Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Zojuist - toch nog veel eerder dan gemeld - binnengebracht:

ULTRAGRAPH DIGITAL DEQ1024

DEQ1024_medium.jpg

ULTRAGRAPH DIGITAL DEQ1024 is an ultra high-resolution digital stereo 31-band equalizer feedback destroyer. It combines unmatched digital performance with straightforward and intuitive analog-like operation. The revolutionary FBQ Feedback Detection System instantly detects critical feedback frequencies and can also be used as an audio analyzer, making the DEQ1024 a must-have for every professional touring rack. Switching on the automatic Feedback Destroyer removes feedback within a fraction of a second. A state-of-the-art 24/48-bit DSP and ultra high-resolution 24-bit/96 kHz A/D and D/A converters deliver the ultimate in sonic resolution.

The EQ section features three selectable operating ranges (

Het grootste voordeel van DSP boven conventionele equalizers lijkt mij dat de fasestructuur niet wordt aangetast. Ik hoop tenminste dat ik mij hierin niet vergis.

De Ultragraph moet zich maar vast voorbereiden op een stel akelige blokgolven...

Spido,

Daar staan digitale EQ's inderdaad bekend om. Wel grappig te weten misschien is dat bij mastering vaak juist analoge par. EQ's gebruikt worden om die typische 'sound' te krijgen! :D

Eric,

Gave kaart! RME maakt prima geluidskaarten en dac's! Gefeliciteerd..

mvg, PD

PF is iets anders dan pF

1 PF = 1.000.000.000.000.000.000.000.000.000 pF.

Een condensator van 1 Farad is een flinke jongen. Hoe groot zou een condensator van 1 PF zijn?

Dat ligt eraan voor welke spanning hij geschikt moet zijn. Ik ken wel condensatoren van 2600F. Die zijn voor 2,6V geloof ik...

PF is iets anders dan pF

Beste..............

Wat een geluk dat jullie het verschil weten, anders hadden jullie voor jullie MM elementen een vele te hoge afsluitcapaciteit gebruikt.

:lol:<_<

MvG,

Haudio

:rolleyes:

PF is iets anders dan pF

Beste..............

Wat een geluk dat jullie het verschil weten, anders hadden jullie voor jullie MM elementen een vele te hoge afsluitcapaciteit gebruikt.

MvG,

Haudio

Dat denk ik niet, want ik denk niet dat er condensatoren met dergelijke waarden bestaan. En bovendien heb ik geen draaitafel (maar dat geldt voor de anderen niet geloof ik)...

PF is iets anders dan pF

Beste..............

MvG,

Haudio

:lol:

Sinds een paar uurtjes de trotse bezitter van een:

Lyra_Dorian.jpg

Lyra Doria

Uiteraard vakkundig ingesteld door Marten-Jan en Henk van AS in Sneek

(wat een geluid en het inspelen moet nog beginnen .......)

en

Okki_040505.jpg

Okki Nokki platenwasser

Hank bedankt voor de lift en het mee helpen sjouwen.

Hoi Gerald, gefeliciteerd en heel veel plezier ermee.

Ben benieuwd hoe de MFSL opnames, en uiteraard ook je andere platen klinken na het inspelen.

Houd ons op de hoogte over jouw bevindingen.

Frank. :D

Bedankt voor de felcitaties,

Ik zal uiteraard mijn bevindingen hear posten. Niet ingespeeld klinkt het al mooier dan ik had verwacht. Dus "het even door de zure appel bijten" valt reuze mee.

Opvallend is dat de spetters en kraakjes nu veel minder hoorbaar zijn. Meer muziek dus.

Dag Gerald,

Graag gedaan, ik vond het bere gezelli en zie jullie graag weer spoedig.

Ik ben erg nieuwschierig naar je nieuwe element. De dorian ziet er onwijs uit echt iets bijzonders.

In ider geval mijn felicitaties en natuurlijk kom ik binnenkort langs met mijn verzameling plaatjes om deze even door de ON te laten wassen, hahaha.

Een knipoog en tot gauw.

Hank

Opvallend is dat de spetters en kraakjes nu veel minder hoorbaar zijn.

Fraai ding Gruiter. Deze purchase hing geloof ik al een tijdje in de lucht, gefeliciteerd! :D

Wellicht kan je bovengaande opmerking toelichten? Zoals je weet ben ik ook met de OC9 begonnen, maar ik herken dit niet.

Opvallend is dat de spetters en kraakjes nu veel minder hoorbaar zijn.

Fraai ding Gruiter. Deze purchase hing geloof ik al een tijdje in de lucht, gefeliciteerd! :D

Wellicht kan je bovengaande opmerking toelichten? Zoals je weet ben ik ook met de OC9 begonnen, maar ik herken dit niet.

Thanks, ik liep inderdaad al een tijdje rond met de gedachte om een ander element aan te schaffen.

Het eerste wat me opviel: minder achtergrondruis en tikken/spetters dan de OC9. Dat wil niet zeggen dat het met de OC9 een en al spetters was. Het viel me nu gewoon op dat het er minder achtergrongeluiden te horen zijn.

Ik begreep van Lestat dat hij na de inspeelperiode van zijn draaitafel/element een servicebeurt heeft laten doen (oa opnieuw afstellen van element). Dat gaf een hoorbare verbetering. Ik had dat met mijn draaitafel combi nog niet gedaan, dus het kan zijn dat de OC9 niet meer optimaal ingesteld stond en dat hierdoor tikjes wat meer opvielen.

Marten-Jan heeft de de draaitafel gisteren ook een serivebeurt gegeven: oa nieuwe lagerolie en de arm loopt nu iets soepeler en hij is mooi opgepoetst.

Het klankkarakter van de Dorian lijkt heel erg op die van de OC9. Hij moet nog flink inspelen, maar ik hoor wel dat de Dorian een mooie stap vooruit is. Meer attack en nog wat meer dynamiek. Het laag gaat veel dieper en ik heb nog meer het idee door de muziek te worden omringd. Hij is nog een tikkeltje grof, maar dat gaat met inspelen helemaal in orde komen.

Dag Gerald,

Ik ben erg nieuwschierig naar je nieuwe element. De dorian ziet er onwijs uit echt iets bijzonders.

In ider geval mijn felicitaties en natuurlijk kom ik binnenkort langs met mijn verzameling plaatjes om deze even door de ON te laten wassen, hahaha.

Een knipoog en tot gauw.

Hank

Ik vond het ook erg gezellig.

En, ben je vandaag lekker aan het spelen met de stepups en de kabeltjes :cool2: ?

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Hoe doet de Kimber Timbre het?

Dag Gerald,

Een knipoog en tot gauw.

Hank

Ik vond het ook erg gezellig.

En, ben je vandaag lekker aan het spelen met de stepups en de kabeltjes :cool2: ?

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen. Hoe doet de Kimber Timbre het?

Ha die Gerald,

Gefeliciteerd met dit mooie element.

De verfijning komt na het inspelen!

Hou ons op de hoogte!

Grtn Marten Jan

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...