Jump to content

Wat zijn je nieuwe AUDIO aanwinsten....

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Ben heel benieuwd hoe deze in je set bevalt Geerdie.

Ik heb deze vroeger ook gehad, icm met de P12 monoblokken. Ik ben toen direct met de variabele uitgang van mijn CD speler op de P12's gaan spelen. Dit was echt heel veel transparanter. Wat dat betreft heb ik dus niet zulke heel goede ervaringen met deze pre, maar allicht doet hj het in jouw set beter!

Beste Zee,

Oh, heet dat transparant. Dan herken ik wat je bedoeld.

Misschien is het dan jammer dat de Sphinx dat wat minder heeft.

De AVM is, mede door zijn transparante klank, een feest om in de set te hebben.

Maar niets is perfect.

En ik heb nl het idee dat de keerzijde van de medaille is dat sommige muziek dan neigt naar scherpte. Let wel: in mijn set.

Zojuist gekocht en deze worden vrijdag opgehaald ; een paar Atma-Sphere M60 MK II.2, een paar fantastische klasse A buizenversterkers Zie alhier: http://www.soundstage.com/revequip/atmasph..._2_followup.htm

Dat wordt genieten dit weekend. :)

Mooi spul, ik heb ooit eens de Atma Sphere MA-2 MKII mono's op Voce Divina Tenore beluisterd, klonk fantastisch. Veel plezier ermee. B)

Dank je, misschien eens tijd voor een review???????????????????

Het zou inderdaad heel goed kunnen dat hij het in jouw set wel goed doet.

I.c.m. met de 'bijbehorende' eindversterker (P12) vond ik de P2 in elk geval erg tegenvallen. Het geluid was 'plat' (geen 3d stage) en er gingen details verloren die ik wel hoorde met mijn cd speler direct op de P12.

Toen ik later mijn huidige eindversterker kocht heb ik ook nog een tijdje met de CD speler direct op de eindversterker gespeeld, maar daar werd wel duidelijk dat een goed matchende preamp nog een duidelijke verbetering bracht. Kortom: alles is zeer situatie afhankelijk!

Ik heb deze vroeger ook gehad, icm met de P12 monoblokken. Ik ben toen direct met de variabele uitgang van mijn CD speler op de P12's gaan spelen. Dit was echt heel veel transparanter. Wat dat betreft heb ik dus niet zulke heel goede ervaringen met deze pre, maar allicht doet hj het in jouw set beter!

Beste Zee,

btw ik heb mijn cdp nog niet rechtstreeks op de eindbak gehad, maar dat ga ik tzt wel proberen.

Let maar op met het volume.... voordat je het weet blaas je je speakers (

Het zou me trouwens erg leuk lijken de P2 en de rest van je set een keer te komen beluisteren Geerdie!

Leuk!

You're welcome :D .

Stuur maar een PM met wat data, dan komen we er wel uit.

Beste Zee,

btw ik heb mijn cdp nog niet rechtstreeks op de eindbak gehad, maar dat ga ik tzt wel proberen.

Let maar op met het volume.... voordat je het weet blaas je je speakers (

Ik heb gisteren deze gekocht. Heb wel een vrachtwagen nodig om ze te vervoeren, maar wat zijn ze mooi en wat klonken ze prachtig.

JosRIMG01372.jpg

Gaaf, Jos! Zie je nou wel, je hebt een ander zijn mening toch niet nodig om een stel luidsprekers te kopen die jij goed vindt klinken! Veel plezier ermee.. :D

mvg, PD

Na niet helemaal tevreden te zijn geweest over het middengebied (en iets te laid back) van mijn AE1 MKIII heb ik heb sinds vandaag de AVI Pro Nine Plus. Stemgeluid is loepzuiver, en de speaker klinkt flink wat dynamischer en sneller dan de AE1 MKIII, ga ze wel missen om het uiterlijk want die zagen er gelikt uit. Dacht eerst dat het aan mijn versterker lag maar een nog krachtigere MF versterker (ze hebben vermogen nodig) maakte helaas niets uit, de MF klonk zelfs nog een beetje minder levendig en gecontroleerd...

er uit:

reference-AE1-MKIII.gif

er in:

top_nav_01.gif

Guest Kraus vonBentinck
Ik heb gisteren deze gekocht. Heb wel een vrachtwagen nodig om ze te vervoeren, maar wat zijn ze mooi en wat klonken ze prachtig.

