Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...
Hoi,

Staat al weer een week in mijn huiskamer te schitteren en begint nu ook erg lekker te spelen!

De Transrotor Zet 1 met (zilvere) 9.1 arm en Transrotor Uccello Ref. element.

Ik ben er erg blij mee!

Ik neem er eentje op,

Cheers

AudioBill

Je bent er qua tijd vroeg bij met een drankje! :D

Veel plezier en cheers back!

[wat staat er nou op 2x 2.50 qmm OFC ?

Dus 3,15 betaald voor foute opdruk, heb je goed gedaan.

hoezo, fout? ik volg het even niet. Help?

Het is koperdraad, OFC koperdraad en dat is gedaan in vele dunne haartjes. Al die haartjes zijn dan weer verzilverd. Het is dus laagohmig en daar gaat het mij om.

Groet,

Jacco

Het is koperdraad, OFC koperdraad en dat is gedaan in vele dunne haartjes. Al die haartjes zijn dan weer verzilverd. Het is dus laagohmig en daar gaat het mij om.

Groet,

Jacco

ok, dus verzilverd koperdraad is laag-ohmig, en dat het is verzilverd staat er dus blijkbaar niet op. Right?

Groet,

Jacco

ok, dus verzilverd koperdraad is laag-ohmig, en dat het is verzilverd staat er dus blijkbaar niet op. Right?

Klopt, dat kun je zien. ;) De draad is overigens ook extreem flexibel.

Groet,

Jacco

De draad is overigens ook extreem flexibel.

B) Gemakkelijk als je er knopen in wilt leggen!

Ja en als je hem achter plinten wilt wegwerken om ze tegen konijnen te beschermen.

Inmiddels ben ik achter de ware aard van de kabel en hij blijkt een weerstand van 8 milliOhm per meter per ader te hebben. Dat is dus meer dan 2.5 qmm gewoon koper. Ik ben genept, maar ja. Eigenlijk zou ik terug moeten gaan naar die kwibus die me het verkocht en misschien ga ik dat ook nog wel doen. Of ik ga er wat meer aan meten.

Anyway, voor 30 meter ader (dat is 15 meter kabel) kom ik op een serieweerstand van 0.24 Ohm. Als ik uitga van een eneigszins grillig impedantieverloop (3 tot 8 Ohm) kom ik op een verzwakkingsverloop van -0.7 tot -0.3 dB en dat valt dan weer binnen de hoorbare grens. Dat is dan het voordeel van deze kabel, ik kan bij mij zeggen dat ik verschil hoor in kabels en kan dat nog technisch onderbouwen ook.

Groet,

Jacco

Voor dat geld zou ik er maar niet vanuit gaan dat ie verzilverd is, Jacco :D

In 1990, werd die kabel (onder de merknaam van Monitor PC) ineens heel populair omdat iedereen net het zilver ontdekt had, Siltech voorop. Voor degenen die het echte zilver niet konden betalen kwam deze kabel op de markt. Wat ik wil zeggen: het moet slechts zilver lijken, het is het niet. De vertegenwoordiger vertelde destijds dat het vertind was, maar ook dat lijkt me niet waarschijnlijk, of wel?

Er was in die tijd trouwens een coax-kabel voor videosignalen -- merk: Habia en prijs minder dan 5 gulden p.m. -- en hoewel ik het toen al wist durfde ik niet te erkennen dat ie m'n Siltech feitelijk in de kou liet staan. Die Siltech was namelijk net gekocht van zuurgespaarde centjes..... Ik heb nog steeds een paar van die zelfgemaakte Habia's liggen en die staan nog steeds hun "kabeltje", ook al zijn ze niet voor audio gemaakt.

Toine.

p.s.: wat zou het wel niet kosten om 1000 haartjes te verzilveren :confused:

p.s.: wat zou het wel niet kosten om 1000 haartjes te verzilveren :confused:

Je denkt toch niet dat ze die draadje voor draadje verzilveren, of wel? Dat gaat van de heel erg grote rol, en waarschijnlijk verdomd rap. Een heel stel van die draadjes in elkaar draaien, kunststof er omheen, en klaar is de kabel...

p.s.: wat zou het wel niet kosten om 1000 haartjes te verzilveren  :confused:

Je denkt toch niet dat ze die draadje voor draadje verzilveren, of wel? Dat gaat van de heel erg grote rol, en waarschijnlijk verdomd rap. Een heel stel van die draadjes in elkaar draaien, kunststof er omheen, en klaar is de kabel...

Mijn idee! Dessalniettemin is het een hele leuke kabel voor weinig geld!

Aragon%204004%20voor.jpg

Aragon%204004%20binnen.jpg

Ik heb eindelijk een nieuwe partner voor m'n Translators gevonden! ;)

En ze kunnen het goed vinden samen...

Mede dankzij een collega forumlid. B)

Leuk, Geerdie!!!

Zo heb je nog eens wat aan elkaar! Nou moet ik

Guest Kraus vonBentinck
Aragon%204004%20voor.jpg

Aragon%204004%20binnen.jpg

Ik heb eindelijk een nieuwe partner voor m'n Translators gevonden! ;)

En ze kunnen het goed vinden samen...

Mede dankzij een collega forumlid. B)

Zo, gefeliciteerd. Dat lijkt mij een gezonde en potige knaap.

Ik val ook nog lekker met de neus in de boter :D

Neem alleen een paar plaatjes mee en het goede humeur, dat lijkt me zat.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...