Jump to content

synthese 2

Niels62
 Share

Recommended Posts

Ik heb een set synthese 2 telefoon speakers model jaren 80 en ben die aan het opknappen ik probeer all maanden der achter te komen wat de type nummers zijn van de laag mid en hoog units ik ben der onder tussen wel achter dat de fabrikant seas is maar verder kom ik niet ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en of mischien de vervangende units kent

afz niels

Guest muziekfreak

Hoi mede synthese liefhebber lol

Ik heb de s3 en het zijn idd seas units, Die zijn tebestellen bij floating systems. De seasunits wat ze hier ook zeggen zijn custommade voor de synthese series. En de prijzen zijn niet gering.

4 schuimdoppen kosten 130euro

tweeter rond de 125euro [perstuk] midtoners rond de 135 [perstuk]

De s3 is nagenoeg hetzelfde als de s2 zeker qua units [enigste verschil jou transmissielijn is groter] ivm de s3.

Kijk even op mijn website bij de s3 onderaan de pagina staat de link naar hun website...mailtje sturen en je heb zo bericht terug de service is uitmuntend bij hun!] ;)

Ik heb een set synthese 2 telefoon speakers model jaren 80 en ben die aan het opknappen ik probeer all maanden der achter te komen wat de type nummers zijn van de laag mid en hoog units ik ben der onder tussen wel achter dat de fabrikant seas is maar verder kom ik niet ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en of mischien de vervangende units kent

afz niels

De units zijn van SEAS dat klopt maar echt speciaal(ontworpen) zoals hier wordt beweerd zijn ze naar mijn idee niet .

Exact dezelfde units zijn leverbaar van SEAS oa bij Speaker & Co.

Zelf heb ik voor de S1 gekozen voor een andere hoog unit een non fluid welke naar mijn idee beter klinkt.

musicfreak bedankt voor de tip

don van der deijl ook bedankt voor de tip alleen het probleem is dat

dat ik alleen het type nummer heb van de woofer de mid en hoog

ontbreken als iemand mij kan helpen aan het type nummer van de mid en hoog

kan ik het welicht proberen of seas ze heeft of niet en anders bestel ik ze bij floating want ik wil wel het orginel synthese geluid hebben

Kijk even op mijn website bij de s3 onderaan de pagina staat de link naar hun website...mailtje sturen en je heb zo bericht terug de service is uitmuntend bij hun!]

Tuurlijk, het is een belgisch bedrijf :P

Heb zelf de zuil synthese2 gekocht voor 375 Eurie. Beste aanschaf ooit.

Als ik nog eens speakers koop zullen het ofwel dezelfde zijn, ofwel het telefoonmodel.

Superspeakers voor alles. Zelfs house en techno kun je er op spelen zonder dat het na 10 minuten vermoeiend wordt.

Guest muziekfreak

kan ik het welicht proberen of seas ze heeft of niet en anders bestel ik ze bij floating want ik wil wel het orginel synthese geluid hebben

Mail ff naar floating [ron] die man helpt je graag op weg ;)

Ik lees op steeds meer foras,goede dingen over de synthese speakers..zomaar een ingeving van mijn kant uit. keertje bijelkaar komen en luisteren enzo..ik ken bv de zuilen weer niet van klank enz. Is zomaar een ideetje :)

Wat ik al zij Speaker&co weet je echt wel te vertellen wat voor units er in gezeten hebben en voeren het gehele programma van SEAS dus geen probleem.

Bij synthese zelf kopen is een dief van je eigen portemonee zijn moest voor die foamdoppen echt schandalig veel betalen.

De service is wel uit de kunst binnen een week had ik ze.

