Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Sodejuu,

is dat een opgerold condoom met gouden rand? Komt wel sjiek over bij de dames!

Hubertinus

:P:D:lol:

Nee, het is gewoon een setje AZE dempers

BTW, als alles goed gaat ben ik binnenkort eigenaar van een setje Telefunken CCa goldpin buisjes voor in de MF X-Can V2 :DB)

De TNT tests kende ik al. Was een van aanzetters tot de aanschaf.

Het zit een Scheu Silver Coil Low Output erin, Hij is gemaakt door Benz-Micro op eigen specificatie.

Hier is een photo ervan op de oude speler.

download.do?file=scheu_red.JPG

Issie nieuw of is dat die wat Werner te koop had staan (waar trouwens hoogstwaarschijnlijk niks mis mee is) :confused::)

Na lange tijd afwezig te zijn geweest, heb ik besloten me maar eens te melden, en wat aktiever deel te gaan nemen.

Sinds eind vorig jaar, dit juweeltje in huis :rolleyes:

nuxc.jpg

Niet in RAL kleur, maar in het prachtige walnoten hout :rolleyes:

Diapason NUX

Na lange tijd afwezig te zijn geweest, heb ik besloten me maar eens te melden, en wat aktiever deel te gaan nemen.

nuxc.jpg

Diapason NUX

Dit vind ik een speaker met klasse. B)

Ik ben het ook met Nando eens: zo'n speaker hoort in houtmotief of echt hout afgewerkt te zijn.

Gefeli. :D

HFN test- LP.

Begeleidend verhaal vind ik erg beperkt en beetje tegenstrijdig. Ik bedoel: de protractor met 2 nulpunten zou alleen voor 9" - armen zijn, terwijl die punten 60 en 121 mm mi. voor elke armlengte kunnen worden toegepast.

Over de trackingtests wordt mi te weinig uitleg gegeven. En sommige tracks zijn mi. identiek maar worden toch aan onderling verschillende tests toegeschreven.

Hmmm. Valt toch wat tegen. Zelfs voor dat geld...

Jan.

HFN test- LP.

Begeleidend verhaal vind ik erg beperkt en beetje tegenstrijdig. Ik bedoel: de protractor met 2 nulpunten zou alleen voor 9" - armen zijn, terwijl die punten 60 en 121 mm mi. voor elke armlengte kunnen worden toegepast.

Over de trackingtests wordt mi te weinig uitleg gegeven. En sommige tracks zijn mi. identiek maar worden toch aan onderling verschillende tests toegeschreven.

Hmmm. Valt toch wat tegen. Zelfs voor dat geld...

Jan.

Hoi Jan,

Er zijn meer mensen die de handleiding wat sumier cq lastig vinden. We hebben het een tijdje geleden over dit item gehad en ik had voor iemand anders een iets uitgebreidere beschrijving in het Nederlands gemaakt. Dat dokument heb je als ik me niet vergis. Je zou eea nog verifi

Sinds eind vorig jaar, dit juweeltje in huis  :rolleyes:

nuxc.jpg

Niet in RAL kleur, maar in het prachtige walnoten hout  :rolleyes:

Diapason NUX

Hoi Ruud,

Da's echt al een tijd geleden. We dachten al dat je helemaal met de hifi-hobby gestopt was :blink::rolleyes: Ik had wel al gezien dat je met kerst al een beetje op het forum aan het rondneuzen bent geweest ;)

Het zijn erg mooie speakers en ze klinken super. Ik heb ze al eens ergens kunnen beluisteren op een Pathos versterker klonk het erg goed.

Gefeliciteerd met je nieuwe speakers. B)

nuxc.jpg

Diapason NUX

Ha die Ruud-F,

Fijn weer wat van je te horen, nog de beste wensen voor 2005.

Natuurlijk van Harte Gefeliciteerd met de aanschaf van een paar Diapason

Heeeee Ruud_F,

Welcome back! :)

Da's een heele tijd geleden.

Dus, de grote ASW's zijn de deur uit, zie ik.

We hebben dus blijkbaar ook dezelfde smaak qua luidsprekers.

De Diapason NUX is inderdaad een beauty :wub:

Ik heb zelf de Diapason Micra MKIII, maar ik geloof dat de Micra de enige is uit de Diapason familie die niet van wortelnoten hout is.

De rest van de modellen zijn namelijk allemaal wat donkerder/bruiner van kleur,

dan mijn Micra's.

En... heb je verder nog wel dezelfde versterker als toen ?

NAD model ?, NAD C541 (als ik me niet vergis), en je had je Transrotor Leonardo verkocht, toch ?

Groeten,

Alco

Hoi Alco, Haudio& Sodejuu,

De Holfi Megarus icm met de Xara is een pracht combinatie. Hoge oplossing, en een fantastisch middengebied.

Toen ik de Nux'en in huis had op proef, wist ik niet wat ik hoorde.... muziek :D

Was meteen verkocht, Heb de ASW's ingeladen en met veel plezier ingeruild.

De Leonardo heb ik niet meer... Ik heb thuis een aardige vinyl collectie met stevige kost. Ik vond de Leonardo iets te "mak" klinken. Ben toen wezen rondneuzen, en ben toen op de Rega P25 met Benz Ace L element uitgekomen. Qua loopwerk niet het nivo van de Leonardo, dat geef ik toe, maar deze platenspeler klinkt verdraaid ritmisch.

Misschien later een upgrade wat draaitafel betreft, maar de Rega geeft me iedere dag nog veel luisterplezier.

Ook nog de beste wensen voor 2005 toegewenst.

Ruud

De Leonardo heb ik niet meer... Ik heb thuis een aardige vinyl collectie met stevige kost. Ik vond de Leonardo iets te "mak" klinken. Ben toen wezen rondneuzen, en ben toen op de Rega P25 met Benz Ace L element uitgekomen. Qua loopwerk niet het nivo van de Leonardo, dat geef ik toe, maar deze platenspeler klinkt verdraaid ritmisch.

Misschien later een upgrade wat draaitafel betreft, maar de Rega geeft me iedere dag nog veel luisterplezier.

Hoi Ruud,

Welkom terug! Het was natuurlijk jouw beslissing maar heb je niet overwogen om een ander element in de Leo uit te proberen?

Ik herken jouw opmerking over de Leonardo i.c.m. de Goldring Eroica LX wel, want dit klonk inderdaad nogal "rustig".

Ik ben zelf na ca. 1 jaar overgestapt op de Benz Micro Glider L2 en dat bleek op punten zoals dynamiek en openheid een geweldige stap vooruit. Overigens heb ik de laatste jaren nog meer zaken aan de Leo verspijkerd en klinkt 'ie echt geweldig! B)

Paul,

Heb (helaas) niet overwogen om een nieuw element aan te schaffen voor mijn Leonardo. Had ik eigenlijk wel moeten doen, maar toen ik de Rega hoorde... ;)

Maar zoals al eerder vermeld in een vorig topic.. een updrade wat draaitafel betreft zal er zeker komen. Binnen korte tijd niet, heb net nieuwe luidsprekers gekocht, en, ben ook ondertussen ook verhuisd, de portemonnee is een beetje leeg :(

Wat het voor een draaitafel wordt weet ik niet.

Ik moet wel toegeven dat ik de monitor modellen ook mooier vind dan de NUX, met name de Adamantes en de Karis, maar ik heb de NUX onlangs een keer in 't echt bewonderd in een winkel en vond 't toen toch wel een mooi ding.

Btw Ruud_F, ik denk dat je 't inmiddels wel weet, maar morgen is weer een LP/CD beurs, in Van der Valk! :)

nuxc.jpg

Diapason NUX

:lol: Mooie speaker.

Ja, ik weet het. Zal net zoals de andere keren weer niks zijn :angry:

Tja,...ik vrees dat je wel gelijk hebt. Toch ga ik zelf wel even heen.

Een maandje of 2 geleden was er in Van der Valk ook zo'n beurs.

Toen stelde 't inderdaad weinig voor.

(Te)veel DVD's, veel CD's die je ook net zo goed in de winkel kunt kopen, en 't vinyl...tja,....zucht :unsure::(

Maar goed, omdat 't zo dichtbij is... :rolleyes:

mcap_supreme-gr.jpg

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

Alleen op de hoogsectie van het filter(het laag heeft alleen een spoel).

Ze zijn niet goedkoop, maar het is een zeer waardevolle upgrade.

Verklaar u nader, wat voor verbetering geeft het????

DEPETER.

Ik was nog niet zover. :rolleyes:

Ik was op zoek naar een reeds gestart draadje hierover, maar die kon ik zo gauw niet vinden.

Maar goed, de verbeteringen.

Voor de volledigheid zal ik het volledige modificatieplan effe oprakelen. :D

Een goede maand geleden heb ik de originele ERO MKP's vervangen door Audyncap MKP's(niet de MKP+ <_< ). Achteraf bezien was dit niet zo slim.

Met deze Audyncaps verdween in sommige muziek de 'scherpe randjes'. In eerste instantie leverde dit een zeer relaxed geluidsbeeld op. Na wat langer luisteren werd het echter saai :( en voor mij was de lol er al af.

Met de montage van de Mundorf caps verbeterde dit vanaf de eerste noot: het leek wel of er een gordijn werd weggetrokken.

Ik heb echter eerste het zaakje een paar dagen laten spelen met de cd player op 'repeat' alvorens ik serieus ging luisteren.

Het relaxte karakter is voorgoed verdwenen. Het hoog is lekker 'crispy' en dynamisch. Microdetails worden beter hoorbaar.

De term 'diepte' krijgt bij mij een nieuwe betekenis en de diverse geluiden hebben een eigen plaats achter elkaar.

Ruimtelijkheid - Hoewel aan de bas/mid driver niets is gewijzigd treden bepaalde zaken links en rechts meer buiten de speakers dan mij ooit eerder is opgevallen.

En dit wordt met de dag erger. :rolleyes:

Ondanks dat het hoog nu 'spettert' B) is van scherpte geen sprake.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik merendeels naar vinyl heb geluisterd. Bij cd-materiaal blijft bovenstaande ook van toepassing, ondanks dat dit bij mij een ietwat 'platter' geluidsbeeld geeft dan vinyl.

Maar dat was voor modificatie ook al zo...

Heb ik alleen maar positieve bevindingen?

Nee, ik heb reeds

:rolleyes: Die condensatoren gebruik ik ook altijd in de hoogsectie. En verder die witte Mundorf MKP's. Zeer aan te bevelen!

Wat nieuwe aanschaffingen betreft: een Aristona DVD-speler voor 55 euro. Type ADV-430.

Om te horen hoe slecht hij zou zijn, heb ik hem aangesloten op mijn audioset. Samen met mijn audiofiele Marantz van bijna tweeduizend gulden, destijds. In allebei dezelfde CD gestopt (nou ja, de Aristona kreeg het kopietje), en synchroon gestart. Met de ingangsselector van de voorversterker kon ik snel van de ene speler op de andere overschakelen. Ik durf het haast niet te zeggen: eigenlijk geen verschil in geluidskwaliteit! Erg, h

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...