Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Nadat ik erg onder de indruk was van een PX 100 van Sennheiser voor portable gebruik heb ik nu een HD 650 van Sennheiser aangeschaft voor thuis gebruik, te gebruiken op een CEC HD-53. Iemand langduriger ervaring met de Sennheiser?

Nadat ik erg onder de indruk was van een PX 100 van Sennheiser voor portable gebruik heb ik nu een HD 650 van Sennheiser aangeschaft voor thuis gebruik, te gebruiken op een CEC HD-53. Iemand langduriger ervaring met de Sennheiser?

Ja ;)

De beste dynamische hoofdtelefoon die ik ken!

Heel mooi van klank, geschikt voor pop, rock, klassiek, jazz, alles eigenlijk :)

Heeft inderdaad een goede hoofdtelefoonversterker nodig, al was het maar vanwege de impedantie ;):)

Een hoofdtelefoonversterker doet klankmatig ook zeer zeker veel!

Het is een enorm gedetailleerde hoofdtelefoon, zit ook prettig (hoewel ik het draagcomfort van Beyerdynamic n

• Members
:D Twee N.O.S GE 12au7 (ecc82) in de S6 echt een verbetering.

DEPETER :cool2:

He , Depeter , een vriend van mij heeft zijn D 900's onlangs verkocht. Het geluid viel in de eerste plaats gewoon tegen , je hebt een enorme woonkamer nodig om ze tot hun recht te laten komen. En over dat rendement , Met een S8 ging het ook helemaal fout. Een Simply 845 gaf klapperende woofers , en een Audio Reaserch V 70 ging maar net. Een McIntosh MC 402 deed het met 2 vingers in z'n neus , maar dat klonk weer zo benauwd. Toen hebben we mijn Jungson AV 1000 D er op geprobeerd , en dat ging redelijk , maar ook niet top.

De ellend was dus , dat ze inderdaad met een buis pas mooi klinken , maar die kan ze niet aansturen. Biampen met een buis en een transistor lijkt me eigenlijk ook geen optie vanwege de wisselfrequentie (1000hz), en je dan teveel karakterverschillen krijgt (lijkt mij). Nu zullen er ongetwijfeld buizen versterkers zijn die het wel aankunnen , maar dan is het prijskaartje naar ik vermoed net zo groot als de D900...

Oh ja , even on topic , mijn laatste aanwinst is een AcousTech phono amp

Groeten ,

Marco

Mocht je perse Tannoy willen dan vind ik de D500 meer uitgewogen dan de D700 of D900. Ik heb nog steeds het idee dat dit veroorzaakt wordt doordat de D500 een aparte kamer heeft voor de onderste woofer en er op die manier geen beinvloeding plaatsvindt. Als je het geld hebt voor een D900 dan zou ik in plaats van een D900 eerder een Tannoy kiezen uit de Prestige series, bijvoorbeeld de Turnberry. Maar ook daarbij blijft dat ze met de juiste versterker aangestuurd moeten worden, anders vind ik ze ook kut klinken.

[Ja ;)

De beste dynamische hoofdtelefoon die ik ken!

Heel mooi van klank, geschikt voor pop, rock, klassiek, jazz, alles eigenlijk :)

Heeft inderdaad een goede hoofdtelefoonversterker nodig, al was het maar vanwege de impedantie ;):)

Een hoofdtelefoonversterker doet klankmatig ook zeer zeker veel!

Het is een enorm gedetailleerde hoofdtelefoon, zit ook prettig (hoewel ik het draagcomfort van Beyerdynamic n

Ik heb mezelf voor Pasen maar verwend met de volgende combi om mijn set compleet te maken:

Project_1xpression_f_m.jpg

DENON-DL-110.jpg

De Project 1XPression met de Denon DL-110.

:)

Hoi cgm,

Mooie draaitafel! weet jij hoe de Denon zich verhoud met de Grado green, die ik in mijn 1Xpression heb? Ik ben er aan het denken om eventueel na mijn nieuwe versterker en luidsprekers te hebben aangeschaft, een Grado gold te nemen.

Hoi cgm,

Mooie draaitafel! weet jij hoe de Denon zich verhoud met de Grado green, die ik in mijn 1Xpression heb? Ik ben er aan het denken om eventueel na mijn nieuwe versterker en luidsprekers te hebben aangeschaft, een Grado gold te nemen.

Zeker mooi h

Heel mooi, .....

klinkt ie ook beter dan de Dual...????

:)

Ik hoop het wel Hans. Alhoewel, het klonk op zich niet slecht, maar ik had zoveel bijgeluiden, dat ding was een beetje versleten.

Maar hij moest besteld worden, volgende week binnen.

Ik wilde eerst voor een Nottingham of zo gaan, maar wegens budgettaire beperkingen en in overleg met de dealer heb ik dit maar besloten, en ik denk dat ik hier best ook veel plezier van kan hebben (juist omdat ik op zich met die oude Dual ook al tevreden was).

zijn dat flexibele printbanen?

je ziet ze tegenwoordig ook in dashboardelectronica van een auto.

makkelijk spul , je kunt het buigen.

en een printplaat niet,

op deze manier kun je je versterker direct aan je speaker koppelen,

printplaat verlengers dmv flexibele printbanen ,

wat een dempingfactor zal dat geven. :rolleyes:

zijn dat flexibele printbanen?

je ziet ze tegenwoordig ook in dashboardelectronica van een auto.

makkelijk spul , je kunt het buigen.

en een printplaat niet,

Je ziet ook wel antennedraad in deze uitvoering. Dan hoef je niet in je kozijn te boren, maar kan het onder je raam door.

Misschien handig als je een tuinfeestje hebt en je speakers buiten wilt zetten. :D

Okee, ik heb de dealer gebeld om toch de 160 maar te monteren. Hij vond het ook een wijze beslissing, maar wilde hem me niet aanpraten omdat hij dacht dat het boven mijn budget zou komen.

Op zo'n dealer moet je zuinig zijn! ;)B)

Dat vind ik ook wel, maar anderen zouden het daar misschien weer niet mee eens zijn. In ieder geval val ik wel voor hun no-nonsense benadering.

Okee, ik heb de dealer gebeld om toch de 160 maar te monteren. Hij vond het ook een wijze beslissing, maar wilde hem me niet aanpraten omdat hij dacht dat het boven mijn budget zou komen.
Op zo'n dealer moet je zuinig zijn! ;)B)
Dat vind ik ook wel, maar anderen zouden het daar misschien weer niet mee eens zijn.

Zoals ik :D

:D Zoals jij. :lol:;)

DEPETER :cool2:

Alleen als een klant uitdrukkelijk een budget vermeld is dat anders, maar dat was volgens mij hear niet het geval ;)

Toevallig was dat wel het geval. Hij vroeg eerst wat mijn budget was, alleen hield hij er misschien wat strikter aan vast dan ikzelf, het kan dat ik die indruk wekte.

Voor het budget was die dl-110 voor hem de beste optie, ook al kon ik ook voor Grado kiezen, en het kan altijd weer duurder en beter.

Deze benadering vanuit een bepaald budget heb ik bij hun al eerder meegemaakt, en ik vind er wel wat voor te zeggen. Je stelt een grens, want duurder kan altijd..

Ik heb mezelf vandaag hiermee blij gemaakt:

sig805main.jpg

:wub:

De signature 805. Mijn vriendin had er weleenswaar geen bezwaar tegen om mijn oude 801's in ons nieuwe huis te hebben staan, maar ik vond het wel een goede reden om nieuwe speakers te kopen. Ik heb ze helaas nog niet thuis, ik ga ze woensdag weer ophalen.

Gelijk hebben we dan ook maar een audio meubel en cd-rek van spectral besteld, de S-714 en CD-11. Best handig als je vriendin ook van mzuiek houd :rolleyes:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...