Guest muziekfreak

Ja idd die schuimdoppen zijn aso duur!! Die van mij zijn nogwel goed [lichtelijk broos] maar als iedereen er met zijn fikken vanaf blijft is er niets aan de hand ;)

Ja idd die schuimdoppen zijn aso duur!! Die van mij zijn nogwel goed [lichtelijk broos] maar als iedereen er met zijn fikken vanaf blijft is er niets aan de hand ;)

HAHAHAHA dat klopt helemaal alleen hadden wij toen dus een kleine die er een paar keer aanzat en ze waren dus aan het vergaan en dan vallen ze gewoon uit elkaar .

Ach nu zien ze er weer helemaal netje,s uit nieuwe doppen nieuwe midtoners en andere tweeters en dat kan nog jaren mee want ik wil geen andere speaker ik geloof in groot ik houd niet van kleine opgefokte speakers.

MAAR mooi vind ik ze dus nog steeds niet het is de klank en ja daaraan raak je verslaaft.

Guest muziekfreak

afz niels

De units zijn van SEAS dat klopt maar echt speciaal(ontworpen) zoals hier wordt beweerd zijn ze naar mijn idee niet .

Exact dezelfde units zijn leverbaar van SEAS oa bij Speaker & Co.

Zelf heb ik voor de S1 gekozen voor een andere hoog unit een non fluid welke naar mijn idee beter klinkt.

En toch is het zo...waarom denk je anders dat er nergens op de units nummer tevinden zijn [op de woofer na] trek je filter ereens uit zie jij serienummers op de spoelen [keramisch geval] nope...slim trucje van floating :D;)

En over grote speakers...tja ik bedoel ik heb ze gehad waarbij de de s1 een ukkie is...en het bewijs is geleverd dat groot ook niet alles zeggend is. Zal het je nog sterker vertellen,voordat ik van synthese gehoord had dacht ik er precies hetzelfde over als jij ;)

Guest muziekfreak

Blijft leuk dit soort opmerkingen we weten het allemaal beter en denken meteen dat fabrikanten je beflikkeren [als het ware] prima natuurlijk....ik geloof hun eerder als een diy'er die het niet meer weet :D no offence natuurlijk. Is puur een menigsverschil ;)

Guest muziekfreak

Kijk luister ik weet dat er eentje is [rudi] die heeft de s1 zwaar gemod in zijn huiskamer staan met thiel units en volgens mij eton woofers. Dit is wel mooi natuurlijk en geil om tezien en waarschijnlijk ook wel om tehoren. Maar in mijn ogen verneuk je toch het orgineel geluid van je synthese? of lul ik nou uit mijn nek.

Daarom zeg ik ook is een meningsverschil. Ik geloof eerder de fabrikant die gewoon mij normaal tewoord staat ectra als ie zegt tegen mij "het zijn custom units op de woofer na [waar ook een serienummer opstaat overigens]"

Als een diyer die het niet meer weet ;) Als ik zo mijn synthese zou moeten modden kan ik netzo goed doorsparen voor een mooie thiel ofzo. Zo zie ik het dan weer :D Niettemin wel apart die mod eerlijk is eerlijk..maar units vervangen kun je niet zomaar doen lijkt mij zeker als je de parameters van de units geeneens weet :ph34r: maar klinkt het mooier nou prima toch xperiment geslaagd zoveel geld heb ik niet om dat zomaar ff tedoen ;)

Endus sherwin maak jij die dag niet meer mee..de enigste die er met zijn fikken aan mag komen als het daarop aankomt is floating zelf [want ze worden ieder jaar ge-update geld ook voor de s3 ] dan weet ik zeker dat het goed gebeurt. Ik blijf er lekker vanaf :D

HAHAHAHA dat klopt helemaal alleen hadden wij toen dus een kleine die er een paar keer aanzat en ze waren dus aan het vergaan en dan vallen ze gewoon uit elkaar .

En je hebt BamBam nu zover dat hij eraf blijft :unsure: Of heb je nu hetzelfde met WhamWham :unsure:

HA ha nee Henk ze blijven er nu van af die jongste heeft nooit aan de speakers gezeten gelukkig .

De oudste deed het toen niet met opzet maar hij moest zich zonodig vasthouden aan de vergane dop en dat ging niet goed.

Bewust ga ik niet zeggen AFBLIJVEN want als ik bij mezelf naga dan weet ik nog wel dat het dan juist leuk is en het werkt mijn apparatuur ziet er nog smetteloos uit zo nu en dan een vingertje er op maar dat is dan ook alles.

De TV is een heel andere zaak die heeft de oudste al een paar keer over de zijk gekregen zodat er een software reboot moest worden uitgevoerd om weer TXT te krijgen.

Tja ik geef dan ook niets om TV,s

Guest muziekfreak

Eindelijk iemand die het wel inziet..dat de mids en tweeters custom zijn :rolleyes:

Valt wel op trouwens maar ik heb nog nooit zoveel topics gezien over de synthese's. Alhoewel deze speakers toch al een tijdje verkrijgbaar zijn..Dit soort topics bevestigd het gegegeven dat ik zeker een goede koop heb gedaan. En niet zomaar een boxje gekocht heb. Heerlijk gevoel is dat :D

Om je eerlijk tevertellen flip ik hem helemaal als iemand aan mijn set komt,tenzij ik zeker weet dat diegene weet hoe het werkt ectra. Valt ook op sinds ik de syntheses heb hebben de mensen de neiging om aan dat kolom tegaan zitten frunniken met alle gevolge van dien als ik niet uit mijn slof schiet "HEIIIJ AFBLIJVEN AUB IS GEEN SPEELGOED" zo hard dat de reacties hetzelfde zijn :blink::blink: sorry ik wist niet dat dat mocht :unsure:

Nahja kijken doe je met je oogjes niet met je handen ja toch :D

Eindelijk iemand die het wel inziet..dat de mids en tweeters custom zijn :rolleyes:

Valt wel op trouwens maar ik heb nog nooit zoveel topics gezien over de synthese's. Alhoewel deze speakers toch al een tijdje verkrijgbaar zijn..Dit soort topics bevestigd het gegegeven dat ik zeker een goede koop heb gedaan. En niet zomaar een boxje gekocht heb. Heerlijk gevoel is dat :D

Om je eerlijk tevertellen flip ik hem helemaal als iemand aan mijn set komt,tenzij ik zeker weet dat diegene weet hoe het werkt ectra. Valt ook op sinds ik de syntheses heb hebben de mensen de neiging om aan dat kolom tegaan zitten frunniken met alle gevolge van dien als ik niet uit mijn slof schiet "HEIIIJ AFBLIJVEN AUB IS GEEN SPEELGOED" zo hard dat de reacties hetzelfde zijn :blink::blink: sorry ik wist niet dat dat mocht :unsure:

Nahja kijken doe je met je oogjes niet met je handen ja toch :D

HAHAA net een verkoper ik heb me dat wat horen zeggen kijken doen we met de oogje,s jongeman maar ik MOEST altijd als klein jochie er aan zitten was toen al helemaal apparaten gek.

Bij mij zitten bezoekers er niet aan en als ze er al aanzitten so what?

Leuker vind ik de reacties wat heb jij daar nu?

Wat zijn dat voor wanstaltige dingen hahaha ja het is me allemaal gezegd.

Ik kan me niet heugen dat iemand vertelde dat ze mooi waren een uitzondering maar daar gaat het niet om.

Een paar weken geleden had ik bezoek van een oud klasgenoot, daar was ik al geweest en had zijn SONY 5.1 set beluisterd klonk niet eens slecht maar geen power geen body hij had The Wall aangezet van Pink Foyd op dvd dus en juist het begin is grappig met die ontploffingen machtig stuk gewoon(pracht film)

Nu hij kwam dus bij mij en ik dus dezelfde film aangezet heel rustig eerst en toen dus die bom en hahaha hij en zijn vrouw schrokken zichtbaar van al dat geweld en ik kwam niet meer bij hun kinderen bijna huilen hahahaha.(was wel zielig)

Tja daar zit je dan stereo met 2 oude speakers tegen een nieuwe surround set en dan te bedenken dat mijn situatie wat acoustiek betreft ronduit slecht is.

Er werd die dag niet meer over surround en kleine setje,s gerept er werd helemaal niet meer gesproken over muziek snappen jullie dat nu?

Guest muziekfreak

MAW jij hebt geld genoeg voor een paar schuimrubber doppen van 130euro?Het is verdomme geen speelgoed waar je over lult. Willen ze ergens graag aanzitten heb ik ergens in de kast nog wel een tonka truck liggen ofzo. Van mijn stereo afblijven ik heb een urc die zijn gemaakt om dit soort dingen tevoorkomen. Bij een ander doe ik het ook niet.

Ik maak het zelfs mee met mijn vorige speakers de Infinity kappa 9, de fronten waren ervanaf en die gast gaat op zijn dooie gemak de 12" woofers instaan drukken. Jewilt niet weten wat ik toen dacht :mad2:

Ijk heb altijd grote speakers gehad 150 hoog tot zelfs 180hoog per kant heel raar aar waar,hoe groter de speakers destemeer willen ze er met hun fikken aankomen. Ik begrijp die drang dus echt niet een klein kind ala snap ik het nog wel van. Maar een volwassen vent toch zeker niet die moet wel beter weten. Zit er zelfs aantedenken een groot bord teschilderen AFBLIJVEN STEL NOOBS! :lol: dat gaat wel erg ver.

Ik kan er niets aan doen ik ben ontzettend zuinig op mijn spul. En tuurlijk ooit heb je met het verschuiven weleens een krasje [dan baal ik als een stekker] maar ik heb bv mijn vorig amps weggedaan aan een forumlid. Die msnde mij later zeg heb jij die in de wax gezet ofzo!!! Die amps waren jaartje of 8 oud ofzo ]sphinx project twelve] zo ga ik om met mijn spullen,was geen wax overigens was een ander goed schoonmaak middel ;)

MAW jij hebt geld genoeg voor een paar schuimrubber doppen van 130euro?Het is verdomme geen speelgoed waar je over lult. Willen ze ergens graag aanzitten heb ik ergens in de kast nog wel een tonka truck liggen ofzo. Van mijn stereo afblijven ik heb een urc die zijn gemaakt om dit soort dingen tevoorkomen. Bij een ander doe ik het ook niet.

Ik maak het zelfs mee met mijn vorige speakers de Infinity kappa 9, de fronten waren ervanaf en die gast gaat op zijn dooie gemak de 12" woofers instaan drukken. Jewilt niet weten wat ik toen dacht :mad2:

Ijk heb altijd grote speakers gehad 150 hoog tot zelfs 180hoog per kant heel raar aar waar,hoe groter de speakers destemeer willen ze er met hun fikken aankomen. Ik begrijp die drang dus echt niet een klein kind ala snap ik het nog wel van. Maar een volwassen vent toch zeker niet die moet wel beter weten. Zit er zelfs aantedenken een groot bord teschilderen AFBLIJVEN STEL NOOBS! :lol: dat gaat wel erg ver.

Ik kan er niets aan doen ik ben ontzettend zuinig op mijn spul. En tuurlijk ooit heb je met het verschuiven weleens een krasje [dan baal ik als een stekker] maar ik heb bv mijn vorig amps weggedaan aan een forumlid. Die msnde mij later zeg heb jij die in de wax gezet ofzo!!! Die amps waren jaartje of 8 oud ofzo ]sphinx project twelve] zo ga ik om met mijn spullen,was geen wax overigens was een ander goed schoonmaak middel ;)

HAHAHAHA ik begrijp je wel maar ik zit er niet zo mee en ja natuurlijk die doppen zijn (te) duur en ik heb er het geld niet voor over en dus zal iemand die ze verziekt in de buidel moeten tasten.

