Alco Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Over tapijt gesproken.... Ik heb een weekje of 2 geleden m'n laminaatvloer er uitgehaald. Hij lag los, over de (4jr) 'oude' vloerbedekking. De akoestiek is nu minder galmerig, en 't totale klankbeeld is 'n stuk rustiger/aangenamer. Het laag is ook 'n ietsiepietsie opgeknapt. (nog niet zoals 't zou moeten/zoals ik zou willen,maar toch...) Het vloerkleed dat ik op de laminaatvloer had liggen, blijft gewoon op diezelfde plek liggen Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Alco kan wel lekker wegmijmeren zo met het zicht naar buiten.... Al luister ik het liefst 's nachts met alle lampies uit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Heb ik een verhuizing of een herindeling van je luisterkamer gemist Alco Nee hoor, Ome Henk Het is nu pas dat ik er iets over schrijf. Bij toeval eigenlijk, omdat cgm over tapijt begon In de oude situatie heb ik m'n speakers ook weleens op deze plek opgesteld gehad, maar dat duurde dan hooguit een dag of 2. Ik had namelijk al jaren, nog 2x5 meter Van den Hul Clearwater in de kast liggen, en die gebruikte ik dan. In de oude situatie klonk de combinatie Naim/laminaat/VDH Clearwater nogal hard/schel, en nu is de klank veel mooier in balans. De klank is nu helder en gedetailleerd, maar niet TE. (door de verzilverde kabel) Het galmerige van de harde vloer is verdwenen. Dat gaf soms wel een leuk echo effect, maar is toch wel vermoeiend. Het laag gaat nu niet zo diep, maar is wel strak, zolang ik zit(!!!) Zodra ik ga staan, neem 't laag weer toe, waardoor 't middengebied (stemmen) wat meer body heeft, maar 't laag al gauw weer neigt tot dreunen. Maar goed,...aangezien ik meestal zit te luisteren, is dat geen probleem. In deze opstelling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Alco kan wel lekker wegmijmeren zo met het zicht naar buiten.... Al luister ik het liefst 's nachts met alle lampies uit... Ik luister ook liever s'avonds, met de (rol)gordijnen dicht. Ik heb ook 't idee, dat 't s'avonds laat beter klinkt. (kan verbeelding zijn, maar kan ook stroomvervuiling in de flat zijn ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Ik heb ook 't idee, dat 't s'avonds laat beter klinkt.(kan verbeelding zijn, maar kan ook stroomvervuiling in de flat zijn ) Het heeft ook met concentratievermogen te maken. Je kunt al je energie steken in de muziek. Een blinde hoort ook beter dan een ziende. En verder heb je minder omgevingslawaai, geluiden waar je je overdag niet eens van bewust bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Alco kan wel lekker wegmijmeren zo met het zicht naar buiten.... Al luister ik het liefst 's nachts met alle lampies uit... Ik luister ook liever s'avonds, met de (rol)gordijnen dicht. Ik heb ook 't idee, dat 't s'avonds laat beter klinkt. (kan verbeelding zijn, maar kan ook stroomvervuiling in de flat zijn ) ik heb helemaal niets met zilverkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 april 2005 Report Share Posted 26 april 2005 Alco kan wel lekker wegmijmeren zo met het zicht naar buiten.... Al luister ik het liefst 's nachts met alle lampies uit... Ik luister ook liever s'avonds, met de (rol)gordijnen dicht. Ik heb ook 't idee, dat 't s'avonds laat beter klinkt. (kan verbeelding zijn, maar kan ook stroomvervuiling in de flat zijn ) ik heb helemaal niets met zilverkabel. moeilijk he forumen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
renejdevries Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Alco kan wel lekker wegmijmeren zo met het zicht naar buiten.... Al luister ik het liefst 's nachts met alle lampies uit... Ik luister ook liever s'avonds, met de (rol)gordijnen dicht. Ik heb ook 't idee, dat 't s'avonds laat beter klinkt. (kan verbeelding zijn, maar kan ook stroomvervuiling in de flat zijn ) ik heb helemaal niets met zilverkabel. moeilijk he forumen. Joopus doet niet alleen de lampies uit tijdens het forumen maar ook zijn beeldscherm. Blindtypen is niet zijn sterkste kant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Nou ja, dan moet 'ie maar. Sinds vanmiddag.... Zie elders op dit forum een verslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Gefeliciteerd, prachtig apparaat. Superlooks (waar staat dat verslag?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Nou ja, dan moet 'ie maar. Sinds vanmiddag.... Zie elders op dit forum een verslag. Ha die Lestat, Klinkt ie net zo mooi als vanmiddag MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 27 april 2005 Report Share Posted 27 april 2005 Nou ja, dan moet 'ie maar. Sinds vanmiddag.... Zie elders op dit forum een verslag. Ha die Lestat, Klinkt ie net zo mooi als vanmiddag MvG, Haudio Yep, hij klinkt echt gaaf!!!! Die PP-2 doet het m.i. ( vooralsnog ) prima met de Piccolo! Ben nog steeds aan het luisteren, heb een verslagje van vandaag onder "recencies" gezet. Haudio, bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 28 april 2005 Report Share Posted 28 april 2005 Yep, hij klinkt echt gaaf!!!! Die PP-2 doet het m.i. ( vooralsnog ) prima met de Piccolo!Ben nog steeds aan het luisteren, heb een verslagje van vandaag onder "recencies" gezet. Haudio, bedankt! Mooi apparaat hoor! Leuk dat die PP-2 het bij jou ook goed doet, ik ren ook niet gelijk naar de winkel voor wat duurders. En natuurlijk k Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 april 2005 Report Share Posted 29 april 2005 Gisteren binnen gekomen 2 nieuwe Siemens E 288 CC buisjes voor mijn AH! Njoe Tjoeb cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Na lang wachten (het was eigenlijk maar een weekje), heb ik gisteren dan eindelijk m'n Opera Consonance Reference 2.2 CD speler ontvangen. Hij moet natuurlijk wel goed ingespeeld worden voordat de klank definitief is, maar hij klink nu al fantastisch. plaatje komt van recensie op HIFI.NL Vandaag toch maar even zelf een paar plaatjes geschoten van m'n setup. Mijn excuses voor de belabberde foto;s (binnenkort toch maar een paar ouderwetse dia's schieten) Mijn ervaringen tot nu toe De Consonance is echt perfect: Ik krijg er maar geen genoeg van. Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop. Zodra ik uit mijn werk kom gaat hij aan en als het bedtijd is weer uit. Ik heb de afgelopen week dan ook geen TV meer gekeken :-) En hij combineert qua klank ook zo mooi met de Unico P en de Klipsch speakers. Het klinkt gewoon naar meer, maar het is een gezonde verslaving. Ik denk dat het een huwelijk is die zeer lang in stand zal blijven. Je merkt gewoon dat deze speler alle muzieksoorten gemakkelijk aan kan en het klinkt ook zo lekker rytmisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Ziet er allemaal heel mooi uit; de Klipsch zijn fraaie speakers. Ik geloof niet dat je een saai geluid hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 april 2005 Report Share Posted 30 april 2005 Ik geloof niet dat je een saai geluid hebt Bingo! Verre van saai, maar absoluut niet opdringerig: veel emotie-overdracht en je hoort heel mooi de spanning opbouwen bij bepaalde muziek. Je wordt echt door de muziek opgeslokt en niet meer van de stoel af te slaan. Slechte opnames daarentegen klinken ook echt slecht (dan ga ik weer forummen of is het tijd voor een toiletbezoek). Het is een eerlijke combinatie die niets verbloemt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 toch vind ik de klipsch opdringerig in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 daar in tegen heb ik tannoys de r serie, en die klinken wat donkerder. misschien dat ik het hoog niet zo gewend ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 toch vind ik de klipsch opdringerig in het hoog. Beste Joop us, Dat mag je vinden, maar het heeft vaak te maken met het bronmateriaal of gebruikte andere componenten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Zonet op ebay gewonnen: Hij moet wel nog uit Oostenrijk komen, maar voor de prijs kon ik 'm niet laten liggen. Misschien iets voor op de verbouwde Thorens en anders verhuist ie naar m'n zelfbouwproject dat nu al een jaar of 4 loopt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Zonet op ebay gewonnen: Hij moet wel nog uit Oostenrijk komen, maar voor de prijs kon ik 'm niet laten liggen. Misschien iets voor op de verbouwde Thorens en anders verhuist ie naar m'n zelfbouwproject dat nu al een jaar of 4 loopt Beste Sodejuu, Je hebt je juweeltje dus terug ! Gelukkig want ik kan je niet ongelukkig zien . Hij past trouwens ook op jou Transrotor Fat Bob S : ) MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 Ja, mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 toch vind ik de klipsch opdringerig in het hoog. Beste Joop us, Dat mag je vinden, maar het heeft vaak te maken met het bronmateriaal of gebruikte andere componenten. MvG, Haudio dat is waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 1 mei 2005 Report Share Posted 1 mei 2005 toch vind ik de klipsch opdringerig in het hoog. Beste Joop us, Dat mag je vinden, maar het heeft vaak te maken met het bronmateriaal of gebruikte andere componenten. MvG, Haudio dat is waar. Ik beschouw mezelf als leek als het gaat om technische aspecten van audio apparatuur zoals speakers, maar ik zou wel graag wat willen toevoegen op basis van wat ik zelf heb waargenomen met mijn oren: In den beginne had ik een NAD C541 CD speler en een NAD C350 versterker icm de Klipsch speakers. Dit was een zeer levendige combinatie, maar het klonk een beetje opdringerig in het hoog wanneer ik een neutrale interlink had aangesloten. Toen ging ik lezen over interlinks die allemaal hun eigen klank schenen te hebben en hoorde ik over ene H. Appel die een mooie kabel maakte die niet al te duur was. Ik heb hem toen op de gok gekocht (wist ik veel dat je eerst moet luisteren). Ik heb deze aangesloten en was toen aangenaam verrast met de rust die de set uitstraalde. Vervolgens ben ik 2 jaar gaan genieten van de muziek. In het begin ben je natuurlijk alleen maar ontzetten positief over je setje, maar heel geleidelijk sluipte het gevoel binnen dat er iets miste. Wat kan ik niet precies onder woorden brengen en noem het daarom maar "een bepaalde emotie-overdracht". Stapje voor stapje probeer je dan de zaken aan te pakken: eerst kwam er een prachtige Unison Research Unico P versterker die een muzikaliteit in de set bracht die ik voorheen niet voor mogelijk hield. Nog een jaar later werd de NAD C541 vervangen door een Opera Consonance Reference 2.2 CD speler die de set de nodige rust geeft (bijna net zo veel als een goede draaitafel) en ook nog eens dingen laat horen die ik niet eerder hebt gehoord. De Henno Appel kabel heeft recentelijk plaats gemaakt voor een Kimber PBJ interlink. Het is alsof daarmee een stoflaag verdween waarbij met name het hoog en het midden een bepaalde frisheid heeft gekregen en nog meer detail te horen is. Het is absoluut niet opdringerig of scherp in het hoog: het klinkt juist erg aangenaam en er wordt een bepaalde spanninig gecreeerd waardoor je als het ware wordt uitgenodigd om nog meer te luisteren. Als ik nu de PBJ op de NAD C541 aansluit klinkt het weer scherp en treed er luistermoeheid op. Op dat moment valt eigenlijk het kwartje: je realiseert je je dat je de afgelopen jaren de onvolkomenheden en dus ook de volkomenheden (en dat is jammer) hebt zitten verbloemen. Nu alles op een hoger niveau is getild, hoeft er niets meer te verborgen worden. De Klipsch speaker is gewoon een eerlijke speaker die laat horen waar je set toe in staat is: muziek maken zoals de artiest het heeft bedoeld. Als de bron van goede kwaliteit is, dan klinkt het nu om te smullen. Helaas zijn er ook artiesten of producenten die niets om de kwaliteit van de opname geven en dat hoor je dus ook. Het is de prijs die je moet betalen voor eerlijke weergevers. Ik weet nu ook dat zodra ik onvolkomenheden wil aanpakken, dat dit ook ten koste kan gaan van de volkomenheden en dan ben je verder van je uiteindelijke doel af die je met je set wilt bereiken. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts