Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Mijn nieuwste aanwinst als we het toch over luisteruimten hebben: Een kleinere luister ruimte :(

Ik ben verhuist, naar kleiner, met als resultaat dat mijn set nu nog maar even bij mij broer staat. Kan hij mooi muziek luisteren en 5.1 dvds kijken.

Maar toch nog wat positiefs, geen huiskamer gevuld met apparatuur en speakers. Gewoon een klein denon setje met wat b&w monitors en klinkt ook niet helemaal verkeerd. Vooral aangezien ik nog niet veel inrichting heb klinkt het niet verkeerd geen echo's of andere hinderlijke reflexies. Het klinkt juist een beetje meer gedempt, maar dat kan natuurlijk ook aan de apparatuur zelf liggen.

Misschien dat mijn set toch binnenkort overkomt alleen weet ik niet ofdat mijn flat genoten dit ook zullen waarderen B)

Mijn set compleet gemaakt. De aleph laten doormeten en perfect bevonden. 2 nieuwe EVE-luidsprekers gekkocht opgebouwd met top onderdelen. Sony cdspeler klein beetje gemodificeerd. Wat een mooie dag vandaag :P

Ik heb al geruime tijd een scheidingstrafo in gebruik (zelfde type als Ruud: 1,6 KW) voor alle componenten behalve de eindtrappen. Ik heb hem aangesloten zodanig dat ik een gebalanceerd lichtnet heb (dus secundair 2x115V t.o.v. aarde door de secundaire middenaftaking aan aarde te leggen).

Interlinks naar de eindtrappen zijn gebalanceerd en ik heb de afscherming hiervan alleen aan de zijde van de eindtrappen aan massa liggen zodat er geen vereffeningsstromen van de front end via deze interlinks naar de eindtrappen kunnen lopen.

Resultaten zijn bijzonder goed!

Mijn set compleet gemaakt. De aleph laten doormeten en perfect bevonden. 2 nieuwe EVE-luidsprekers gekkocht opgebouwd met top onderdelen. Sony cdspeler klein beetje gemodificeerd. Wat een mooie dag vandaag :P

versterkerfoto.jpg

versterkerfoto.jpg

:eek:

Zeer fraai, Wijx. Zeer fraai.

yep dat zijn de monoblokken. 30x22x45 ongeveer.

Nee dit zijn niet de speakers van speakerenco. Misschien wel hetzelfde model maar dat weet ik niet.

In het meubel (ook zelfbouw) staat een DDDAC (ook zelfbouw) die ga ik de komende tijd aanpassen en daarna een nieuwe Voorversterker bouwen (printplaten staan al klaar op de plank)

Een tweede Mark Levinson no.331 om de rear speakers mee aan te sturen. Ik geloof in uniformiteit, dus gelijke speakers, gelijke bekabeling en gelijke versterking.

Onderstaand een foto'tje van de opstelling. Een meubel is in ontwikkeling, daarom maar even deze tijdelijke oplossing:

ml331.JPG

Hee dat ziet er strak uit Wijx, matcht ook mooi kwa kleur bij het meubel. De Eve's klinken idd erg lekker heb ik meerder malen gehoord.

Wat voor pre gebruik je trouwens op de Aleph? Of zijn ze nu rechtreeks op de Sony aangesloten?

Wijx, ben je er nog achter gekomen waarom je Alephs eerst niet wilden?

Welke van de zoveel keer? :P

Het ene blok heeft weinig problemen gegeven. Het andere blok had telkens ontploffende mosfets en ruis.

De ruis kwam doordat de aarde niet goed contact maakte en de ontploffende mosfets kwam waarschijnlijk omdat een mosfet niet goed contact maakt met het koelblok

Het staat direct aangesloten op de sony maar dat is verre van ideaal. Er komt een BOSOZ XCLL als voorversterker

wijx heb je meer pics van je versterker kasten?:)

ja, maar die post ik nog niet want er moet nog van alles aan worden gedaan. RCA chassis liggen nog los, nog geen aan/uit knop, andere bekabeling naar de trafo, mist nog wat ringetjes,etc. Zodra het klaar ik zal ik ze posten :)

Volgende maand gaan ze ook mee naar luisteravondjes. Dan zal er wel meer over gepost worden. Vandaag hebben ze een luistertest met glans doorstaan :P

• 2 weeks later...

Ik heb dit jaar op zich nog niks gekocht, maar dat gaat wel snel gebeuren denk ik :rolleyes:

Ik heb vandaag, na een middagje op visite bij Rinsma, een setje van zijn homebrew ls-kabel meegekregen om uit te proberen.

Het is een zeer lastig, bewerkelijke kabel om te maken en is vrij stug, maar na een uurtje of wat luisteren en vergelijken met m'n oude (veel dunnere) ls-kabel, ben ik overtuigd dat deze kabel blijft.

(kost iets van 20,- of 30,- euri p.m.)

Verder heb ik voorlopig effe geen aankoop plannen.

Groeten,

Alco B)

Ik heb dit jaar op zich nog niks gekocht, maar dat gaat wel snel gebeuren denk ik :rolleyes:

Ik heb vandaag, na een middagje op visite bij Rinsma, een setje van zijn homebrew ls-kabel meegekregen om uit te proberen.

Het is een zeer lastig, bewerkelijke kabel om te maken en is vrij stug, maar na een uurtje of wat luisteren en vergelijken met m'n oude (veel dunnere) ls-kabel, ben ik overtuigd dat deze kabel blijft.

(kost iets van 20,- of 30,- euri p.m.)

Verder heb ik voorlopig effe geen aankoop plannen.

Groeten,

Alco B)

Je bedoelt UTP cat 6 kabel met een stel pluggen er aan (zoals op de foto maar dan met een blauwe mantel)?

cat6_utp_solid_lsoh_cable_belden.jpg

:o;)

mvg, PD

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...