Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Mooi ding..... Wat is het precies.....

Een booreiland? :D

VPI TNT Junior Mk 5 met Graham arm model 2.. :rolleyes:

Is dat een 16 kleppert? :D

Maar, zonder dollen, ziet er wel mooi uit zo met staal en zwart. ;)

als het niks word ga ik er wel even langs lijk mij ook wel wat kan deze er nog wel bij hebben

Aangezien Ruud zijn Sirius inmiddels te koop staat, denk ik dat jet dit niet gaat redden....

Ruud, ziet er indrukwekkend uit. Je houdt de VDH/EMT?

Enno :)

Dat verhaal met de bearing van de Graham klopt niet per definitie. Het kan een 2.0 zijn met een los gekochte bearing (kost 325 dollar). Dan is het nog geen 2.2. want die heeft ook een ceramische arm en tungsten zijgewichten.

Je moet eens op de Amerikaanse site kijken daar staat het precies op.

http://www.musicalsurroundings.com/graham.html

Is de draaitafel overigens van Siep?

Carl

Mijn nieuwe audio /video aanwinst is een philips dvd HD recorder al zit er niets in van philips .

Groot is het gebruiksgemak alleen het geluid naar de hifi toe stelt teleur maar daar komt de oude dat recorder van pas digitaal uit van de dvd naar digitaal in van de dat en ja dat komt aardig in de goede richting.

Leuk speelgoed dus.

60_1_b.JPG

Tannoy M2.5

Zo uit de doos klinken ze........... al meer dan redelijk :D

Ze staan nu naast de Ushers in te spelen. M'n vrouw wou graag ruilen:rolleyes: :wub:

:o:o:o

Dat kon wel eens een pijnlijke situatie opleveren... :rolleyes:

Ga maar vast kijken voor een subwoofer en een stel goede stands, Ome Henk.

Daar heb je straks wel weer ruimte voor.

De man wikt......de vrouw beslist..... ;):lol::P

Hallo,

Mijn nieuwste audio aanwinst is onverwacht. Ik heb namelijk een dimmer van een lamp in de huiskamer vervangen omdat die niet meer helemaal op "uit" kon.

De dimmer zit op dezelfde groep als mijn audioset ( nog wel!).

Toen ik dat ding vervangen had door een andere, deed de lamp het weer goed (kon dus uit). Toen ik even later muziek ging luisteren geloofde ik mijn oren niet. Het klonk gewoon beter, rustiger enz.

Moraal: Andere stroomvoorziening kan wel degelijk verbetering opleveren.

Groet,

Leobus

Dat verhaal met de bearing van de Graham klopt niet per definitie. Het kan een 2.0 zijn met een los gekochte bearing (kost 325 dollar). Dan is het nog geen 2.2. want die heeft ook een ceramische arm en tungsten zijgewichten.

Je moet eens op de Amerikaanse site kijken daar staat het precies op.

http://www.musicalsurroundings.com/graham.html

Is de draaitafel overigens van Siep?

Carl

Hoi Carl.

De 2.0 werd ,volgens mij, standard geleverd met tungsten zij gewichtjes en keramische arm.

Pas later zijn de gedowngrade versies verschenen.

In de vorm van de 2.0 basic.

tegenwoordig dus de 2.1??

Toen ik dat ding vervangen had door een andere, deed de lamp het weer goed (kon dus uit). Toen ik even later muziek ging luisteren geloofde ik mijn oren niet. Het klonk gewoon beter, rustiger enz.

Moraal: Andere stroomvoorziening kan wel degelijk verbetering opleveren.

Groet,

Leobus

Maar het zou ook kunnen dat je je ergerde aan dat ding en na verwisseling zelf rustiger werd en relaxter kon luisteren..

Moraal: trek niet te snel conclusies. :P:D

Maar inmiddels heb ik interessant nieuws voor een andere (forse) modificatie voor de Leonardo, dus voorlopig is er geen geld meer voor een kabeltje.

Vertel, vertel, vertel!!!!!!

:D:lol::D

Frank.

M-drive + bijpassend keramisch lager, metal plateau 60 mm. en iets hogere mountingplate voor de SME3500.

Al deze zaken staan al heel erg lang in bestelling maar van de week kreeg ik bericht dat er een korte termijn oplossing aan zit te komen. Ik moet er alleen een stevig ritje voor maken. Afwachten dus ..... :)

Maar inmiddels heb ik interessant nieuws voor een andere (forse) modificatie voor de Leonardo, dus voorlopig is er geen geld meer voor een kabeltje.

Vertel, vertel, vertel!!!!!!

:D:lol::D

Frank.

M-drive + bijpassend keramisch lager, metal plateau 60 mm. en iets hogere mountingplate voor de SME3500.

Al deze zaken staan al heel erg lang in bestelling maar van de week kreeg ik bericht dat er een korte termijn oplossing aan zit te komen. Ik moet er alleen een stevig ritje voor maken. Afwachten dus ..... :)

Ik ben benieuwd hoeveel zo'n dikker plateau bijdraagt aan de geluidssensatie.

Succes met wachten.

:D

Frank.

Ik ben benieuwd hoeveel zo'n dikker plateau bijdraagt aan de geluidssensatie.

Succes met wachten.

:D

Frank.

Beste Frank,

Ik ben ook benieuwd naar de verbeteringen. :rolleyes: In de Stereoplay van vorige maand wordt de Leonardo 25/60M getest samen met de nieuwe M-drive. Er wordt in het artikel ingegaan op het metal plateau versus het accryl plateau en uit luistertesten komt de metalen versie als overduidelijke klankwinnaar uit de bus. Volgens Stereoplay klinkt de Leonardo met accrylplateau wel iets opener, maar ook onrustiger en onnauwkeuriger in het laag.

Met de M-drive wordt het helemaal super en laten meetresulaten een veel betere gelijkloop en gunstigere rumblewaarden zien.

Ook is het, aldus Jochen R

Helaas heeft de EMT draadjes i.p.v. pennetjes achter op het element, moet ik voor nood maar een Denon 301 inbouwen + het ding is zo diep en breed(50*80cm) dat ik "even" twee platen multiplex(40mm) moet zagen en afwerken <_<

Soms is het leven hard......

Evengoed heel veel plezier met deze upgrade (of is het een downgrade :D )

Binnenkort eens wat afspreken?

(..)moet ik voor nood maar een Denon 301 inbouwen(..)

:o Er zijn ergere dingen.. :o Heb vandaag eens serieus de tijd genomen om mijn DL-301'tje in de Thorens af te regelen. :huh: Dat was toch echt een flinke verbetering! B)

Gefeliciteerd met de aanschaf van deze tafel, Ruud!!

mvg, PD Hogeterp B)

Helaas heeft de EMT draadjes i.p.v. pennetjes achter op het element, moet ik voor nood maar een Denon 301 inbouwen + het ding is zo diep en breed(50*80cm) dat ik "even" twee platen multiplex(40mm) moet zagen en afwerken <_<

Soms is het leven hard......

Evengoed heel veel plezier met deze upgrade (of is het een downgrade :D )

Binnenkort eens wat afspreken?

Mag ik ook aanschuiven? :rolleyes:

Ik zou altijd al een keertje Ruud z'n nieuwe speakers komen bewonderen, maar dat wil er maar niet van komen.

Nu heb ik twee redenen ;):D .

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...