Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

mcap_supreme-gr.jpg

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

Alleen op de hoogsectie van het filter(het laag heeft alleen een spoel).

Ze zijn niet goedkoop, maar het is een zeer waardevolle upgrade.

Verklaar u nader, wat voor verbetering geeft het????

DEPETER.

Ik was nog niet zover. :rolleyes:

Ik was op zoek naar een reeds gestart draadje hierover, maar die kon ik zo gauw niet vinden.

Maar goed, de verbeteringen.

Voor de volledigheid zal ik het volledige modificatieplan effe oprakelen. :D

Een goede maand geleden heb ik de originele ERO MKP's vervangen door Audyncap MKP's(niet de MKP+ <_< ). Achteraf bezien was dit niet zo slim.

Met deze Audyncaps verdween in sommige muziek de 'scherpe randjes'. In eerste instantie leverde dit een zeer relaxed geluidsbeeld op. Na wat langer luisteren werd het echter saai :( en voor mij was de lol er al af.

Met de montage van de Mundorf caps verbeterde dit vanaf de eerste noot: het leek wel of er een gordijn werd weggetrokken.

Ik heb echter eerste het zaakje een paar dagen laten spelen met de cd player op 'repeat' alvorens ik serieus ging luisteren.

Het relaxte karakter is voorgoed verdwenen. Het hoog is lekker 'crispy' en dynamisch. Microdetails worden beter hoorbaar.

De term 'diepte' krijgt bij mij een nieuwe betekenis en de diverse geluiden hebben een eigen plaats achter elkaar.

Ruimtelijkheid - Hoewel aan de bas/mid driver niets is gewijzigd treden bepaalde zaken links en rechts meer buiten de speakers dan mij ooit eerder is opgevallen.

En dit wordt met de dag erger. :rolleyes:

Ondanks dat het hoog nu 'spettert' B) is van scherpte geen sprake.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik merendeels naar vinyl heb geluisterd. Bij cd-materiaal blijft bovenstaande ook van toepassing, ondanks dat dit bij mij een ietwat 'platter' geluidsbeeld geeft dan vinyl.

Maar dat was voor modificatie ook al zo...

Heb ik alleen maar positieve bevindingen?

Nee, ik heb reeds

mcap_supreme-gr.jpg

Sinds enige dagen zitten er Mcap Supreme van Mundorf in m'n Impulse 34's. Wat een joekels! Ze passen nauwelijks in het filtercompartiment.

DEPETER.

Ik was op zoek naar een reeds gestart draadje hierover, maar die kon ik zo gauw niet vinden.

Een goede maand geleden heb ik de originele ERO MKP's vervangen door Audyncap MKP's(niet de MKP+ <_< ). Achteraf bezien was dit niet zo slim.

Met deze Audyncaps verdween in sommige muziek de 'scherpe randjes'. In eerste instantie leverde dit een zeer relaxed geluidsbeeld op. Na wat langer luisteren werd het echter saai :( en voor mij was de lol er al af.

Met de montage van de Mundorf caps verbeterde dit vanaf de eerste noot: het leek wel of er een gordijn werd weggetrokken.

Ik heb echter eerste het zaakje een paar dagen laten spelen met de cd player op 'repeat' alvorens ik serieus ging luisteren.

Het relaxte karakter is voorgoed verdwenen. Het hoog is lekker 'crispy' en dynamisch. Microdetails worden beter hoorbaar.

De term 'diepte' krijgt bij mij een nieuwe betekenis en de diverse geluiden hebben een eigen plaats achter elkaar.

Ruimtelijkheid - Hoewel aan de bas/mid driver niets is gewijzigd treden bepaalde zaken links en rechts meer buiten de speakers dan mij ooit eerder is opgevallen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik merendeels naar vinyl heb geluisterd. Bij cd-materiaal blijft bovenstaande ook van toepassing, ondanks dat dit bij mij een ietwat 'platter' geluidsbeeld geeft dan vinyl.

Nee, ik heb reeds

Mijn laatste aanwinsten, afgelopen november de Totem Rainmakers gekocht, in december een Dynavector DV 10 element (gebruikt) voor mijn oude pick-up (Technics SL-QD 33) en afgelopen week de Totem Tress biwire ls-kabel (ook gebruikt).

Ik ben er erg blij mee.

Rein.

Natuurlijk, maar voor de volgende keer wel eerst ff de mat schoonmaken en de plint opnieuw lakken laugh.gif wink.gif

Wordt nog aan gewerkt. :) Er komt nog een nieuwe, massief houten plint omheen.

En de mat ?

Wat ga je daar aan doen?

Wordt het onder de hand niet eens tijd voor een andere?

Of is dat vloeken in de kerk? :rolleyes:

mcap_supreme-gr.jpg

DEPETER.

Nee, ik heb reeds

Mijn grootste aanwinst is een nieuwe luisterruimte.

Door mijn zeer recente verhuzing kon ik mijn audioset (Avalon Arcus, Mark Levinson 334, Chord 3200E, Meridian G08) verplaatsen van een luisterruimte van plusminus 32m2 naar een ruimte van 80m2 (mijn kamer is precies 10 * 8 meter).

De speakers konden ruim een meter verder in elkaar en ook de afstand tot zij- en achterwanden is natuurlijk aanzienlijk beter.

De eerste indrukken zijn veelbelovend. De speakers staan nu 3 - 3,5 meter uit elkaar en op +/- 3,5 meter van de luisterpositie. Ze staan op een esterikken-vloer en tussen speakers en luisterpositie ligt een groot vloerkleed van +/- 3 bij 4 meter. Achter mijn luisterpositie heb ik +/- 1,5 meter ruimte.

Ik merk wel dat ik mijn volume duidelijk hoger moet zetten in mijn veel grotere luisterruimte.

Over de akoestiek wil ik nog eens wat uitgebreider nadenken. Wellicht ga ik te rade bij Thingman of mijn (altijd hulpvaardige) dealer .

Iemand nog tips voor zo'n grote ruimte met mijn installatie?

EN, nou ze zitten er in. Wat een joekels.

Het is inderdaad een verbetering, niet schokkerend maar toch.

Duidelijk waarneembaar meer detail, beslist niet schel eerder zijde zacht.

Ik denk als ik de Mcaps ook in het midden ga gebruiken meer resultaat

zal bereiken.

DEPETER.

Hallo depeter

Ik ben blij dat het bij jou ook werkt. Bij mij werd het effect na verloop van tijd nog duidelijker.

"Inbranden"?

Gewenning?

Ik weet het niet.

Wat ik wel weet, is dat het een zinvolle upgrade is. B)

Alco,

Inderdaad, het is mijn woonkamer.

Het is een woonboerderij waarbij de vroegere deel (hier stonden de koeien) is verbouwd tot een "living" van 10 bij 8 meter. Mijn speakers staan ongeveer op 3 meter van de achterwand en 5 meter van de voorwand. Verder staan mijn speakers asymmetrisch ten opzichte van de lengte-as, waarbij mijn linkerspeaker op 1,5 meter van de schuifpui staat, daarna 3,5 meter tussenruimte en dan nog 5 meter ruimte tussen mijn rechterspeaker en de rechterwand.

De kamer heeft veel hout (balkenplafonds) en de achterwand loopt een klein stukje schuin af onder de rieten kap.

van deze luisterruimte lijkt me dus wel iets te maken. Ik hoop niet dat ik mijn eindversterker moet upgraden naar een exemplaar met meer vermogen. de 125w (8 ohm) van de ML 334 zou toch genoeg moeten zijn voor mijn Avalon Arcussen.

Tenslotte heb ik nog de mogelijkheid om de gain op mijn voorversterker te verhogen (stond op 1, kan nog naar 2,3 en 5 geloof ik).

Hoe kan het toch kan verlopen in je eigen hifi-leven....... vorige week moest ik noodzakelijkerwijs mijn oude vertrouwde dragon verkopen(gelukkig in ZEER GOEDE handen terecht gekomen) om financiele tegenvallers op te vangen en afgelopen week een grote financiele meevaller tegemoet gezien en daardoor ook een nieuwe hifi aanschaf kunnen doen.

Ik heb 2x een GEMKOW proffesional netkabel aangeschaft.

Een kabel zit tussen de eindversterker en stopcontact en de andere zit tussen voorversterker en netfilter in.

Weer een gordijn wat is weggetrokken !!

Zo zie je maar hoe het kan verlopen in je eigen hifileventje.

