Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

De beste manier van demonstreren is met de deur dicht en een streng deurbeleid. Dat is prettig voor de mensen die demonstreren en ook voor de luisteraars. Het is ook goed voor het produkt wat zo tot zijn recht kan komen.

Ik ben overigens niet naar de LP12 demonstratie gegaan - helaas. Wel de verschillende draaitafels bekeken. Toch als je de KP12 naast een Thorens 160 ziet vraag je je af wat er zo bijzonder aan is.

Carl

nu ook (eindelijk) thuis een okki nokki!

van nu af aan klinken al mijn platen okki nokki! ;-)

attenuator%20SE.JPG

handbuilt SoundEvolution interlink/-6dBattenuator (2 x)

prefer MGK-18/WBT

met vergulde trekbandjes ? :D

Guest Kraus vonBentinck

Beste Bas

Ik heb er 1 tussen voor- en eindversterker gezet. Die -6 dB is voor gebruik met de voorversterker als phonotrap precies genoeg; de potmeter kan 2 uur verder open (iets minder dan half volume) en dan komen keurig de VU-meters op de voorversterker in beweging. Precies zoals de bedoeling was.

De andere kabel gaat tussen DAC en voorversterker maar dat moet ik nog proberen.

De CD speler( staat op -6db), de Dac geeft dan via de interlink 6dB minder en de phonotrap in de vv gewoon voluit en ik verwacht dat dan alle drie bronnen ongeveer even luid zullen spelen. Het klopt al voor de draaitafel en de Cd-speler.

De kabel vervangt de welbekende Henno Appel interlink die ik jaren gebruikt heb.

De kabel klinkt "knackig, spritzig und schnell" zoals ze in Duitsland zeggen; hij klinkt op de eerste indruk iets minder warm dan de Appel, erg detailrijk en heeft naast een mooi droog laag ook een zeer strak midden.

Ik draaide als eerste van Paul Simon "Late in the Evening" en dat komt er uit geheel in overeenstemming met de bedoeling van het nummer, kort en afgemeten percussiewerk en spetterende blazers.

Het lijkt mij een eerlijke kabel die zijn werk in twee opzichten (als interlink en als verzwakker) prima doet en er bovendien ook nog zeer fraai uitziet.

Bij deze hartelijk dank. Het is een aanwinst.

Als het nog eens zover komt ga ik je ook nog vragen om van dezelfde Prefer kabel eens een phonokabel te maken ter vervanging van een Cardas Neutral Reference (die bevalt slecht, te wollig en te warm). Het solderen van een (haakse) phonoplug is alleen mogelijk als je daar zeer handig in bent. Vandaar dat ik nog wel een keertje bij je terecht ga komen.

Vanaf nu mag ik me de trotse eigenaar noemen van:

Phono1_4447.jpg

Bluenote Phono 1 mkII

@ Gruiter,

Gefeliciteerd ermee. :D

Dank je. Ik beleef er heel veel plezier aan (zeker icm de Kimber KS1030 :D).

Ik merk ook nu weer dat er een aantal platen door de mand vallen kwa opname, maar des te mooier klinken de goede opnames.

Ik heb de kabels van Henno nooit op klank vertrouwd. Die klonken mij te warm.

Henno zelf trouwens later ook niet meer..... vertrouwen dan... :(

Mijn ervaring met de Appel interlink: hij deed het prima tussen m'n NAD C541 (die wat scherp klonk), maar toen ik de Opera Consonance in bezit kreeg, merkte ik dat de Appel teveel detail weg snoepte.

Vanaf nu mag ik me de trotse eigenaar noemen van:

Phono1_4447.jpg

Bluenote Phono 1 mkII

@ Gruiter,

Gefeliciteerd ermee. :D

Dank je. Ik beleef er heel veel plezier aan (zeker icm de Kimber KS1030 :D).

Ik merk ook nu weer dat er een aantal platen door de mand vallen kwa opname, maar des te mooier klinken de goede opnames.

Ik had het al gedacht. :P:D;)

Dubbele felicitaties dan maar. :D

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...