WanFie Posted 1 augustus 2006 Author Report Share Posted 1 augustus 2006 Helmaal mee eens Jitze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 ~~~~~~~ Momenteel wordt vaak verwezen naar het buizengeluid op een manier die mij doet vermoeden dat er ingespeeld wordt op valse sentimenten, en dat dit beslist niet getuigt van enige kennis van zaken. Jitze, Tuurlijk heb je gelijk. Maar als ik een 'buizengeluid' noem weet iedereen wat ik bedoel. Dat de oorsprong meer te maken met de eerste transistors dan met de buis,alla. Het gaat meer om de begrippen. Dat een buizen geluid vaak als een zwakte word gezien bij transistors, is in mijn ogen absoluut niet juist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Maar als ik een 'buizengeluid' noem weet iedereen wat ik bedoel. Dat betwijfel ik ten zeerste, dit soort kreten brengt vooral verwarring en zijn volstrekt onjuist ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Een kompleet nieuwe voeding voor m'n Phonotrap. 8 pakjes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 augustus 2006 Members Report Share Posted 1 augustus 2006 He die Siep, heb je er al weer 800 uur op zitten dan? Of zijn het er in de realiteit wat minder ? Het blijft wel een mooi principe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Waarom dan geen Duracell batterijen ? Die gaan echt -tig keer langer mee dan de meeste batterijen (toch nog een reclame die waarmaakt wat ze beloven!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Kennelijk klinkt Varta beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Hoi Arden, 800 speeluren halen ze niet. Na het stoppen met spelen blijft De Phono minimaal nog een half uur aanstaan. dus kwa zuivere speeltijd moet je er nog behoorlijk wat aftrekken. Enne, Duracel? kwa kostprijs ,3 setjes "normale" batterijen tegen 1 setje Dura. En ze gaan niet 3X zolang mee. Buitendat, 1X per jaar een nieuw setje,waar praten we over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Waarom dan geen Duracell batterijen ? Die gaan echt -tig keer langer mee dan de meeste batterijen (toch nog een reclame die waarmaakt wat ze beloven!) Dat is niet waar. Ze claimen langer mee te gaan dan zink-kool batterijen. Nou, moet jij eens proberen ergens nog zink-kool batterijen zien te krijgen... Vergeleken met gewone nikkel-cadmium batterijen zijn ze waarschijnlijk niet veel beter (als ze dat al zijn...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik heb de originele bron niet meer, geloof consumentengids oid, ik weet ook niet meer wat de test principes of uigangspunte waren, maar de volgende batterijen scoorden beter dan Duracell Plus: Op 1: Top craft ultra alkaline, Aldi 2: Kruidvat alkaline 3: Praxis ultra power 4: IKEA 5: Witte kat Dan duracell Varta, hema en panasonic scoorden niet goed (onderste drie van de 13) groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Die consumentengids geloof ik echt niet verder dan dat ik 'm kan gooien. Ik heb Aldi batterijen geprobeerd, maar die waren spreekwoordelijk nog sneller leeg dan ik met m'n ogen kon knipperen. Wat me bovendien opvalt bij de consumentengids is dat de goedkoopste altijd testwinnaar is Geen referentieblad dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Ik kan me nog een test herinneren op TV. Daarin werden ook diverse merken batterijen getest in verschillende apparaten. De uitslag was dat de stelling van Duracell (tot wel 5x langer mee dan andere batterijen) niet klopte, met de test uitslagen. In sommige gevallen gingen ze namelijk wel tot bijna 10x langer mee. Als ik bijv. duracell batterijen gebruik voor m'n digi-camera of m'n scheer-apparaat. (jawel, ooit in/voor mil.dienst tijd in 1987 gekocht ) dan gaan die -tig keer langer mee voordat ze uiteindelijk leeg zijn. De consumenten gids neem ik ook niet serieus. Op HiFi gebied al helemaal niet trouwens. Kan me nog goed herinneren, toen ik in de 80's nog bij m'n ouders woonde, dat er af en toe weleens testen in stonden op audio gebeid. Een CD-speler werd getest en goed/slecht bevonden n.a.v. de foutcorrectie en de functies. De klank was niet van belang. Luidsprekers kregen bij voorbaar al 't predikaat 'slecht', als de handleiding niet in 't Nederlands was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Die consumentengids geloof ik echt niet verder dan dat ik 'm kan gooien. Ik heb Aldi batterijen geprobeerd, maar die waren spreekwoordelijk nog sneller leeg dan ik met m'n ogen kon knipperen. Wat me bovendien opvalt bij de consumentengids is dat de goedkoopste altijd testwinnaar is Geen referentieblad dus. Ik heb een keer in de consumentengids gelezen, dat je nooit 2 opgeladen batterijen in 1 broekzak moest stoppen, omdat je dan kans had op kortsluiting en dan zouden ze heet kunnen worden. Nou, dat laatste klopt wel, maar de kans op kortsluiting met 2 batterijen in 1 broekzak is zo goed als nul. Ze denken waarschijnlijk dat je al kortsluiting hebt als je de 'plus' van de ene tegen de 'min' van de andere houdt Dan maakt elke afstandsbediening dus kortsluiting! Sukkels... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Het wordt waarschijnlijk anders als er zich ook een bos sleutels in diezelfde broekzak bevindt Btw de consumentengids is niet bedoeld voor audioten maar voor consumenten die goede waar voor een redelijke prijs willen. Voor audioten zijn er speciale glossy "vak"bladen die een veel realistische beeld geven van wat de audioot aan kooporientatie nodig heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Op een of ander manier doen discussies over batterijen Hear mij steeds aan een zekere "Vieze man" act van Kees van Kooten denken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Die consumentengids geloof ik echt niet verder dan dat ik 'm kan gooien. Ik heb Aldi batterijen geprobeerd, maar die waren spreekwoordelijk nog sneller leeg dan ik met m'n ogen kon knipperen. Ja Sodejuu,wist je niet dat de Aldi alleen maar lege batterijen verkoopt,want al knipper je niet zijn ze ook leeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 augustus 2006 Report Share Posted 1 augustus 2006 Het ging om dit type: AA Batterijen... Daarmee wordt het toch een stuk lastiger. Ja, tenzij je inderdaad een sleutelbos of iets anders van metaal in je broekzak hebt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Posted 2 augustus 2006 Report Share Posted 2 augustus 2006 Na enkele weken bij mij gelogeerd te hebben, heb ik deze een vaste verblijfplaats aangeboden: Harmonic Technology Truth Link (RCA) Deze levert het signaal van de phonotrap aan de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Het zal mij benieuwen of ik deze ooit thuis in goede staat zie: Ik schat de kans 10%. De verkoper heeft een adres in Zuid Frankrijk en de speler staat in Londen. Ik heb er familie wonen dus, met eigen ogen zien en dan kopen. Wel even kijken hoe de verkoper reageerd indien ik zeg dat ik langs kom. Anders is het ook ver rijden. Let wel: de verkoopprijs volgens ebay is 1300 euro. Kan zijn dat ik de enige ben die de gok erop waagt, maar vind het toch maar heel weinig. Kan de verkoper zijn verkoop nu nog terugtrekken? SME Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 "Vieze man" act van Kees van Kooten .... Weliswaar geen nieuwe aanwinst (heb hem al een tijdje) maar zal die DVD binnenkort weer eens opzetten. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Die consumentengids geloof ik echt niet verder dan dat ik 'm kan gooien. Ik heb Aldi batterijen geprobeerd, maar die waren spreekwoordelijk nog sneller leeg dan ik met m'n ogen kon knipperen. Wat me bovendien opvalt bij de consumentengids is dat de goedkoopste altijd testwinnaar is Geen referentieblad dus. Ik heb een keer in de consumentengids gelezen, dat je nooit 2 opgeladen batterijen in 1 broekzak moest stoppen, omdat je dan kans had op kortsluiting en dan zouden ze heet kunnen worden. Nou, dat laatste klopt wel, maar de kans op kortsluiting met 2 batterijen in 1 broekzak is zo goed als nul. Ze denken waarschijnlijk dat je al kortsluiting hebt als je de 'plus' van de ene tegen de 'min' van de andere houdt Dan maakt elke afstandsbediening dus kortsluiting! Sukkels... Ik vind die waarschuwing volkomen terecht! Ik ben me zelf helemaal rotgeschrokken toen mijn broekzak ineens helemaal heet werd. De stroom die een NICAD batterij weet op te hoetsen bij kortsluiting is fenominaal. En muntje of sleutel is al snel genoeg, want het plastik wat de min pool zou moeten beschermen (de voledige mantel is de minpool) is vaak kapot. Dus je hoeft maar 30-50mm te overbruggen en met 10A of meer, maakt zo'n accu een prima kachel. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Die consumentengids geloof ik echt niet verder dan dat ik 'm kan gooien. Ik heb Aldi batterijen geprobeerd, maar die waren spreekwoordelijk nog sneller leeg dan ik met m'n ogen kon knipperen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Het ging mij erom dat ze zeiden dat je niet 2 batterijen in 1 broekzak mag stoppen. Dat is onzin. Ze hadden er moeten neerzetten dat je geen batterijen samen met andere geleiders (zoals munten, sleutels enz.) in je broekzak moet stoppen. Want pas dan kun je kortsluiting krijgen. En dan kan het ook met 1 batterij wel, daar heb je er geen 2 voor nodig. Dat ze waarschuwen voor kortsluiting is dus wel goed. Maar dan niet dat kortsluiting veroorzaakt kan worden door 2 batterijen in je broekzak te stoppen (zonder dat er verder iets in die broekzak zit) want dat is niet waar... Je kunt met de minpool van de ene, de andere accu kort sluiten als het plastik een beetje beschadigt is bij de pluspool. Heel simpel. Groetjes Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Dan moet dat wel bij beide batterijen het geval zijn. En dan nog is het onwaarschijnlijk dat ze precies zo gaan liggen dat ze kortgesloten worden. Ik kan me er in ieder geval niet druk om maken. Ik draag regelmatig 2 opgeladen batterijen bij me, in 1 broekzak. Ik zorg er alleen wel voor dat er geen sleutelbos bij in de buurt zit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 augustus 2006 Report Share Posted 5 augustus 2006 Ik draag regelmatig 2 opgeladen batterijen bij me, in 1 broekzak. Maar jij bent dan ook wel vreselijk eigenwijs...ehh sorry...slim Look who's talking... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts