cgm Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Via marktplaats: Een Dual KA 12, dat is een platenspeler (1211), tuner/versterker + speakers. Ik kan er geen plaatje van vinden helaas. De platenspeler is automatisch, maakt meer herrie mechanisch dan uit de speakers komt. Wat is mijn Project dan stil! Ik heb hem voor de leut, en als retro keukenradio denk ik. Het leuke was dat er zo'n 100 elpees bij zaten, voornamelijk klassiek, in goede staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 En die vlaai heb je tegoed Ik ook? Ik had laatst speciaal niks gegeten toen ik naar Roermond kwam, maar kwam uitgehongerd weer thuis! O ja, de FEIN doet wel wat. Het instellen gaat erg simpel, maar je moet ff wat geduld opbrengen om 'm precies in te stellen. Hij reageert niet bijzonder snel op de regelknoppen en ze konden nog iets preciezer reageren. Het resultaat is wel een nog preciezer en stabieler klankbeeld. Het doet dus wel nog wat, maar een JA levert meer op Hij's Fein h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Hallo die Haudio, Je weet dat ik al een hele tijd bezig was met de Fein. Zelfs nog voor de SME arm. Op aanraden van jouw heb ik toen voor de SME gekozen en dat is geen verkeerde keuze geweest. Het aanbod van de JA is aantrekkelijk en is ook te prefereren boven de Fein, maar die had ik toen net in bestelling staan. Je kunt je geld helaas maar 1 keer uitgeven (tenzij .. ). De M-Drive kwam nog wat later, dus die moet zeker wachten. Het loopt gelukkig niet weg, dus ik heb nog iets om over te dromen (wel maar heel ff, want ik droom liever over wat anders ) En die vlaai heb je tegoed O ja, de FEIN doet wel wat. Het instellen gaat erg simpel, maar je moet ff wat geduld opbrengen om 'm precies in te stellen. Hij reageert niet bijzonder snel op de regelknoppen en ze konden nog iets preciezer reageren. Het resultaat is wel een nog preciezer en stabieler klankbeeld. Het doet dus wel nog wat, maar een JA levert meer op Jaja hij doet wel wat maar eigenlijk is het zonde van 't geld Of ben ik nu abuis Zonde van het geld is het niet. Het is gewoon heel erg moeilijk een goeie combinatie nog beter te maken en vooral op het laatst worden de verschillen wel erg klein. Ik heb het vermoeden dat de Fein meer doet bij de Leo van Paul, dan bij de Fatbob. Of misschien had/heb ik net een hele goeie motor. De winst met de Fein is iig aanwezig, zij het met mate (ik moet ook eerlijk wezen ) Ik heb de JA bij Audiopaul gehoord en dat is wel ff wat anders dan de Glider. De Glider is een top-element, maar da JA haalt nog meer uit de groeven. Een motorsturing levert hoogtuit indirect wat op, terwijl een ander (beter element) direct bijdraagt aan een betere weergave. Ik heb een L2 erin zitten. Die is nagenoeg gelijk aan de Glider, met het verschil dat de L2 wat warmer klinkt (door de kastresonantie ), vandaar dat het vergelijk Glider (L2)/JA gemaakt kan worden. BTW Henk, heb jij nog steeds de Goldring in de Leo zitten? Ook zonde Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 23 april 2005 Report Share Posted 23 april 2005 Na lang wachten (het was eigenlijk maar een weekje), heb ik gisteren dan eindelijk m'n Opera Consonance Reference 2.2 CD speler ontvangen. Hij moet natuurlijk wel goed ingespeeld worden voordat de klank definitief is, maar hij klink nu al fantastisch. plaatje komt van recensie op HIFI.NL Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 gefeliciteerd!!!! veel speel plezier toegewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Na lang wachten (het was eigenlijk maar een weekje), heb ik gisteren dan eindelijk m'n Opera Consonance Reference 2.2 CD speler ontvangen. Hij moet natuurlijk wel goed ingespeeld worden voordat de klank definitief is, maar hij klink nu al fantastisch. plaatje komt van recensie op HIFI.NL mooi apparaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Het is dus de Tag McLaren DVD32FLR en hij is in het zwart Voor een prikkie gekocht op Ebay Dus mijn huidige dvd-speler is in de verkoop Iemand interesse in een Primare V25? Mijn cd-speler is al gereserveerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Leuk ding die V25, maar ik ga nu geen dvdspeler meer aanschaffen in die klasse, nu de nieuwe formaten er aan komen M'n complete HT-pc kost nog minder Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
beunky Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Vandaag op een zonnig terrasje na ruim een maand luisteren definitief de knoop doorgehakt, de Sphinx Phono Equaliser gaat eruit en deze komt er voor in de plaats: Roksan Caspian M-Series Reference Phono Amplifier De vernieuwde Roksan Phono Reference (de mijne dus) wijkt iets af van bovenstaand plaatje en heeft een vernieuwd logo, de rode afdruk "M-Series 1" aan de rechterzijde en twee rode leds die de aanwezigheid van de AtaXerxes.X phono module en de DS1.5 powermodule met 350 VA trafo aanduiden. Hier nog wat specs: A no-compromise Moving Magnet (MM) and Moving Coil (MC) phono cartridge amplifier is designed for use in the finest of systems. Housed in the stylish Caspian chassis, its fully symmetrical Dual Mono design improves channel separation, distortion, signal to noise ratio and accuracy whilst maintaining the purity of the input signal. This Phono amplifier using the Artaxerxes X module, features three switchable settings for cartridge matching, one for MM and one for standard output MC cartridges. The third setting is dedicated to higher output MC s and Roksan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Ik wist wel dat het een blijvert zou worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Hier nog wat specs: Housed in the stylish Caspian chassis, its fully symmetrical Dual Mono design improves ... distortion Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 24 april 2005 Report Share Posted 24 april 2005 Vandaag op een zonnig terrasje na ruim een maand luisteren definitief de knoop doorgehakt, de Sphinx Phono Equaliser gaat eruit en deze komt er voor in de plaats: Roksan Caspian M-Series Reference Phono Amplifier De vernieuwde Roksan Phono Reference (de mijne dus) wijkt iets af van bovenstaand plaatje en heeft een vernieuwd logo, de rode afdruk "M-Series 1" aan de rechterzijde en twee rode leds die de aanwezigheid van de AtaXerxes.X phono module en de DS1.5 powermodule met 350 VA trafo aanduiden. Hier nog wat specs: A no-compromise Moving Magnet (MM) and Moving Coil (MC) phono cartridge amplifier is designed for use in the finest of systems. Housed in the stylish Caspian chassis, its fully symmetrical Dual Mono design improves channel separation, distortion, signal to noise ratio and accuracy whilst maintaining the purity of the input signal. This Phono amplifier using the Artaxerxes X module, features three switchable settings for cartridge matching, one for MM and one for standard output MC cartridges. The third setting is dedicated to higher output MC s and Roksan Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Gefeliciteerd Paul! Dat Roksan mooie apparatuur maakt heb ik vorige week in Engeland weer eens mee mogen maken. Veel plezier met deze mooie phono versterker! En je vrije week Grtn mj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Gefeliciteerd Paul! Dat Roksan mooie apparatuur maakt heb ik vorige week in Engeland weer eens mee mogen maken. Veel plezier met deze mooie phono versterker! En je vrije week Grtn mj Bedankt! Misschien zie ik je van de week nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Gefeliciteerd Paul! Dat Roksan mooie apparatuur maakt heb ik vorige week in Engeland weer eens mee mogen maken. Veel plezier met deze mooie phono versterker! En je vrije week Grtn mj Bedankt! Misschien zie ik je van de week nog wel. Hallo Paul, Elke week ben ik er wel een aantal keren te vinden, dus wie weet Grtn Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Aardige voeding voor zo'n phonopre zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 25 april 2005 Report Share Posted 25 april 2005 Aardige voeding voor zo'n phonopre zeg! Ja, daar houd ik wel van, deze phonotrap weegt dan ook 12 kilo! Bovendien is die zware voeding medeverantwoordelijk voor de zeer krachtige laagweergave, de dynamiek en de mooie ruime "stage". Uiteraard draagt het JA-element daarin ook een (bak)steentje bij, en natuurlijk de rest van de set, maar het klinkt nu als geheel toch wel heel erg goed. Althans... voor mijn oortjes. Ik denk niet dat ik de Sphinx ga missen, hoewel deze in z'n klasse uiteraard nog steeds een zeer goed phonotrap is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 26 april 2005 Author Report Share Posted 26 april 2005 'N 350 Watt voeding en maar 0,7 Watt opnemen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 'N 350 Watt voeding en maar 0,7 Watt opnemen.... De Roksan is er in verschillende gradaties, met de 350 VA trafo is er volgens de manual een verbruik van max. 240 Watt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ja, toch eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ja, toch eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Is een zeer goede aanwinst, die vaak voor een mooiere verbetering zorgt dan een nieuw component in je set! Is dat bij jou ook het geval? Ik heb hem gisteravond neergelegd, moet nog serieus luisteren. Het lijkt wel alsof de muziek minder een brij is. Maar, de kamer is verder nog kaal en hard, dus een verslechtering zal het zeker niet zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ja, toch eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ja, toch eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts