Jump to content

Usher R1.5

pietje bell
 Share

Recommended Posts

Ha Bas,

Even terugkomende op de sound van de Threshold's. Ze zijn in inderdaad staat een smooth en ontzettend glad gepolijst midden gebied te laten horen. Vooral een vrouwenstem schittert, is natuurlijk en ontzettend grijpend. Het is niet gelogen als ik zeg dat ik gister met sommige stukken met een brok in mijn keel heb zitten luisteren. :huh: Zoals je zegt is een Bryston een stukje brutaler en zal ook meer drive laten horen. Toch zijn de Threshold's in staat gigantische dynamiek sprongen onvervormd, zonder het knijp effect en krachtig te plaatsen (geloof me als ik zeg dat er weinig versterkers zijn die dit kunnen). Shostakovich wordt dan een belevenis en als de ogen worden gesloten, ben je "er bij". Instrumenten zijn ontzettend natuurlijk, worden met ontzettend hoge resolutie en verfijning weergegeven. Zelden heb ik het op deze manier gehoord! Wat betreft het laag heb ik ook verbetering gehoord vergeleken met de Crown en van Medevoort. Deze genoemde versterker zijn in staat een puntig, drukkend en schoppend laag weer te geven. Dat was te horen op mijn Audiolab's, maar nu met de Threshold's wordt het laag veel beter naar onderen afgerond zonder dat ik de kenmerkende eigenschappen van de vM en Crown moet missen. Het was net of miste er bij de vM en Crown in de onderste registers kracht en energie. Mede daardoor ontvang ik ook meer akoestische informatie (in het laag vooral, maar ook in het verdere frequentie bereik). Het uitsterven van klanken gebeurt heel nauwkeurig zonder dat het alweer wordt verdoezeld door andere klanken/instrumenten. Al met al wordt er een plaatje neergezet wat een lust is voor het oor.. :rolleyes:

mvg, PD Hogeterp B)

Ha Bas,

Even terugkomende op de sound van de Threshold's. Ze zijn in inderdaad staat een smooth en ontzettend glad gepolijst midden gebied te laten horen. Vooral een vrouwenstem schittert, is natuurlijk en ontzettend grijpend. Het is niet gelogen als ik zeg dat ik gister met sommige stukken met een brok in mijn keel heb zitten luisteren. :huh: Zoals je zegt is een Bryston een stukje brutaler en zal ook meer drive laten horen. Toch zijn de Threshold's in staat gigantische dynamiek sprongen onvervormd, zonder het knijp effect en krachtig te plaatsen (geloof me als ik zeg dat er weinig versterkers zijn die dit kunnen). Shostakovich wordt dan een belevenis en als de ogen worden gesloten, ben je "er bij". Instrumenten zijn ontzettend natuurlijk, worden met ontzettend hoge resolutie en verfijning weergegeven. Zelden heb ik het op deze manier gehoord! Wat betreft het laag heb ik ook verbetering gehoord vergeleken met de Crown en van Medevoort. Deze genoemde versterker zijn in staat een puntig, drukkend en schoppend laag weer te geven. Dat was te horen op mijn Audiolab's, maar nu met de Threshold's wordt het laag veel beter naar onderen afgerond zonder dat ik de kenmerkende eigenschappen van de vM en Crown moet missen. Het was net of miste er bij de vM en Crown in de onderste registers kracht en energie. Mede daardoor ontvang ik ook meer akoestische informatie (in het laag vooral, maar ook in het verdere frequentie bereik). Het uitsterven van klanken gebeurt heel nauwkeurig zonder dat het alweer wordt verdoezeld door andere klanken/instrumenten. Al met al wordt er een plaatje neergezet wat een lust is voor het oor.. :rolleyes:

mvg, PD Hogeterp B)

ik heb het gevoell dat de speakers veeeels te dicht bij elkaar staan.

zo kun je geen oordeel geven.

Ha Bas,

Even terugkomende op de sound van de Threshold's. Ze zijn in inderdaad staat een smooth en ontzettend glad gepolijst midden gebied te laten horen. Vooral een vrouwenstem schittert, is natuurlijk en ontzettend grijpend. Het is niet gelogen als ik zeg dat ik gister met sommige stukken met een brok in mijn keel heb zitten luisteren. :huh: Zoals je zegt is een Bryston een stukje brutaler en zal ook meer drive laten horen. Toch zijn de Threshold's in staat gigantische dynamiek sprongen onvervormd, zonder het knijp effect en krachtig te plaatsen (geloof me als ik zeg dat er weinig versterkers zijn die dit kunnen). Shostakovich wordt dan een belevenis en als de ogen worden gesloten, ben je "er bij". Instrumenten zijn ontzettend natuurlijk, worden met ontzettend hoge resolutie en verfijning weergegeven. Zelden heb ik het op deze manier gehoord! Wat betreft het laag heb ik ook verbetering gehoord vergeleken met de Crown en van Medevoort. Deze genoemde versterker zijn in staat een puntig, drukkend en schoppend laag weer te geven. Dat was te horen op mijn Audiolab's, maar nu met de Threshold's wordt het laag veel beter naar onderen afgerond zonder dat ik de kenmerkende eigenschappen van de vM en Crown moet missen. Het was net of miste er bij de vM en Crown in de onderste registers kracht en energie. Mede daardoor ontvang ik ook meer akoestische informatie (in het laag vooral, maar ook in het verdere frequentie bereik). Het uitsterven van klanken gebeurt heel nauwkeurig zonder dat het alweer wordt verdoezeld door andere klanken/instrumenten. Al met al wordt er een plaatje neergezet wat een lust is voor het oor..  :rolleyes:

mvg, PD Hogeterp  B)

ik heb het gevoell dat de speakers veeeels te dicht bij elkaar staan.

zo kun je geen oordeel geven.

vanaf hear kun jij daar al helemaal geen oordeel over geven.. <_<-_-