Zo moet ik ook het doek voor de transmissie uitgang nog eens vervangen daar was de kat zo dol op (R.I.P)

Krasje,s en deukje,s ik heb er zo,n hekel aan het kleinste krasje op een van mijn componenten vind ik vreselijk maar goed het wordt gebruikt en ook wel eens verhuist en dus ontkom je er niet altijd aan dat er kleine beschadigingen optreden.

Gelukkig zijn ze bij mij bijna niet zichtbaar en dat na 14 jaar .

De cd speler die ik nog niet zo lang geleden 2 de hands kocht was zo vies daar ben ik een tijd mee bezig geweest daar kan ik dus niet tegen gelukkig viel het met krasje,s mee.

Eindelijk iemand die het wel inziet..dat de mids en tweeters custom zijn  :rolleyes:

Valt wel op trouwens maar ik heb nog nooit zoveel topics gezien over de synthese's. Alhoewel deze speakers toch al een tijdje verkrijgbaar zijn..Dit soort topics bevestigd het gegegeven dat ik zeker een goede koop heb gedaan. En niet zomaar een boxje gekocht heb. Heerlijk gevoel is dat  :D

Om je eerlijk tevertellen flip ik hem helemaal als iemand aan mijn set komt,tenzij ik zeker weet dat diegene weet hoe het werkt ectra. Valt ook op sinds ik de syntheses heb hebben de mensen de neiging om aan dat kolom tegaan zitten frunniken met alle gevolge van dien als ik niet uit mijn slof schiet "HEIIIJ AFBLIJVEN AUB IS GEEN SPEELGOED" zo hard dat de reacties hetzelfde zijn  :blink:  :blink:  sorry ik wist niet dat dat mocht  :unsure:

Nahja kijken doe je met je oogjes niet met je handen ja toch  :D

HAHAA net een verkoper ik heb me dat wat horen zeggen kijken doen we met de oogje,s jongeman maar ik MOEST altijd als klein jochie er aan zitten was toen al helemaal apparaten gek.

Bij mij zitten bezoekers er niet aan en als ze er al aanzitten so what?

Leuker vind ik de reacties wat heb jij daar nu?

Wat zijn dat voor wanstaltige dingen hahaha ja het is me allemaal gezegd.

Ik kan me niet heugen dat iemand vertelde dat ze mooi waren een uitzondering maar daar gaat het niet om.

Een paar weken geleden had ik bezoek van een oud klasgenoot, daar was ik al geweest en had zijn SONY 5.1 set beluisterd klonk niet eens slecht maar geen power geen body hij had The Wall aangezet van Pink Foyd op dvd dus en juist het begin is grappig met die ontploffingen machtig stuk gewoon(pracht film)

Nu hij kwam dus bij mij en ik dus dezelfde film aangezet heel rustig eerst en toen dus die bom en hahaha hij en zijn vrouw schrokken zichtbaar van al dat geweld en ik kwam niet meer bij hun kinderen bijna huilen hahahaha.(was wel zielig)

Tja daar zit je dan stereo met 2 oude speakers tegen een nieuwe surround set en dan te bedenken dat mijn situatie wat acoustiek betreft ronduit slecht is.

Er werd die dag niet meer over surround en kleine setje,s gerept er werd helemaal niet meer gesproken over muziek snappen jullie dat nu?

wat is er nou zo bijzonder aan surround

wat is er nou zo bijzonder aan surround

Een goede(dure) Surround set KAN heel goed klinken wanneer de software ook nog eens in orde is en derhalve voor deze gemasterd is.

Helaas zie en hoor je te veel opnames die destijds in stereo waren opgenomen welke opnieuw worden uitgebracht in dolby digital en daar zit denk ik niemand echt op te wachten.

De budget surround setje,s klinken soms helemaal niet slecht maar daar houdt het dan ook echt op vind ik.