Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Gisteren naar Henk geweest om de RF-5 van Klipsch te beluisteren. Wat een verslavend iets.

Wat een sound, ik was er gelijk verknocht aan. Ik heb ze meegenomen en gisterenavond aangesloten op mijn Kebschulls. Het was weer een nieuwe ontdekking als ik de LP draai van Andreas Vollenweider. Geweldig gewoon. Ik hoorde veel meer detail dan met de B&W Nautilus en de aansturing van de Klipsch en Kebschulls zijn een goede match.

Natuurlijk moet er nog ingespeeld worden en het zal nog een tijdje gaan duren voordat deze luidsprekers topprestaties kunnen leveren, maar ik ben er op dit moment al behoorlijk onder de indruk.

De Nautilus worden verkocht dat is wel zeker nadat ik de Klipsch heb gehoord.

Greatings,

Hank

Ha die Hank,

Dat is genieten :rolleyes::rolleyes:

Ha die Hank,

Ik ben toch nog erg nieuwsgieirg waarom je voor de RF-5 bent gegaan, terwijl je in eerste instantie de RF-7 wilde beluisteren. Vond je de RF-5 toch mooier?

Zoals gezegd heb ik destijds de RF-3's van de hand gedaan ivm het bonkerige laag. Mijn RB-5II is echt stukken mooier kwa klank, maar ik wel benieuwd in hoeverre de klank van de RF-5 overeenkomt met de RB-5II.

PS. Je moet binnenkort ook maar eens naar m'n Dorian komen luisteren. Erg fraai al zeg ik het zelf.

Ha die Hank,

Ik ben toch nog erg nieuwsgieirg waarom je voor de RF-5 bent gegaan, terwijl je in eerste instantie de RF-7 wilde beluisteren. Vond je de RF-5 toch mooier?

Zoals gezegd heb ik destijds de RF-3's van de hand gedaan ivm het bonkerige laag. Mijn RB-5II is echt stukken mooier kwa klank, maar ik wel benieuwd in hoeverre de klank van de RF-5 overeenkomt met de RB-5II.

PS. Je moet binnenkort ook maar eens naar m'n Dorian komen luisteren. Erg fraai al zeg ik het zelf.

Hallo Gerald,

de RF7 is niet meer in Cherry te verkrijgen want er is al een nieuwe serie Klipsch, Henk had de laatste RF5 net ontvangen in de kleur Cherry, en na gesprek bleek ook dat de RF7 een behoorlijke grote ruimte vraagt.

Na thuiskomst leek mijn Matrix-III niets meer qua groote. Ik moet thuis eens wat her en der verplaatsen het is wel wat anders dan een nautilus.

Maar ik ben erg te spreken over de klank van de RF5, geweldig. Vertolking en transparantie is voldoende aanwezig en de snelheid is groot te noemen.

Helaas ga ik vanavond bij een collega eten en zijn computer gereed maken, ik had het even beter moeten plannen want ik wilde juist meer en meer genieten van echte muziek.

Tot gauw,

Hank

Ik heb, tot grote tevredenheid, een zware "deurstopper" gekocht in de Aldi: gewicht onbekend (750gr?), bestaande uit een rubberplateau, een zwaar metalen "puck" met rubber ring, ziet er heel audiofiel uit! Is de perfecte remedie tegen de kastresonatie van de eind, veroorzaakt door de ventilator (= veel stiller) :)

:lol: en dan vond ik het ding nog in de uitverkoopbak :lol: -50% :o

tussen de 3 en de 5 euro dacht ik...

:) mvg RastaPhil

Ik heb, tot grote tevredenheid, een zware "deurstopper" gekocht in de Aldi: gewicht onbekend (750gr?), bestaande uit een rubberplateau, een zwaar metalen "puck" met rubber ring, ziet er heel audiofiel uit! Is de perfecte remedie tegen de kastresonatie van de eind, veroorzaakt door de ventilator (= veel stiller) :)

:lol: en dan vond ik het ding nog in de uitverkoopbak :lol: -50% :o

tussen de 3 en de 5 euro dacht ik...

:) mvg RastaPhil

Deze worden op Marktplaats met regelmaat door

In ieder geval helpt het flink! :lol: Ik had ooit eens een blok (mooi) hout gewoon op de amp gelegd, het zong op bep. freq. mee met de muziek :confused::(:lol: , kan me voorstellen dat zo'n plaat ijzer ook meezingt, maar dan een toontje hoger! :lol:

mvg RastaPhil

Dan begrijp ik die richtingaanwijzer niet. Bij analoge interlinks was de gedachte dat er bij de bron een verbinding moet worden gemaakt met massa en afscherming. Bij digitale interlinks lijkt me dat de afscherming aan beide kanten moet vastliggen. Anders is het geen transmissielijn. Nu is de lengte van die interlink niet zo groot, dus of het nu wel of geen transmissielijn is maakt niet zo veel uit.

Maar het zijn wel signalen met een hoge frequentie en die zijn wel gevoelig voor storing en om die reden verbaast het me dat er een afscherming losgemaakt is.

Groet,

Jacco

chordsignaturedigital9nd.jpg

Chord Signature Digital

Is dat een kabel om digitale signalen te transporteren? Zo ja, wat doen die pijltjes dan?

Groet,

Jacco

Die pijltjes geven de richting aan waarin het signaal dient te lopen. Dit is een gebalanceerde kabel (de "min" heeft eigen ader ipv via afscherming), waarbij de afscherming vervolgens aan slechts

Is dat een kabel om digitale signalen te transporteren? Zo ja, wat doen die pijltjes dan?

Groet,

Jacco

Die pijltjes geven de richting aan waarin het signaal dient te lopen. [...]

Weet jij wat de afkorting AC betekent?

Groet,

Jacco

http://www.chord.co.uk/chordweb/usefulterms.htm

Most cables are directional, they sound better when connected in one direction than the other. As yet, we have found no way to establish the direction by measurement. During development of an interconnect or speaker cable, we establish direction through blind listening tests carried out by ourselves, retailers and hi-fi manufacturers. The results are remarkably consistent.

now let the fightings begin ;)

http://www.chord.co.uk/chordweb/usefulterms.htm
Most cables are directional, they sound better when connected in one direction than the other. As yet, we have found no way to establish the direction by measurement. During development of an interconnect or speaker cable, we establish direction through blind listening tests carried out by ourselves, retailers and hi-fi manufacturers. The results are remarkably consistent.

now let the fightings begin ;)

Dat valt wel mee. Er worden namelijk helemaal geen data gepubliceerd over hoe ze dat dan precies vastgesteld hebben. Wel zeggen ze dat ze het niet kunnen meten. Dat is verdacht.

Richting van een kabel heeft alleen een betekenis als de beiden kanten ook echt verschillend zijn en daartussen een forse weerstand zit. Ik mag toch hopen dat kabelfabrikanten zichzelf zerieus nemen en niet van die flauwekul uit gaan halen.

Groet,

Jacco

now let the fightings begin  ;)

Vecht zoveel je wil, ik zal hem toch niet annuleren hoor ;)

Dat hoeft ook niet hoor. Ik vind The Chord Company (evenals Kimber) een kabelboer die iig wat integeder (is dat een woord?) overkomt.

Zelf zou ik alleen een Apogee Wide eye kiezen voor een spdif kabeltje, betaalbaar en zeer goed. (of eentje van Canare)

Hoi ome Henk, welke phonotrap heb je te leen?

Groet,

Joris

Groet,

Jacco

Die pijltjes geven de richting aan waarin het signaal dient te lopen. [...]

Weet jij wat de afkorting AC betekent?

Groet,

Jacco

AC staat voor Alternating Current ofwel wisselspanning.

Maar wat heeft dat er nu mee te maken? :huh:

P.S.:

AC is ook een Engels sportwagenmerk, meest bekende model is de AC Cobra.

De Fransen plachten deze afkorting in te zetten bij kwaliteitscontrole van wijn (staat dan voor Appellation d'Origine Contr

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...