Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Vanwege 'ouwe liefde' heb ik samen met Ruud ik hiervan een stel opgehaald.

tdl%20026.jpg

TDL Monitor

Eens horen of deze oudjes de competitie aan kunnen met de 'modernere' Ushers :rolleyes:

Ziet er goed uit... :)

Misschien past het beter kwa laag. Maar ik denk dat de Ushers zullen winnen.... (m

Blijft mooi om te zien, zo'n Super Seven.

De originele Transrotor-verpakking is ook niet veel bijzonders maar die volstaat na wat aanpassingen. Ik heb de mijne onlangs nog verpakt voor een reisje naar Transrotor in Duitsland en over een tijdje moet 'ie weer vanwege een verhuizing.

Je moet in ieder geval een doos zoeken waar het plexiglas chassis ruim inpast, rondom zet je het chassis dan klem met stukken schuimplastic.

Ik zou het plateau onderin de doos in een apart kartonnen doosje met foam of airbubble-plastic verpakken.

Daar bovenop zet je dan het chassis op de pootjes, de arm extra vastzetten in de houder met wat tape.

Ik had op de heenreis naar Duitsland het lagerblok apart verpakt onderin de doos, maar in Duitsland werd het TMD-lagerblok aan het chassis "verzegeld" door enkele keren plasticfolie (huishoudfolie van de rol) strak over het lagerblok en volledig om het plexiglas chassis te draaien. Zit zo vast als een huis en er beschadigt niets.

Ruud,

Ik denk dat de Ushers dus een beter hoog hebben dan de TLD's. Het laag en vooral het mid-laag is iets anders, hier denk ik dat de TLD's wel eens de betere kunnen zijn. Ik had voor Henk gehoopt dat de UC uitkomst bracht.

Henk,

De speakers minimaal

Beste Hans,

Dat denk ik dus niet.....werkt zo'n ding trouwens alleen bij het geluidsniveau waarbij hij afgesteld is :unsure: Ik kan me voorstellen dat bij verschillende geluidsniveau's de akoestische "problemen" ook zullen veranderen.

Kan allebij, dynamisch of vast.

Lijkt een beetje op mijn Tivoli Model One.

Maar klinkt het ook?

Ja, het is een hele trend, dat retro. Voor het geld klinkt het leuk, is verder niks bijzonders, ik keek eerst naar een microset maar dat klonk niet veel beter voor die 110 euro of zo. Maar ik moet zeggen dat die Tivoli me nog tegenviel in vergelijking met mijn oude Grundig, die Tivoli's zijn sowieso belachelijk duur.

Vandaag even naar Sneek geweest en dit snoepje meegenomen. :)

20051124_160757_640cv2-header.jpg

Cambridge Azur 640 V2.

Haudio is hier erg over te spreken.

Eens horen wat de electronica sinds 1990(bouwjaar van m'n Marantz) heeft gedaan...

Dit issem dus geworden? Je moet ook maar niet zo naar Sneek gaan ;)

Ik ben wel benieuwd hoe die klinkt. Veel plezier ermee! :D

Vandaag even naar Sneek geweest en dit snoepje meegenomen. :)

20051124_160757_640cv2-header.jpg

Cambridge Azur 640 V2.

Haudio is hier erg over te spreken.

Eens horen wat de electronica sinds 1990(bouwjaar van m'n Marantz) heeft gedaan...

Volgens mij staat hij ook in de Audio van deze maand! Kan hem wel ff voor je inscannen? ( ligt op mijn werk, moet hem even meenemen... ) Volgens mij was er de vergelijking met een Nad 521.

Ziet er vooral ( imho ) erg mooi uit, benieuwd of 'ie ook zo klinkt. :)

Veel plezier ermee!

Volgens mij staat hij ook in de Audio van deze maand! Kan hem wel ff voor je inscannen? ( ligt op mijn werk, moet hem even meenemen... ) Volgens mij was er de vergelijking met een Nad 521.

Graag! :)

Hoewel ik de mening van recensenten met een korreltje zout neem, ben ik toch benieuwd wat ze ervan vinden.

Zou je 'm naar mij kunnen mailen?

Veel plezier ermee!

Bedankt. :)

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...