Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Aanvankelijk in een verkeerd topic geplaatst, dank Hans voor de attentie.

Gisteren, zaterdag dus, bij een natuursteenhandel geweest. Om wat mooie vloertegels uit te zoeken voor de nieuwe keuken en bijkeuken. Na de bestelling vroeg ik of ze toevallig ook een afvalbak hadden waar bijvoorbeeld marmeren stukken of stukken van een grafsteen in liggen. En ja hoor, ik mocht ze uitkiezen. Dus dat is mijn nieuwe aanwinst: een end afvalnatuursteen voor onder een luidspreker. De rest ga ik volgende week ophalen...

Groet,

Jacco

Aanvankelijk in een verkeerd topic geplaatst, dank Hans voor de attentie.

Gisteren, zaterdag dus, bij een natuursteenhandel geweest. Om wat mooie vloertegels uit te zoeken voor de nieuwe keuken en bijkeuken. Na de bestelling vroeg ik of ze toevallig ook een afvalbak hadden waar bijvoorbeeld marmeren stukken of stukken van een grafsteen in liggen. En ja hoor, ik mocht ze uitkiezen. Dus dat is mijn nieuwe aanwinst: een end afvalnatuursteen voor onder een luidspreker. De rest ga ik volgende week ophalen...

Groet,

Jacco

Beste Jacco.

Wat heeft een keukenvloer nu weer met nieuwe audioaanwinsten te maken?

Helemaal fout, de keukenperikelen horen in dat andere topic en die speakerperikelen in dit toipic.

Pffffff. is dat nu zo moelijk? Raak er helemaal van in de war :D:lol:

;)

Dus dat is mijn nieuwe aanwinst: een end afvalnatuursteen voor onder een luidspreker.

Groet,

Jacco

Dat end afvalnatuursteen is toch wel high, naar ik mag aannemen :lol:

Jazeker, en het ziet er best kek uit. Ik had eerst in gedachten om het als een rechthoek onder mijn speaker te hebben. Maar in die afvalbak zaten alleen afgebroken stukken, wel vlak natuurlijk. Dat ziet er eigenlijk beter uit.

@Pjotr:

Die keukenvloer is een aanleiding, een soort afstemming. Om mijn afwezigheid in die toko te verhelderen... :lol:

Groet,

Jacco

@Pjotr:

Die keukenvloer is een aanleiding, een soort afstemming. Om mijn afwezigheid in die toko te verhelderen... :lol:

Groet,

Jacco

Ach, je hoeft echt geen keukenvloer aan te schaffen als je een paar mooie tegels onder je speakers wilt. Voor tussen de 5 en 10 eu haal je zo een paar zacht marmeren tuintegels bij een handel in sierbestrating.

;)

@Pjotr:

Groet,

Jacco

Ach, je hoeft echt geen keukenvloer aan te schaffen als je een paar mooie tegels onder je speakers wilt. Voor tussen de 5 en 10 eu haal je zo een paar zacht marmeren tuintegels bij een handel in sierbestrating.

;)

Het blijkt dat je die natuursteen of marmer of wat dan ook gratis en voor niets uit die bak mag halen. Voor 5 euro zagen die gasten ze rechthoekig in het magazijn. Kunnen ze weer 3 biertjes extra kopen in het cafe...

Groet,

Jacco

@Pjotr:

Groet,

Jacco

;)

Het blijkt dat je die natuursteen of marmer of wat dan ook gratis en voor niets uit die bak mag halen. Voor 5 euro zagen die gasten ze rechthoekig in het magazijn. Kunnen ze weer 3 biertjes extra kopen in het cafe...

Groet,

Jacco

Da's goedkoop, maar ja als ze bijbeunen voor een paar biertjes :D Hier betaal ik voor zagen toch altijd nog 15 eu per gezaagde meter en dat is niet eens duur.

;)

@Pjotr:

Groet,

Jacco

;)

Groet,

Jacco

Da's goedkoop, maar ja als ze bijbeunen voor een paar biertjes :D Hier betaal ik voor zagen toch altijd nog 15 eu per gezaagde meter en dat is niet eens duur.

;)

Zeeland boven alles! ;)

Maar ik heb nog een audio aanwinst. Alhoewel ze niet door alle deskundigen worden aanbevolen:

11333006.jpg

Wattenstaafjes. Vandaag weer een berg bruine snot uit mijn gehoorgang verwijderd.

Groet,

Jacco

Wattenstaafjes. Vandaag weer een berg bruine snot uit mijn gehoorgang verwijderd.

Ik had ook een keer een audio-aanwinst doordat de assistente van de dokter mijn oren een keer had uitgespoten. Toen kwam er zo'n mega-prop :blink: uit. Daarna hoorde ik ineens v

Ik had ook een keer een audio-aanwinst doordat de assistente van de dokter mijn oren een keer had uitgespoten. Toen kwam er zo'n mega-prop :blink: uit. Daarna hoorde ik ineens v

Waarschuwing: Wattenstaafjes kunnen oorsmeer samendrukken tot een complete blokkade van de gehoorgang!

Een blokkade die daarna moeilijk te verwijderen is.

Het "losweken" met slaolie plus watje is een prima begin.

(Je bent alleen halfdoof tijden het inweken!)

De douchekop is een goed vervolg.

Allen is het juist richten dan vaak een probleem.

Mijn ervaring met een "monddouche" (in de sproeistand ("spray"): niet de harde ("jet") straalstand!) is nog gunstiger.

Mijn nieuw luidsprekers staan al weer een tijdje in mijn huiskamer te pronken.

Een lust voor oor en oog.

Heb ze alleen in een andere uitvoering, nl. ' beech '

Hier klikken voor afbeelding !!

Groeten, Marc !!

Dag Marc,

De top van Vienna Acoustics! B)

Fantastisch.

Met welke Krell(s) stuur je ze aan en draai je er hard mee?

Feli :D

Dag Marc,

Fantastisch.

Is hard draaien een kwaliteit dan :unsure:

Andr

Ik heb dit elementje (en een andere phonotrap) op proef en ik durf nauwelijks plaatjes te draaien :ph34r:

Lyra%20Argo.gif

Lyra Argo

Ha die Ome Henk,

Kun/wil je al wat zeggen over de klank en wat je er van vindt. Ik ben daar erg benieuwd naar.

Groeten,

Gerald

Mijn nieuw luidsprekers staan al weer een tijdje in mijn huiskamer te pronken.

Een lust voor oor en oog.

Heb ze alleen in een andere uitvoering, nl. ' beech '

Hier klikken voor afbeelding !!

Groeten, Marc !!

Dag Marc,

Fantastisch.

De Vienna Acoustics Strauss worden aangestuurd door een Krell KRC-2 / Krell KSA-100s en dat is naar mijn mening in 1 woord .. FANTASTISCH .. te noemen !!

Voorheen was ik in het bezit van een Krell KSA-50s en die miste net dat beetje extra controle, maar dat is ondertussen helemaal goedgekomen.

Erg hard wordt er trouwens niet gedraaid, wel soms stevig ( als ik daar behoefte aan heb ) maar nooit over de top !!!

Groeten, Marc !!

Tweedehands op de kop getikt zodat ik eindelijk mijn draaitafel eens fatsoenlijk waterpas kan zetten. De glasplaat van mijn Lourens Fisher rack buigt een beetje mee door het gewicht van de draaitafel en het wiebelde altijd een beetje na als ik een LP op zette.

img02622xf.jpg

Solidsteel rack

De poten kunnen gevuld worden met kanariezand en de 2 plateaus rusten dmv omgekeerde spikes lekker stevig op het rack. Op het bovenste plateau komt het Callas Soundboard te liggen en hierop komt dan de draaitafel te staan. Het lijkt me dan ook een stevige constructie.

Ah, da's dat doormidden gezaagde SolidSteel rack :rolleyes:

Ben benieuwd naar de eerste nieuwe 'systempics' :)

Ben benieuwd naar de eerste nieuwe 'systempics'  :)

Ben benieuwd naar de eerste nieuwe 'systempics'  :)

In mij vorige appartement.

;)

stereo_klein.JPG

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...