:cool2:

Sinds een week de Marantz PM-11S1 in huis en kan nu zeggen dat het af is en dat het als set super klinkt.

Ben zo'n 12 jaar geleden door Alco aangestoken met het hifi virus, had toen net een pioneer setje gekocht waarvan ik dacht dit is super toen een vriend van mij zij ga eens mee naar Alco die heeft iets leuks staan wat echt lekker klinkt.

hmmmmm nou inderdaad wat ik daar hoorde klonk zo echt, Dire straits stond in de kamer te spelen daar altans zo leek het te klinken via de electrostaten die hij had staan.

Ben zo'n 12 jaar geleden door Alco aangestoken met het hifi virus, had toen net een pioneer setje gekocht waarvan ik dacht dit is super toen een vriend van mij zij ga eens mee naar Alco die heeft iets leuks staan wat echt lekker klinkt.

hmmmmm nou inderdaad wat ik daar hoorde klonk zo echt, Dire straits stond in de kamer te spelen daar altans zo leek het te klinken via de electrostaten die hij had staan

Uhmm,...of ik wordt dement (vergeet weleens vaker wat :D )of...

Kan me d'r namelijks niks meer van herinneren Boess.

Ben benieuwd wie die vriend was dan :unsure:

Ik heb een jaar of 12 geleden inderdaad wel even electrostaten gehad, maar dat was maar heeel even. (maandje of 2 denk ik)

(Audiostatics ES200r, op Van Medevoort MA220, en Denon DCD1290 CD-speler)

Herken je wellicht deze foto dan Boess ?

Audiostatic

Dat waren toen mijn electrostaten, in diezelfde woonkamer.

Kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren dat ik toen iemand op bezoek heb gehad in die paar maanden om te luisteren.

Maarja,...'t is ook alweer 12 jaar geleden...ik wordt er ook niet jonger op :D;)

Mvg,

Alco :)

Ik weet het niet zeker Alco want het is al lang geleden maar dat zouden ze best kunnen zijn, weet alleen nog dat het heel mooi klonk.

Je woonde toen ergens bij de rolderstaat en die vriend was frank w

Geloof dat we een beetje de zelfde smaak hebben want ik zie dat je ook een liefhebber bent van de Diapason.

Je woonde toen ergens bij de rolderstaat en die vriend was frank w

Verrek, 't klopt B)

Wat is de wereld toch weer klein :cool2:

Geloof dat we een beetje de zelfde smaak hebben want ik zie dat je ook een liefhebber bent van de Diapason.

Ja, dat viel mij ook op toen ik net je profiel even bekeek.

Had jij toen toevallig een set met een Marantz CD10 en (ik geloof) Mission 753's, die Frank W later heeft overgenomen ?

ja klopt, was een leuke set die ook nog eens onderhanden was genomen door musifoon in Emmen maar ja je kunt nog zo'n goed spul kopen maar als je er niet de woonkamer voor hebt dan houd het op he.

Schrok wel even toen ik de missons in een goeie opstelling weer eens hoorde bij frank thuis.

Toen ik een jaartje geleden eens bij boelens de raaf naar binnen liep en de diapasons daar hoorde sloeg het weer toe.

Heb toen nog in het samen stellen van een nieuwe set de fout gemaakt om een quad 909 als eindversterker te gebruiken op de denon 3805 maar dat klonk niet bijzonder, met de nieuwe marantz klinkt het super en ben helemaal verslaaft aan norah jones :D

Deze keer een bescheiden aankoopje, eindelijk en mooi aluminium verdeelblok :D

alupower.jpg

Die dikke slurf bovenin is natuurlijk een x.. netsnoer :lol:

Voordeel van dit blok is dat je een er los voedingsnetsnoer op kunt aansluiten, ik heb nu voorlopig een XLO Reference powercord gebruikt, want die lag maar te liggen (achterin, paars snoer) :rolleyes:

power.jpg

De eindversterkers hebben een elk x.. netsnoer naar een eigen wcd.

Andr

Mijn net nieuwe aanwinst

img_med0.jpg

Een set heco argon 50's in plaats van mijn heco xenon's.

Klankmatig echt een supergroot verschil, je zou in een blinde test niet zeggen dat beide modellen bij dezelfde fabrikant komen.

(by the way, ben nieuw op dit forum, paar jaar terug wel sporadisch op hifi.nl gezeten)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...