JosRIMG01372.jpg

"If you have to ask the price, you probably can't afford them" zo ziet het er in ieder geval uit.

Kun je er nog iets over vertellen?

Merk, rendement en samenstelling/opbouw etc.

Vogens mij dien je voor zulke jongens te beschikken over een zeer grote luisterruimte of heb ik dat mis?

JosRIMG01372.jpg

Ik hoop toch echt voor je dat ze nog steeds mooi klinken.

Of zijn ze inmiddels van de vrachtwagen afgevallen :P

Maar btw wat zijn het, ziet er leuk uit, gefeli enzo.

Ja Pietje Bell,

Ik verwachtte al dat er zo op 'klonken'gereageerd zou worden, maar ik gebruik de verleden tijd omdat dat klinken zondag het geval was. Nu klinken ze, naar mijn weten niet. Enfin, Hollandse haarkloverij.

Wat meer info:

De baskasten zijn zgn. Onken behuizingen. In dit geval Onken le Grand. Het is een dubble kast, binnen mdf, dan een laag vilt en vervolgens 2 cm mahonie. de driver is een 15" van Altec Lansing (515C). Voor het midden is er een Iwata hoorn met een Philips driver(EL 5502). Voor het hoog is er een tweeter van B&C.

Het rendement is 98 dB en de impedantie 16 Ohm. Ik zal deze week nog een foto van de filters plaatsen. Deze zijn buiten de kasten en van een formaat waar de honden geen brood van lusten. Gewoon bloot op een plankie en ter grootte van een kratje Heineken.

Mijn woonkamer is er eigenlijk veel te klein voor maar in de toekomst gaan we verbouwen en dan zou het ideaal moeten zijn.

Aardig detail is nog dat de kasten en hoorns zijn gemaakt in Italie door een meubelmaker die per hoorn al enige weken aan het werk was.

Jos

Vandaag mijn set uitgebreid met:

squeezebox11-squeezeboxshot.jpg

Squeezebox

Eindelijk Pandora en Last.fm of m'n iTunes library beluisteren vanuit mijn luie stoel. Misschien niet audiofiel verantwoord, maar de kwaliteit van het geluid valt me niet tegen (mits tenminste 320 kbp AAC formaat wordt afgespeeld).

Hij zal met name worden gebruikt icm Last.fm of Pandora. Ik heb beide in elk geval werkend gekregen en hij koppelt wat ik luister ook weer netjes terug zodat de muziek automatisch op mijn smaak wordt afgestemd. Op deze manier doe ik dan weer nieuwe inspiratie op voor de aanschaf van nieuwe LP's of CD's. Het is in elk geval een leuk en veelzijdig speeltje, waar vele avondjes zoet mee zal zijn.

Vandaag mijn set uitgebreid met:

squeezebox11-squeezeboxshot.jpg

Squeezebox

Eindelijk Pandora en Last.fm of m'n iTunes library beluisteren vanuit mijn luie stoel. Misschien niet audiofiel verantwoord, maar de kwaliteit van het geluid valt me niet tegen (mits tenminste 320 kbp AAC formaat wordt afgespeeld).

Hij zal met name worden gebruikt icm Last.fm of Pandora. Ik heb beide in elk geval werkend gekregen en hij koppelt wat ik luister ook weer netjes terug zodat de muziek automatisch op mijn smaak wordt afgestemd. Op deze manier doe ik dan weer nieuwe inspiratie op voor de aanschaf van nieuwe LP's of CD's. Het is in elk geval een leuk en veelzijdig speeltje, waar vele avondjes zoet mee zal zijn.

Gefeliciteerd Gruiter! De SB is inderdaad geweldig!

Michell Gyro Deck met Rega RB300arm en Van den Hull MC10, laatste wordt overig gewijzigd. :D

Zag de advertentie al langskomen, leek me een zeer nette prijs.

Gefeliciteerd met deze aankoop.

Michell Gyro Deck met Rega RB300arm en Van den Hull MC10, laatste wordt overig gewijzigd. :D

Zag de advertentie al langskomen, leek me een zeer nette prijs.

Gefeliciteerd met deze aankoop.

Aankomende zaterdag inderdaad even een ritje naar Groningen op hem op te halen. En dan zondag de tijd om de MC trap van de voorversterker goed in te stellen. En dan eens ff bekijken of het van den Hul element bevalt, zoniet heb ik nog een nieuw Linn Asaka element liggen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...