min. 2.7 ohm Jouw versterker kan je gewoon op 4 ohm zetten, dit is voldoende omdat deze tot 8 ohm nominaal aankan (tussen 4 en 8 ohm) bij l.s. van 8 ohm en hoger moet je de scakelaar op 8 ohm zetten. Succes, Arjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lange Posted 29 januari 2001 Report Share Posted 29 januari 2001 Het werkelijke verschil tussen een l.s. van 4 en 8 ohm is 0.5 ohm als een l.s. nergens een impedantie lager dan 3,2 heeft wordt hij nominaal 8 ohm genoemd een 4ohms l.s. is dan min. 2.7 ohm Jouw versterker kan je gewoon op 4 ohm zetten, dit is voldoende omdat deze tot 8 ohm nominaal aankan (tussen 4 en 8 ohm) bij l.s. van 8 ohm en hoger moet je de scakelaar op 8 ohm zetten. Succes, Lange Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts