Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Klopt helemaal Alco.

Het was in 2 delen te koop als ik het goed heb.

Ik wilde mijn Lourens Fisher rack niet verkopen omdat je daar geen fluit voor terug kijgt, maar zocht iets wat ik er naast kan plaatsen waarop ik dan de draaitafel kwijt kan. Ik wilde er ook geen kapitaal aan uitgeven. Dit rackje past precies en leek mij wat beter dan een willekeurig IKEA rackje.

Als de boel geinstalleerd is, zal ik nieuwe pics posten.

(morgen eerst maar eens naar een kanariewinkel om wat zand te halen)

Ah, da's dat doormidden gezaagde SolidSteel rack :rolleyes:

Ben benieuwd naar de eerste nieuwe 'systempics'  :)

Oude opstelling met de draaitafel op het Lourens Fisher rack:

oudeopstelling3sv.jpg

De nieuwe opstelling met het analoge gedeelte op het "halve" Solid Steel Rack:

nieuweopstelling3kc.jpg

Ik heb de poten van het rack gevuld met kanariezand en het rack vervolgens in z'n geheel weer op Masterbase geplaatst. De draaitafel staat op een Callas Soundboard dat van zichzelf ook wat behoorlijk gewicht heeft. Alles staat nu zeer solide en ook waterpas.

Nadeel is dat ik nu door mijn knieen moet om een plaatje op te zetten, maar klankmatig is er weer een stap voouit geboekt: meer rust en een verfijnder geluid.

Verder is de Kimber KS1030 helaas ietsje tekort voor deze opstelling. Ik heb daarom de Phono 1 naar achteren moeten verschuiven, maar daar heb ik geen moeite mee.

Enfin, ik ben blij met deze simpele opwaardering.

(...)Nadeel is dat ik nu door mijn knieen moet om een plaatje op te zetten (...)

Voor zo'n mooie draaitafel ging ik ook graag door de knieen, gruiter! ;)

Ziet er keurig uit, verzorgd opgesteld allemaal, duidelijk aandacht aan besteed.

Geniet ze!

:cool2:

(...)Nadeel is dat ik nu door mijn knieen moet om een plaatje op te zetten (...)

Voor zo'n mooie draaitafel ging ik ook graag door de knieen, gruiter! ;)

Ziet er keurig uit, verzorgd opgesteld allemaal, duidelijk aandacht aan besteed.

Geniet ze!

:cool2:

Dank je Cabletalk,

Het is even wennen, maar ik vind het ook helemaal niet erg.

Thanks Alco and Lestat!

@Eric: de KS1030 is 50 cm lang (kort).

De uitvoering van 1 m lengte zou helemaal niet te betalen zijn voor mij <_<

heb even nagekeken; KS1030 50cm in jouw uitvoering is 1050.-

Ik kwam vanmiddag thuis met een paartje (met opeenvolgend serienr. ;) )

MUSICAL FIDELITY MA-50X klasse A mono blokjes

Mocht ze meenemen voor 25 euris! :blink:

Technieker vraagt t

15 Kilo schoonheid aan de haak.

Als het gewicht van een audiocomponent als een minidisc speler net zo relevant is voor z'n geluidskwaliteit als de vorm van de trekhaak van een auto voor z'n rijeigenschappen, waarom wordt er dan toch zo vaak mee gekoketteerd? Ik begrijp dat niet. :confused:

Niet vervelend doch slechts constaterend bedoeld.

Als het gewicht van een audiocomponent als een minidisc speler net zo relevant is voor z'n geluidskwaliteit als de vorm van de trekhaak van een auto voor z'n rijeigenschappen, waarom wordt er dan toch zo vaak mee gekoketteerd?

Omdat dat mooi is. Het is toch stukken beter dan zo'n torderend blikken kastje?

Geluidstechnisch maakt het waarschijnlijk niet veel uit. Maar zo'n superdegelijk en zwaar apparaat is toch prachtig B) Til 'm maar eens op, daar krijg je gewoon een kick van. :D

Maar daar ben jij veel te rationeel en te nuchter voor. Die plezierige ervaringen zul jij niet snel beleven. Dat is w

Hi Folks,

Mijn nieuwe ""Precious" is de Musical Fidelity X-Can V3. Een geweldige koptelefoon versterker. De sound is goed zeker in combinatie met de HD-650.

Dus de buren hebben geen last meer van mij na middenacht.

Greatings.

Hank

Ha die Hank,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Ik heb er al veel positiefs over gehoord en m.n. icm de HD650 van Sennheiser. Geniet ervan!

CU Soon!

Thanks Gerald. Dit kleine doos moet nog een behoorlijke tijd hebben voordat het echt lekker gaat klinken, maar als ik de resultaten van Edwin (klant van Henk ut Snits), beluisterd heb ik het volle vertrouwen. Alleen de Jan Philips buizen liggen zwaar op de maag, misschien toch maar een andere buis erin zetten. Goede zijn Tesla (geen JJ), of natuurlijk de Telefunken, maar ja, Ebay even gekeken maar die dingen kosten gepaard 280 Neurotjes.

De klank kan beter worden, maar ik zit nog wel even met mijn garantie periode. Dus even afwachten en overleg met Henk.

We maken gauw een afspraak Gerald, geen espresso hier maar wel senseo.

Groetjes

Hank

Dit kleine doos moet nog een behoorlijke tijd hebben voordat het echt lekker gaat klinken, maar als ik de resultaten van Edwin (klant van Henk ut Snits), beluisterd heb ik het volle vertrouwen. Alleen de Jan Philips buizen liggen zwaar op de maag, misschien toch maar een andere buis erin zetten. Goede zijn Tesla (geen JJ), of natuurlijk de Telefunken, maar ja, Ebay even gekeken maar die dingen kosten gepaard 280 Neurotjes.

De klank kan beter worden, maar ik zit nog wel even met mijn garantie periode. Dus even afwachten en overleg met Henk.

Over de buizen zou ik me geen zorgen maken, wel over een aantal andere componenten, nl: de condensatoren in de voeding, de koppelcondensatoren, de bipolaire elco in de uitgang en de lookalike imitatie van een Alps potmeter.

Daarnaast zou ik de voeding vervangen door een simpele ringkerntrafo met een vermogen van rondom 80 - 100 VA.

:unsure:

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...