piet van soest Posted 10 mei 2006 Report Share Posted 10 mei 2006 Hoi bedrock. hij is apart maar,heel moooooooooiiiiiiiiiii. Gaaf element btw. Veel LUISTER plezier. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 10 mei 2006 Report Share Posted 10 mei 2006 Ik verwacht ze begin volgende week. De beauties zijn vandaag binnen gekomen, uitgepakt, geplaatst en bekabeld. Het is totaal iets anders als mijn JMR Offrandes. Soundstage oneindig veel groter, daar waar bij de Offrandes de stage zich voornamelijk tussen de speakers afspeelde, vormen bij de Opus zelfs de kamermuren niet de grens. Uitermate neutraal, snel en strak. Lopen wat verder door in het laag dan de Offrande. Binnenkort meer Ik word toch een beetje jaloers,al heb ik ze nog nooit gehoord. Gefeliciteerd. Gr Piet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert64 Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Lopen wat verder door in het laag dan de Offrande. Binnenkort meer Opmerkelijk..! Volgens de specs gaan de Offrandes lager. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ( en ).., ik ben reuze nieuwsgierig naar de verschillen t.a.v. de Offrandes. Robert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Gefeliciteerd, Bedrock. Door de brede plinth deed de tafel mij eerst aan een schilderij denken . Mede daardoor oogt 'ie laag en groot. Ik vind 'm niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Hoi bedrock. hij is apart maar,heel moooooooooiiiiiiiiiii. Gaaf element btw. Veel LUISTER plezier. Gr Piet. Bedankt Piet! Zal geen probleem zijn met dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Mooi ding, al is ie een tikje bling-bling, maar ja, chinees h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ha die Kraus, Ht ziet er in elk geval heel bijzonder uit. Hoe klinkt het en met welke hoofdtelefoon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 11 mei 2006 Report Share Posted 11 mei 2006 Ha, Kraus! Idd best wel Bling Bling!!!! Hoe klinkt 'ie? Kan je zelf nog met andere buisjes spelen? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Lopen wat verder door in het laag dan de Offrande. Binnenkort meer Opmerkelijk..! Volgens de specs gaan de Offrandes lager. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ( en ).., ik ben reuze nieuwsgierig naar de verschillen t.a.v. de Offrandes. Robert Volgens de specs van de Offrande loopt het frequentiegebied van 30Hz - 20kHz. Die 30 Hz is echter het -3db punt. Volgens de specs van de Opus loopt het frequentiegebied van 34 Hz - 24kHz. Die 34 Hz is echter het -1db punt. Het -3 db punt ligt hier een stuk onder. Dit verklaart waarom de Opus iets verder doorloopt in het laag dan de Offrande. Na wat intensievere luistertests constateer ik de volgende verschillen t.o.v. de Offrande: De Opus klinkt transparanter, opener, sneller en vooral strakker dan de Offrande. De Offrande klinkt een fractie warmer dan de Opus. De soundstage van de Opus is een stuk groter dan die van de Offrande. De Offrande klinkt hierdoor iets intiemer. De Offrande klinkt iets wolliger dan de Opus. De Opus klink tonaal correcter dan de Offrande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 De beauties zijn vandaag binnen gekomen, uitgepakt, geplaatst en bekabeld. Het is totaal iets anders als mijn JMR Offrandes. Soundstage oneindig veel groter, daar waar bij de Offrandes de stage zich voornamelijk tussen de speakers afspeelde, vormen bij de Opus zelfs de kamermuren niet de grens. Uitermate neutraal, snel en strak. Lopen wat verder door in het laag dan de Offrande. Binnenkort meer Veel plezier op de muzikale ontdekkingsreis! De eerste indruk die je beschrijft is overigens exact wat ik van Avalon eerder zelf ook heb mogen ervaren. Als ik 't geld had, dan wist ik het voor mijzelf ook wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 PS Andere buisjes zal wel kunnen maar ik heb hem net 2 uurtjes in huis dus dat is misschien een beetje voorbarig. Logisch, maar ik bedoelde alleen of dit zelf mogelijk was. Leuk project! Mag ik vragen wat 'ie gekost heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Er is iemand die een geintegreerde versterker heeft gekocht, de stekker in het stopcontact stak en vervolgens te maken kreeg met een smeltend netsnoer!Openschroeven van de kast bracht een regelrecht onveilige constructie aan het licht met een absoluut dodelijke spanning (1250V DC) op de uit blank metaal bestaande kast. Dat vind ik echt misdadig! Die grote buizen zijn wel leuk, maar met zulke hoogspanningen... Nou kun je natuurlijk gaan discussieren dat je helemaal niet zo veel volt DC nodig hebt om het loodje te leggen, maar 1250?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 de Harman Kardon HD-970 is binnen en is aan het inspelen, maar wat doet dat ding het er verrekte lang over voor hij gaat spelen of ben ik zo verwend met de sony..... een nieuwe cd speelt dan al zowat voor hij er in zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 de Harman Kardon HD-970 is binnen en is aan het inspelen, maar wat doet dat ding het er verrekte lang over voor hij gaat spelen of ben ik zo verwend met de sony..... een nieuwe cd speelt dan al zowat voor hij er in zit Typerend voor DVD-loopwerken. Persoonlijk vind ik dat nog wel een ergernis die te overwinnen valt. Als het loopwerk maar snel kan skippen naar volgende of vorige tracks. Traagheid op dat gebied is m.i. echt dodelijk irritant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Dat vind ik echt misdadig! Die grote buizen zijn wel leuk, maar met zulke hoogspanningen... Nou kun je natuurlijk gaan discussieren dat je helemaal niet zo veel volt DC nodig hebt om het loodje te leggen, maar 1250?! Dat is wel heel erg veel, zelfs voor buisjes. Deze diy versterker op basis van de 833 zendbuis werkt op 1000 V als ik me goed herinner. Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BLUE TUBE Posted 12 mei 2006 Report Share Posted 12 mei 2006 Ik zal ook eens iemand vragen naar mijn kastje te kijken voor ik het loodje leg (heb overigens wel wat minder gevaarlijke buisjes er in zitten). Hallo Kraus, Er zit een goede man in Apeldoorn Matthijs de Vries. Hij bouwt heel wat spul en is regelmatig te vinden bij DIY. Matthijs heeft ook mijn Kebschulls gemodificeerd en het resultaat is fantastisch. Ga eens een kijkje nemen op zijn site http://www.machmat.com Reference van mijn modificatie: http://www.machmat.com/sales/modify/refermatray.htm Veel succes. Hank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2006 Author Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan ontneem je dit land ook de kans om economisch te groeien. Eerst zal er geld verdient moeten worden. De arbeidsomstandigheden komen dan zeker later. Bovendien zal het niet meevallen iets te kopen waar niets uit China in zit. Mijn Marantz van 2,6 jaar oud is ook in China geproduceerd.... Wel vindt ik dat je spullen via een Europese importeur moet kopen. Dan kun je er vanuit gaan dat het apparaat voldoet aan Europese normen (tenzij hier ook weer de kluit belazerd wordt, tenminste) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan ontneem je dit land ook de kans om economisch te groeien. Eerst zal er geld verdient moeten worden. De arbeidsomstandigheden komen dan zeker later. Ga dat even vertellen aan de kinderen die daar 12 uur per dag werken en aan de volwassenen die hier op straat komen te staan. Chinezen werken bizar hard. Ten koste van alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Zie hier http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=5527&hl= Ik lees daar dat 1400V ook kon, maar dat hij 1000V genoeg vond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 mei 2006 Members Report Share Posted 13 mei 2006 Ik heb een tijd met deze bakken gespeeld: Met een 211-buis, die werkte ook met iets meer dan duizend volt. Maar de mijne hadden een veel grotere UGT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2006 Author Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan ontneem je dit land ook de kans om economisch te groeien. Eerst zal er geld verdient moeten worden. De arbeidsomstandigheden komen dan zeker later. Ga dat even vertellen aan de kinderen die daar 12 uur per dag werken en aan de volwassenen die hier op straat komen te staan. Chinezen werken bizar hard. Ten koste van alles Voor de lol doen ze dat.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan ontneem je dit land ook de kans om economisch te groeien. Eerst zal er geld verdient moeten worden. De arbeidsomstandigheden komen dan zeker later. Ga dat even vertellen aan de kinderen die daar 12 uur per dag werken en aan de volwassenen die hier op straat komen te staan. Chinezen werken bizar hard. Ten koste van alles De Chinezen hebben het in elk geval een heel stuk beter dan in noord korea. Ik heb er geen problemen mee om iets wat in China gemaakt is te kopen, al helpt hun dat op de korte termijn misschien niet, op de lange termijn weer wel, terwijl in de tijd dat er niks in noord korea gebeurd er dan de komende jaren nog weer enkele miljoenen mensen zullen creperen van de honger en hun zeer barbaarse strafkampen. Allemaal ter meerdere glorie van Kim Il- Sung en Kim Jong-Il....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 mei 2006 Author Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan ontneem je dit land ook de kans om economisch te groeien. Eerst zal er geld verdient moeten worden. De arbeidsomstandigheden komen dan zeker later. Ga dat even vertellen aan de kinderen die daar 12 uur per dag werken en aan de volwassenen die hier op straat komen te staan. Chinezen werken bizar hard. Ten koste van alles Voor de lol doen ze dat.... Ze werken om te leven. Precies.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 mei 2006 Report Share Posted 13 mei 2006 Ik koop vooralsnog geen audio uit China. Tenzij ik (vrij) zeker weet dat de arbeidsomstandigheden daar goed zijn. Dan loop je zeker ook nog in je blote kont zonder sokjes aan ..... dat komt nl ook allemaal uit China, gemaakt onder dezelfde (of ergere) arbeidsomstandigheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts